Juul, als je de laatste pagina's even doorleest, heb je meteen antwoord op je vraag. Kat, fijn dat je het al een heel eind een plekje hebt gegeven. Dat scheelt zeker wel in de verwerking. Ik hoop ook dat we snel met zijn allen in een zwanger zijn-topic mogen schrijven!
Dank je Jusi, dat had ik al gelezen Ik was benieuwd of deze info nog elders op internet staat. Maar ik moet morgen toch naar de gyn, zal het eens vragen.
Ik vond het ook her en der op fora. Andere dames die dat dus uitdrukkelijk van hun behandelend arts hebben doorgekregen. Vandaar dat ik het wat ongemakkelijk vond om als een wijsneus naar de arts te gaan om te zeggen dat 'het internet' het beter weet dan zijzelf. Ik heb niet nagevraagd bij de Apotheek, maar ik vermoed ook niet dat zij je verder zouden kunnen helpen. Dit omdat Cytotec niet geregistreerd staat als miskraam-opwekmiddel, maar als maagbeschermer. Het enige wat zij doen is in hun grote boek kijken, en voorlezen dat Cytotec juist i.c.m. Diclofenac gebruikt wordt om de maag te beschermen. Maar daarbij gaat het in de eerste plaats om de diclofenac-werking, maar die wordt niet door Cytotec onderdrukt. Andersom wellicht wel. En dan is er natuurlijk ook nog verschil tussen orale en vaginale toediening. Gelukkig gaf de arts die ik als laatste sprak, eerlijk toe dat ze het niet zeker wist, omdat ook zij pas sinds kort met Cytotec werken, op initiatief van weer een andere, jonge gynaecologe - die dat dus 'geintroduceerd' heeft op de fertiliteitsafdeling waar ik loop. Maar ik heb echt de proef op de som genomen, en merkte dat zodra de krampen onderdrukt werden, ook het vloeien stopte. Als ik krampen had, dan kon ik echt merken dat ook het vloeien meer werd. Het klinkt ook wel logisch: de krampen zijn juist nodig om het zwangerschapsweefsel naar buiten te werken. Mocht ik de volgende keer weer Cytotec proberen, dan zou ik uit eigen beweging toch maar liever geen te sterke pijnstillers gebruiken. Beter even doorbijten en zo een curettage vermijden. Googel anders maar op 'cytotec' en NSIAD's, of Ibuprofen, enz.
Vandaag heb ik een Kruidvat 2-voor-5 test gedaan. Tot mijn opluchting is de teststreep al wat lichter. Ik schat de dekking ongeveer 50%. Ik had al een beetje het gevoel dat ik wat meer 'mezelf' aan het worden was. Dat vermoeden klopt dus. Goddank. (Op 30 december was de teststreep nog donkerpaars en knalde al voordat de urine bij de controlestreep was gekomen.) Ik heb 10 van die cheap-ass-dipsticks besteld, zodat ik de komende dagen de HcG stand een beetje in kaart kan brengen. Als ik weer negatief test, dan ga ik weer temperaturen. Als ik dan mijn ei gevonden heb, maar niet of amper ongesteld wordt, dan trek ik meteen aan de Asherman-bel.
@ Katalaya, fijn dat je weer een beetje op de rit bent. Gedeeltelijk spacend . Ook fijn dat de posi zw.test op z'n retour lijkt te zijn. Ik had na de opgewekte mk nog een maand lang heeeel licht posi kv-testen maar ondertussen ook gewoon een eisprong. Dus het kan wel, een eisprong terwijl er nog een heeel klein beetje HCG in je lijf zit... Eisprong was wel erg laat in de cyclus en menstruatie die erop volgde sneller dan normaal. Na die eerste eigen menstruatie was alles gelukkig echt weg .
Fijn dat je hcg alweer wat afgenomen is. Ik moet zeggen dat ik het bij mezelf eigenlijk nooit getest heb, ook de vorige ma's niet. Ik hoop in ieder geval héél erg dat je gewoon ongesteld gaat worden over ongeveer 5 weken.
Super! Het voordeel van een relatief onbekend bandje; er was maar hooguit 50 man publiek. Privé-concert met privé-barkeeper dus. Flink uit ons dak gegaan, met als resultaat dat ik nu een enorm stijve nek heb... Ennieweej... zometeen voor het eerst weer naar mijn werk. Ik begin met een afspraak buiten de deur, dus ik verwacht geen moelijke toestanden daar. Maar dan richting school. Daar zie ik tegenop. Bang dat iedereen té lief doet, en mij reduceert tot een snotterend hoopje zieligheid. Maar ach, ik heb gelukkig deze week geen lessen, zodat ik een beetje uit the picture kan blijven, en naar huis als ik het niet meer trek. Lichamelijk merk ik nog wel wat vermoeidheid, wat lichte kramp en toch nog onverminderd vloeien. (Ongeveer als bij een menstruatie.)
Ik ben blij dat je gegaan bent en genoten hebt!! Veel succes vandaag, het zal best allemaal goed komen
Tnx! Het ging prima vandaag. Boven verwachting. Iedereen was lief, maar niet overdreven, dus ik heb het zelfs prima droog weten te houden. En toen was ik 'erdoor', en heb ik heerlijk gewerkt. Maar ik merk wel dat ik lichamelijk niet helemaal fit ben. Beetje dizzy en slechte concentratie. Maar gelukkig krijg ik deze week alle ruimte om te gaan en staan zoals ik dat wil.
