missed abortion: afwachten - Cytotec - curettage (ervaring)

Discussie in 'Miskraam' gestart door Katalaya, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Volgens mij duurt het nooit zo lang hoor..
    Ik vind het wel knap dat je gewoon op pad gaat in ieder geval.

Ik ben echt niks waard, zit al een aantal dagen in mijn trainingsbroek en makkelijk zittende trui, en zet alleen een stap buiten de deur om iets in de container te doen of de hond uit te laten. :)

Sterkte met het (lange!) verloop.

2. kalli

kalli Niet meer actief

Je bent heel dapper hoor! Ik hoop wel voor je dat je hier niet veel langer meer mee rond hoeft te shoppen...

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    S mn ak! Wat ben je toch een lieve stoere meid. Hopelijk komt het snel. Of heeft je lichaam toch beter gewerkt dan je zelf dacht. Moet je nu maandag weer voor controle?

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Yep. Maandag echo.

Ik heb een pak kraamverband in de badkamer staan, maar kan het tot nu toe nog met normaal maandverband af. Dus vandaar dat ik het nog wel aandurf om naar buiten te gaan.

Vanmorgen weer wat meer last van mijn rug, maar sinds gistermiddag amper meer gevloeid. Het lijkt echt met vlagen te komen en gaan.

@Jusi; hoe lang ben jij nu al 'bezig' met deze ellende?

5. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Wat een gedoe he...waarom moet het toch zo lang duren he. Je hebt wel genoeg ellende gehad nu.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik volg je topic, en wil je ff een hele dikke knuffel komen geven!

**KNUFFEL!**

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh maar als ik buiten kom, kom ik altijd wel iemand tegen die ik ken die gaat vragen hoe het met me gaat. En dát kan ik echt nog even niet aan!

Vervelend dat je zo'n last van je rug hebt, ik heb daar eigenlijk niet zoveel last van gehad.

Bij mij is 28 dec geconstateerd dat het hartje gestopt was met kloppen, ik was toen 9 weken zwanger. Na 2 keer cytotec ben ik afgelopen dinsdag gecurreteerd.
    Ik vind eigenlijk wel dat ze jou lang hiermee laten rondlopen..

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hmmm... Raar. Ik weet sinds 21 december dat het hartje niet meer klopt. Eerst een week wachten om het te verwerken. Toen een afspraak met de gyn die nog een week wilde wachten omdat hij 90% zeker was dat het vanzelf los zou komen...

En nu een week modderen met Cytotec...

Het is dat ik echt een curettage wilde voorkomen, maar zolangzamerhand heb ik wel zoiets van 'let's get it over with'.

Potverdikkie twee weken vakantie gehad, en twee weken alleen maar met een miskraam bezig geweest...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Katalaya: als je alle voorzorgsmaatregelen wilt nemen om verklevingen te voorkomen, zou je kunnen vragen of na curettage direct spiraal geplaatst wordt. Dan zou je 6 weken op pauze moeten, voor je verder kunt, maar de spiraal houdt je baarmoeder open, waardoor verklevingen niet/minder goed kunnen ontstaan...

Ik moet zelf zeggen: denk dat verklevingen puur van de curettage wel zeldzaam zijn, maar hier wel verklevingen ws door de placenta van Thirza en van de eerste miskraam, (vruchtje wilde niet loskomen), dus mogelijk zit jij met je gepruts nu met de cytotec ook in een risico-groep...

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik lees ook her en der dat juist een Cytotec-behandeling de kans op verklevingen vermindert, doordat de boel al 'los' zou zitten...

Een spiraaltje... Pfoei. Dat voelt zó krom, na 3 jaar mmm... (Ik begrijp de reden helemaal, hoor...)

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik kan me voorstellen dat een spiraal erg dubbel voelt hoor..
    Dat gevoel heb ik nu ook heel erg, want bij mij is een spiraal geplaatst na de curretage.
    Juist omdat ik ná mijn eerste curretage verklevingen had namelijk.
    Zo is de kans op verklevingen volgens de gyn heel klein.
    Ook had ik tijdens de ingreep een infuus met antibiotica, om zo een evt. onsteking tegen te gaan.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik ga het toch eens ter sprake brengen... Na deze mk moeten we toch deze+1 cyclus afwachten voordat we weer een cryo-tp kunnen doen.

