missed abortion: afwachten - Cytotec - curettage (ervaring)

Discussie in 'Miskraam' gestart door Katalaya, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat!

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Nou, ook hier zit het niet mee.

Ik tik dit nu vanuit het ziekenhuis. Het schema van de O.K. loopt gigantisch uit. Volgens de laatste berichten ben ik nu in het 'spoedprogramma' opgenomen, en sta rond een uur of zeven ingepland.

Dat kan ook nog later worden, als er 'echte' spoed tussendoor komt.

Ik moet dus sowieso een nacht blijven, want tegen de tijd dat ik klaar kan zijn, laten ze me niet meer gaan.

Lekker dan; ik verrek van de honger, want ik mocht al vanaf vanmorgen 7:30 niets meer eten.
    *baal*

3. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Potverdomme...hoe kan dat nu weer. Jeetje hoop toch dat het nu eens een x normaal kan gaan bij jou.

X

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Jeetje! Ik zit je ook niet mee he meid! Man man, wat een oneerlijkheid allemaal!

Sterkte nog!

5. spring

spring Niet meer actief

Wat shit zeg. Hopelijk ben je inmiddels wel geholpen. Een hele dikke knuffel
    lente xxx

6. kalli

kalli Niet meer actief

Jeetje!! Alsof het allemaal niet al erg genoeg is... Succes meid!!!

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zo, hier ben ik weer. Nog steeds vanuit het ziekenhuis, maar dit keer vanaf de andere kant van de curettage.

Om 18:45 was ik aan de beurt. Een geweldig leuk en lief team op de OK, en ook de curettage was met zo'n 20 minutjes gepiept.

Ik had van te voren aangegeven dat ik de laatste keren heel gespannen en verkrampt uit de narcose kwam, en de vorige keer daarvoor Pethedine *whoeiii* heb gekregen.

Ook dit keer zagen ze bij het wakkerworden wat ik bedoelde, dus ik kreeg meteen weer zo'n shot. Ik wordt daar ook altijd lekker vrolijk en bijdehand van.

KatMan mocht zelfs mee tot aan de OK, en ook bij de verkoeverkamer alweer bij me, dus dat was heerlijk.

Ik had nog wel flink wat kramp, dus ook daarvoor kreeg ik een heerlijk middeltje, wat voelde alsof ik in een warm bad zakte.

Ook de bijkomende duizeligheid kan ik wel waarderen, hihi..

Maargoed, ik merkte dat ik toch wel flink wat vloeide, maar dat werd een beetje afgedaan als 'dat dénk je maar'.

Nu is er toch weer sprake van dat ik vanavond nog naar huis mag, dus daar heb ik wel op ingezet. Plassen is inmiddels gelukt, maar ik vloei inderdaad dusdanig dat ze eerst willen zien hoe zich dat ontwikkelt.

Dus nu moet ik toch nog even wat blijven, omdat ze me nu toch wel gelijk geven dat het vloeien nét iets te heftig is.

Maar dankzij de Pethidine voel ik me opperbest, al weer ik dat dat over een paar uur heel anders kan zijn.

In ieder geval is de curettage geslaagd, er zat flink veel zwangerschapsweefsel, dus ook de arts zei dat het goed geweest is om te curetteren.

En nu dus afwachten en een beetje uitspacen...

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Gelukkig is het allemaal voorspoedig verlopen, hopelijk herstel je snel en mag je straks naar huis.
    Is denk k fijn m te horen van de arts dat het een goede keuze was.

Nou sterkte!

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kat toch, wat super vervelend dat jij zo lang op die ingreep hebt moeten wachten. :(
    Heb je tussendoor ook niet eens een beschuitje mogen eten dan??
    Ik mocht dat met de laatste ingreep wel, (het weghalen van de verklevingen). Toen was ik ook laat in de middag aan de beurt.

Ik ben wel benieuwd of je vannacht thuis hebt geslapen.
    Ik hoop het heel erg voor je!
    Maar verder wel goed uit de narcose gekomen, naast het verkrampt en gespannen zijn? Ik bedoel emotioneel gezien..
    Hou je taai meid!

10. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ben benieuwd naar je. Fijn dat je al die drugs kreeg... Is er toch nog iets "prettig" aan al dat gedonder.