Ook ik ben vandaag weer aan het werk gegaan. Lichamelijk viel het me wel mee, maar ik merkte ook wel dat ik er een paar weken tussenuit ben geweest. Ik loop en til ook veel, dat merkte ik dus wel aan mijn lijf toen ik thuiskwam vanmiddag. Fijn dat je wel lekker gewerkt hebt, ondanks je lichamelijke ongemakken. Doe maar lekker rustig aan, en goed naar je lichaam luisteren!
Kat wat fijn om te horen dat het goed gegaan is vandaag. En inderdaad nu ben je er door heen. Fijn hoor...nu gaan we voor uit kijken. Ik hoop zo dat 2012 als nog jou jaar wordt! X
Hey Kat, Fijn dat het goed gegaan is meid! Ik ben vandaag ook weer wezen werken. De eerste 4 uur les na mijn MK zitten er weer op. Het is toch wel weer lekker om uit je isolement te komen he! Een collega vroeg hoe mijn vakantie was geweest. Ik zei; leuk hoor! Toen vroeg ze; Ben je nu al zwanger?? Dat deed wel ff pijn hoor.... Ze bedoelde het natuurlijk wel goed, maar het komt wel ff verkeerd aan.... Maar goed, ook daar lulde ik me wel weer uit.... Ik vind het echt fijn voor je dat je weer lekker gewerkt hebt joh! Hopelijk zet de trend zich door komende week! We gaan er weer voor he meid!! Liefs Fem
Auwtsj. Dat zou voor mij goed geweest zijn voor gierende uithalen & snot! Wisten je collega's nog niet dat je zwanger was? Bij mij wist de hele school het (Collega's dan. Studenten niet.) Dus ik kreeg veel bemoedigende knikjes, maar gelukkig geen vragen waar mijn buikje blijft.
Wat een dappere verhalen lees ik hier! Ook al weet ik dat ik niet de enige ben, het is "fijn" te lezen hoe andere het hebben ervaren. Ik heb vorige week maandag bij 9 weken en 4 dagen een MA gekregen (na 2x het hartje gezien te hebben). Woensdag heb ik de curretage gehad. Alleen verlies ik nu af en toe opeens veel bloed en dan weer helemaal niks (alleen bij wc bezoek). Gister avond belde mijn vk en nu wilt ze dat ik vandaag naar de gyn terug ga. Zit te wachten op een belletje of ik kan komen en zo ja hoe laat. Vind het wel een flinke tegenvaller. Voelde me vanaf gisteren weer wat beter. En nu dit weer. Hopelijk is het niks (hoop zelf dat misschien het wondje open is gegaan of zo weet niet of dat kan hoor, maar dat het niet iets anders is dat er iets achter is gebleven ofzo). Verder heb ik met plassen links onderin pijn. Soms erger dan de andere keer maar neemt over het geheel gezien wel af. Herkennen jullie deze klachten? En weten jullie of wanneer er iets achter is gebleven of dit dan op een echo te zien is? Groetjes en sterkte allemaal en succes met het werken.
Nee, 1 collega wist het bij mij. Verder helemaal niemand... Het was idd wel ff pijnlijk ja! Maar goed, we doen het er maar mee. Vanochtend nog contact gehad met de VK. Gezien mijn verloop van de MK en gezien het feit dat ik al 3 dagen niet meer vloei o.i.d. kon ze me bijna met 100% garanderen dat ik schoon ben. Ik geloof haar wel, het was echt een lieverd! Ik voel me ook niet meer beroerd ofzo, dus het zal wel zo zijn.... Gisteravond voor het eerst weer geklust. Was erg bijzonder! Zondagavond lukte het mij niet, moest zo erg huilen. Gister was heel intens, vertrouwd en lief... Ik heb echt de beste man ter wereld!! Hoe is het vandaag met je?
Herkennen jullie deze klachten? En weten jullie of wanneer er iets achter is gebleven of dit dan op een echo te zien is? Groetjes en sterkte allemaal en succes met het werken.[/QUOTE] Ik herken dit niet. (zie boven). Maar ik wil je natuurlijk wel heel veel succes wensen!!
Jeetje Kat, Heb alles doorgelezen van dir topic en wat heb jij allemaal wel niet mee moeten maken. Potverdikkie meid! Bah! Hier begint deze ellende allemaal nog. Maandag een echo gehad en het is weer niet goed. Had 9 weken moeten zijn, maar het kleintje was gestopt met groeien met 7 weken. De vorige mk kwam vanzelf. Toen begon het ook met bloeden, maar nu zijn we aan het wachten. Ik geef het een week en als er maandag nog niets is gebeurd, dan ga ik ook andere stappen ondernemen. Wat een handig topic dit met veel informatie. Hoop zo dat het toch zelf gaat komen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Ochjee, Banjabes... Jou wereld is dus nog druk aan het instorten... Een schrale troost dat je veel hebt gehad aan mijn topic. Ik noteer ook jou naam voor 'zwanger / bevallen rond de feestdagen 2012', okay?