Hoe lang moet jou spiraaltje blijven zitten? En kun je na verwijdering meteen zwanger worden, of moet het bm-slijmvlies daar ook van herstellen? (Ik verzin maar wat...)

Ik hoor ook het klokje tikken, en dat begint me steeds meer te frustreren...

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wat ik begreep mag het spiraaltje ná mijn eerstvolgende menstruatie er meteen uit. Maar omdat ik 16 feb toch op controle moet in het ziekenhuis, en we dan ook meteen onderzoeken krijgen naar de herhaalde miskramen, laat ik het spiraaltje er dan maar meteen uithalen.
    Dan missen we wel weer een cyclus, maar ja, dat is dan maar zo.
    Het bm-slijmvlies hoeft er dus niet voor te herstellen, dat gebeurt dus min of meer al tijdens de menstruatie.

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Even rekenen: als deze miskraam achter de rug is - laten we zeggen na de onvermijdelijke curettage van volgende week - duurt het gemiddeld een week of zes voordat ik weer ongesteld wordt.

Dan begint de verplichte rust-cyclus.

De cyclus daarna zou ik weer een cryo-tp mogen doen.

Dan zou het niet zo gek zijn om na de rust-cyclus het spiraatle te laten verwijderen, toch? Dan heeft het 2 maand gezeten...

Ik ga het toch maar ter sprake brengen.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je hele verhaal zitten lezen! Helaas weet ik wat het met je doet als je na zo lang mmm eindelijk zwanger bent en het mis gaat.
    Bij mij ging het dan wel mis in week 36, maar dat maakt het voor een ander waarbij het in week 6 misgaat echt niet minder erg!

Wat ik me wel afvraag.
    Heb je maar 1 echo gehad (21 dec) en dus geen echo's meer voor je aan de pillen begon ???
    Ik ken namelijk verhalen waarbij het ook mis was (bijna 2 weken moeten zijn en geen hartactie) en die moest een week later nog voor een echo, voordat ze gingen curreteren, en toen was er ineens wonderbaarlijk een knipperlichtje te zien.

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb drie echo's gehad; 21/12, 27/12 en 2/1. Dus er was écht geen kans meer.

Maar jeetje... week 36.. Dat relativeert voor mij de boel toch wel flink, hoor... Net zoals de vlindersites die ik soms tegenkom...

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zoals je het nu brengt, klinkt het goed toch. :)
    Voor zover je over goed kunt spreken natuurlijk...

RoGiJuLi, wat heftig, je kindje verliezen met 36 weken zwangerschap. :(
    Ik vind dat persoonlijk wel veel heftiger als een mk, je 'kent' je kindje ondertussen al, voelt hem/haar al, en je hebt er al een band mee opgebouwd.
    Een mk gaat vaak al vóór de 12 weken mis, dus zijn deze dingen niet van toepassing.
    Hiermee wil ik een mk niet mee bagatelliseren, maar het relativeert míjn verdriet wel..

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Inderdaad klopt mijn vermoeden; alles zit er nog in. Er zat wel een grote bloeding in mijn bm. Dat verklaart dus de krampen en het vloeien.

Woensdag word ik alsnog gecuretteerd.

Ik heb mijn angst voor Asherman ook uitvoerig doorgesproken. Ze blijven erbij dat het erg weinig voorkomt, maar dat ze er zeker bekend mee zijn, en dus alert.

Preventief een spiraaltje plaatsen zagen ze niet zitten, ook omdat vanwege het na-vloeien de kans groot is dat het spiraaltje er vanzelf weer uit zal vallen.

Ik vond het een fijn gesprek, voelde me met mijn angsten zeker serieus genomen. Ik leg mijn lot dan maar in hun handen. Mocht het misgaan, dan heb ik er zelf tenminste alles aan gedaan...

19. spring

spring Niet meer actief

alvast veel sterkte voor woensdag Katje
    knuffel
    Lente

20. kalli

kalli Niet meer actief

Jammer dat je uiteindelijk toch gecuretteerd moet worden, maar ik ben echt blij voor je dat er nu een einde komt aan het lijden en dat je binnenkort weer vooruit kan kijken en het jaar goed beginnen.

Heel veel sterkte nog deze dagen en heel veel succes woensdag!!

Deel Deze Pagina