Katalaya, heel veel sterkte. Ik ben drie weken geleden ons eerste zoontje verloren na een zwangerschap van 17 weken (alles was goed met ons kindje, alleen verloor ik vruchtwater). Ook wij waren al meer dan 2 jaar aan het proberen, ondertussen al 2 jaar en 7 maanden. Ik weet niet wat mmm is maar ik neem aan dat je ook super graag een kindje in je armen wilt houden, dus ik wens je heel veel geluk en goede moed!!!
Cytotec update: Om iets voor 12:00 twee pillen ingebracht, een uurtje later milde kramp, twee uur later ongelsteldheidkramp, (toen maar naar huis gegaan, want we waren dus bij schoonfamilie) drie uur later flinke ongesteldheidskramp. Het laatste halve uurtje in de auto was een ramp, maar nu ben ik gelukkig thuis. KatMan heeft een 'nestje' voor me gemaakt in de hoek van onze hoekbank; groot donzen dekbed, een hoop kussens, een warme kruik tegen mijn buik, drinken op tafel, een emmer om te spugen onder tafel. En nu... tja. Ik verga van de kramp, maar ben tegelijkertijd opgelucht dat twee pilletjes blijkbaar al werken, al vloei ik nog niet. De kramp is inderdaad vlagerig; dan een minuut draagbaar, de volgende minuut moet ik 'm echt wegpuffen. Vanavond moet ik opnieuw twee pillen inbrengen, en morgenochtend en morgenavond weer. Ik hoop dat het dan opgelost is.
Ik mocht daarbij dafalgan codeine nemen tegen de pijn. Om de 4 u een pil en zo heb ik haast niets gevoeld. Als je niets moois in de plaats krijgt moet je ook geen pijn lijden zeiden ze in het ziekenhuis
De krampen zijn nu wat minder, en ook het vloeien is gestopt. Hopelijk zet de dosis van vanavond wat meer zoden aan de dijk. Ik heb Aleve Extra sterk gekregen op advies van de gyn, misschien dat dat ook meespeelt.
Oh lieve kat ik hoop zo dat je er snel vanaf en doorheen bent. En wat heb je toch een gouden vent. Dikke kus. Denk aan je (niet dat dat helpt, maar toch gaat om het idee)
Idd wel fijn dat de pillen werken!! Laat je maar lekker verwennen door je mannetje, dat heb jij echt nodig, maar hij net zo hard, dat was althans bij mij het geval en als ik jouw berichtjes zo lees wilt hij ook heel graag voor je zorgen... Heel veel sterkte!!
Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! Ik heb vanmiddag ook weer 4(!) pillen ingebracht, en heb ook best veel buikpijn gehad. Een zware menstruatiepijn, daarmee kan ik het vergelijken. Ik hoop voor jou dat alles weg is, hoe dubbel dat ook mag klinken.. Sterkte meid, ik denk aan je!
Dank jullie wel allemaal, voor jullie reacties en medeleven. Jullie hebben geen idee (of misschien helaas toch wel) hoe goed het doet om ergens je verhaal kwijt te kunnen. Helaas zet de Cytotec niet echt zoden aan de dijk. Na de eerste dosis van gisterochtend had ik flinke krampen en ben ik iets gaan vloeien, maar na een paar uur nam dat weer af. Inderdaad te vergelijken met enorme menstuatiepijn, met af en toe een dusdanig heftige kramp dat ik 'm echt moest wegpuffen. De dosis van gisteravond deed nog minder; wel weer flinke krampen, maar amper bloedverlies. Ik heb goed geslapen. Een uurtje geleden de derde dosis ingebracht, en het is weer wachten op de krampen. Ik hoop dat het vandaag wel doorzet. Ik heb nog één dosis te gaan voor vanavond. Tot nu toe ben ik alles bij elkaar misschien twee maandverbandjes aan bloed verloren. Als er morgen nog niets noemenswaardigs gebeurd is, dan wacht ik niet de echo van maandag af, maar bel ik eerder naar het zkh. Dan maar een curettage of zo... (Liever niet, want ik ben als de dood voor Asherman-syndroom. Met mijn geluk... je zult het zien!)
Verdikke wat een klote zooi vrouw. Ik hoop toch echt dat het nu eens door gaat zetten. En je die rot curretage niet nodig gaat hebben. Sterkte weer met afwachten...
Vandaag gaat het bloedverlies door alsof het een gewone menstruatie is. Behalve dat heb ik een gruwel van een rugpijn, waarvan ik me afvroeg of het een bijwerking van de Cytotec / miskraam kan zijn. Ik had er net een topicje over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/326464-rugpijn-cytotec.html Maar ik heb het ziekenhuis gebeld, en inderdaad lijkt het erbij te horen. Verder moet ik gewoon afwachten. Het kan nog alle kanten op, en tijdens de echo van maandag is pas te beoordelen wat de stand van zaken is. (Of alles weg is - wat me tot nu toe onmogelijk lijkt, maar wie weet wat er nog komt - en of en wanneer ik dan misschien alsnog gecuretteerd moet worden.) Ik denk dat ik mijn teamleidster maar vast ga inlichten dat er een kans bestaat dat ik volgende week niet aan het werk kan. Ik zie het niet zitten om met een nog onvolledige miskraam voor de klas te staan, en als maandag blijkt dat ik een curettage krijg, lijkt me het helemaal niet handig om nog even een dagje te gaan werken, en dan weer 'ziek' te zijn. (Vragen van leerlingen en eventuele onbegripvolle of onwetende collega's die zich af gaan vragen waarom ik 'alweer' ziek ben.) *zucht* Heb ik twee weken (welverdiende) kerstvakantie, ben ik alleen maar bezig met een miskraam...
Jeetje wat klote allemaal. Ik heb ook echt geen idee wat je moet verwachten bij een miskraam en hoeveel je verliest. Hoop dat jou lijf het kan zonder curretage. En ik zou als ik jou was zeker al bellen met jeteamleider. Jij moet echt nog niet gaan werken. En onbegripvolle collega's....poep aan hen! Richt jij je nu even eerst op je jezelf en het verwerken van dit alles de rest komt later wel weer.
Heb net contact gehad met de 'teamleidster'. (In mijn geval gewoon een gelijkwaardige collega die personeelszaken doet. Wij hebben een 'zelfsturend' team, waarbij we leidinggevende taken onderling verdeeld hebben. Ik doe bijvoorbeeld onderwijsontwikkeling en examinering... Maar da's een ander verhaal. Het voordeel is dat mijn collega van PZ met mij meedenkt als gelijke, en niet als 'baas'. Ze komt zaterdag even op bezoek. Dan gaan we het wel hebben over het hoe of wat.) Maar ik merk wel dat lichamelijke pijn veel beter te verdragen is dan de emotionele pijn. Ik voel me een stuk stabieler dan een paar dagen geleden, toen ik nog overvallen werd door huilbuien enzo.
Lief van je! Vanmorgen weer verschrikkelijke krampen gehad, met flink wat bloedverlies. Maar sinds einde van de middag niks meer. En nog steeds denk ik niet dat ik het vruchtje ben verloren. Ik hoop dat het alsnog komt. Iemand ervaring met hoe lang zo'n Cytotec-kuur kan gaan duren? Ik weiger namelijk om thuis te gaan zitten wegkwijnen. Vandaag ben ik in de buurt wezen shoppen, maar ik moest wel af en toe gaan zitten om wat krampen weg te puffen. Niet ideaal, maar thuis wordt ik anders helemaal gek.