Nou rustig aan hoor lieverd, x

11. anneke1985

9 jan 2012
    94
    0
    6
    Zoetermeer
    ik heb het topic van voor tot achter gelezen, ontzettend rot allemaal!
    Katalaya, heel veel sterkte! Dan geldt natuurlijk voor iedereen in deze situatie.

Liefs,
    Anneke

12. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Jee wat naar allemaal zeg, ik heb niet helemaal alles gelezen (concentratiestoornis), maar het is idd niet fijn. Eerst kom je dr achter dat het mis is en vervolgens moet je ook nog gecuretteerd worden. Ik moet eerlijk zijn: ik moest wel even grinniken bij het feit dat je je zo spacey voelde. Is er idd toch nog iets grappigs aan.
    Neemt niet weg dat het hele gedoe eromheen 3 keer r*k is.
    *Grote knuffel!*

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met je. En een beetje spacen mag dan ook wel toch!;)

Hoe gaat het nu met je? En heb je lekker thuis mogen slapen?

14. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Gisteravond was ik rond een uurtje of 22:30 weer thuis. Als allereerste die vieze jodium-zooi en bloed van mijn bips gewassen; Goddelijk!

Ik moest het vloeien echt wel heel goed in de gaten houden, maar dat is gelukkig niet meer zo erg als in het ziekenhuis. Gelukkig komt dat pak kraamverband wat ik had aangeschaft als voorbereiding op de Cytotec-kuur nu goed van pas, en staat het mij niet meer ongebruikt aan te grijnzen vanuit de badkamer.

@Jusi: nee, ik kreeg niets te eten. Dus toen ik wakker werd, had ik - naast een paar vleugjes misselijkheid - enorm de behoefte aan... aan... nou... laten we zeggen dat KatMan weet wat ik lekker vind. :D Hij had een buisje Pringles en een Toblerone bij zich. Toen de verpleegster dat zag, bood ze me snel een heel arsenaal aan brood en beschuit aan.

En een spuugbakje.

Maar toen de Pringles en Toblerone naar mijn maag afdaalden, steeg van daar uit een zacht gejuich op. :p

Nog een beetje nagespaced op de bank, en heerlijk in mijn eigen bed geslapen.

Wel de hele dag gedroomd over tampons van 3 meter en stolsels als gemarineerde beenhammen...

Nu voel ik me een tikje brak. Het doet mij denken aan een avondje doorhalen met van alles & nog wat, van heeeeel lang geleden. Het zal er chemisch gezien ook wel niet ver van af gezeten hebben.

Maar ik ben super opgelucht dat alles achter de rug was. Ik kwam daardoor dus ook prima uit de narcose. Waarschijnlijk was mijn voordeel dat ik al drie weken met de miskraam bezit was, dus emotioneel al het één en ander op z'n plek heb gezet.

Lieve meiden/dames; enorm bedankt voor het meelezen en meeleven.

Ik ga weer vooruit kijken, doe even alsof de mogelijke complicaties van een curettage niet bestaan, en zie jullie heel graag voor het eind van 2012 terug in de zwanger-zijn topics!

*kuss*

15. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    *zucht* kat wat ben je toch een heerlijk wijf!

En ja het is je geraden dat ik je zie in het zwangerschaps topic! We moeten snel sokjes gaan shoppen.

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Idd Marjan, wat een heerlijk wijf!

Geweldig om jouw verhalen te lezen, hoe je het beschrijft maakt het zo menselijk en zo "ons". Super!

Sterkte meid!! En wij zien elkaar vast terug op de zwangeren eind 2012 site!

Liefs Fem

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    *bloos*

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    (Ik heb een wijziging van topic-titel aangevraagd zodat het voor toekomstige lotgenoten meer herkenbaar is, en ze er misschien iets aan hebben.)

19. kalli

kalli Niet meer actief

Ik denk dat dit een mooi einde is van een dikke thriller (want zoals je al zegt, we doen gewoon net of er geen complicaties bestaan ;) ) en ik vind het erg nobel van je dat je hebt gevraagd voor een wijziging van de topic-titel! Ik hoop het beste voor je :)

THE END

20. Juul72

Juul72 Lid

7 jan 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    #160 Juul72, 12 jan 2012
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
    Hoe is het nu met je? Mocht je naar huis?

Ik las hier ergens ook iets over wisselwerking met pijnstillers. Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt? Ik heb nu 2 x Cytotec gehad, met Naproxen, maar er gebeurt helaas weinig. Ik vraag me nu af of het met de combi te maken heeft.

Deel Deze Pagina