Hallo meiden, Wij zijn gister erachter gekomen dat ons vruchtje toch echt gestopt is met 5.5 weken, had 8 weken moeten zijn gister. Nou heb ik op dat moment besloten het een weekje af te wachten... wat de gyneacoloog een heel goed en verstandig besluit vond, zij was van mening dat je je lichaam inderdaad ook de kans moet/kunt geven het zelf op te lossen en vaak begint het spontaan zodra je weet dat het mis is. Ik snap dat de meesten het zo snel mogelijk willen afsluiten maar dit leek me voor ons t beste op dat moment, kan altijd nog beslissen voor de curretage of medicijnen te gaan als het niet los komt. We staan ook nog steeds achter het besluit maar ik ben benieuwd hoeveel mensen ook een tijd afgewacht hebben, hoe lang het duurde voor het begon en hoe het verloop was. Dat is mijn vraag en doel dan ook met dit topic. Alvast bedankt voor jullie tijd. X Joyce
Goh, wel raar.. heb zojuist een streep rood bij t afvegen gehad dus lijkt erop dat t al spontaan komt. Je lichaam reageert meteen als je t weet? Hele dag last van mn hormonen gehad dus ik ben blij toe! Kijken of t goed doorzet, vrijdag wil de gyn hoe dan ook kijken hoe t er uit ziet daarbinnen Fijn weekend dames. X Joyce
Eerste keer had ik geen keus, was te laat om te kiezen. Tweede keer voor curettage gekozen, omdat ik het eerste keer echt een hel vond. Was dan wel wat verder. De derde keer heb ik een week gewacht en ook bloed verloren alleen zette het niet door. Dus cytotec meegekregen. Meestal is het wel zo wanneer de knop in je hoofd om is dat het mis is, dan begint het bloeden en verlies je ook naar een aantal dagen het vruchtje. Maar dat is blijkbaar dus niet altijd zo. Hoop alleen voor jou dat het snel doorzet meis!!
Dank voor je antwoord Tis tot nog toe bij een streepje bloed gebleven.. nu weer niets. Kijken het aan, wachten toch tot vrijdag anders toch maar medicijnen. Hopelijk zet het door en snel! X Joyce
He meid, Wat verdrietig dat jullie kindje niet bij jullie is gebleven. Sterkte! Ik heb januari hetzelfde gehad (gestopt bij 9 weken, kwamen we bij 11 weken achter). Ik heb ook gewacht. 2 weken na de echo kwam de miskraam spontaan. Anderhalf uur krampen die overgingen in weeen. Uiteindelijk een heel klein kindje in de vliezen verloren. Nogmaals sterkte bij alles wat er gaat komen!
Bij mij begon het ook met héél licht roze bloedverlies maar de volgende dag zette het bloeden door. De hele nacht buik en rug weeën gehad om de zoveel minuten en ontzettend veel weefsel verloren. Echter de volgende morgen tijdens de echo bleek dat het vruchtje er nog zat. Toch nog gecurreteerd. Het vruchtje was met ongeveer 6 weken gestopt met groeien en met 11.4 weken ben ik gecurreteerd.
Dank jullie voor de reacties, Vandaag nog steeds niet op gang gekomen.. dacht gister even dat t begon.. bruin/roze slijm verlies en rugpijn.. maar nu weer niets. Vanmiddag toch maar naar de gyn terug denk ik, tenzij ik toch bloedverlies krijd dan wil ik het over het weekend tillen.. natuurlijke afkomst is uiteraard beter. We willen verder! Benieuwd wat de gyn wijsheid vind.. als ik mag kiezen ga ik toch voor een curretage op korte termijn, mijn lichaam heeft na 3 weken nog niet in de gaten dat t mis is, duurt wel erg lang. Vanmiddag rond 16:30 de afspraak, laat het nog wel even weten. @ Kari das ook een lange tijd en nasleep @ MamsieM wat fijn dat je nu weer zwanger mag zijn! Zal blij zijn als wij weer ovulatietesten kunnen bestellen.. kunnen we verder.. ooit moeten we toch een plakkerd mogen krijgen! X Joyce
Pharilla, balen dat het niet doorgezet heeft! Op een gegeven moment breekt het wachten je op he..ik vind het persoonlijk psygisch best zwaar om je zwanger te voelen en aan de andere kant te wachten op een miskraam..zal ook wel met de hormonen te maken hebben denk ik. Ben benieuwd wat de gyn zegt en wanneer je evt de curretage krijgt. Hebben je kwaaltjesn nog niet afgenomen afgelopen week? Hier nog geen spoor van bloedverlies/kramp/beginnende mk, mn lichaam denkt nog steeds zwanger te zijn. Vind dat afwachten waardeloos, durf ook niet echt lang weg te gaan of af te spreken. Wil maar 1 ding, alles achter de rug hebben, vooruit kijken en verder!
Ja ik merk dat ik ook wat boos ben op mn lichaam dat t niet vanzelf afkomt. Ik heb afgelopen zaterdag en gister een sliertje bloed in de afscheiding gehad..en vanmiddag ook.. iedere keer denk ik ..oooh! zal t.. maar kan niet langer blijven wachten, vind mezelf zo anders.. ken mezelf zo niet, wat labiel lijkt het wel.. en daar wordt ik weer pissig van op mezelf, schiet ook weer niet op. We gaan zien wat de gyn vanmiddag voorlegd, ik wil er nu zo snel mogelijk vanaf.. dan maar met medicijnen of curretage. Het heeft lang zat geduurd.. zou vandaag 9 weken zijn, net voor de 6 weken al gestopt denk niet dat mn lichaam t door heeft.. al nemen de kwaaltjes inderdaad wel af.. borsten minder gespannen/gezwollen en eigenlijk amper nog gevoelig.. wel nog enorm! emotioneel en moe maar volgens manlief kan t ook aan alle stress liggen van de laatste tijd. Heel af en toe 's ochtends wat misselijk maar ook zo goed als weg.. dus misschien neemt t toch af.. maar we zien wat vanmiddag brengt en dan heel gauw verder. Vraag me af of ze nu al gaan onderzoeken.. bij 2 keer kan t nog gewoon domme pech zijn... waar we nog alle hoop op gooien. Ik laat nog even weten vanavond wat t plan word Fijn weekend dames. X Joyce
Hoi dames, Zojuist Mifegyne(anti-hormoon) ingenomen en zondagmorgen begin ik aan de cytotec, echo wees uit dat t vruchtzakje zelfs nog iets gegroeid was maar dr zat echt niets in.. zou nu 9 weken moeten zijn. Met anti-hormoon + weeenopwekker is het nu 95% kans dat t helemaal schoon wordt dus daar gaan we maar voor, donderdag nog nacontrole en dan mogen we weer verder. Ben wel erg angstig voor zondag.. maar komt ook omdat ik niet zo van medicatie houd.. maar goed, t moet er toch uit als we verder willen he Dus nog 1 weekendje martelen en dan gaan we er weer voor. Fijn weekend dames. X Joyce
Ben blij voor je dat hopelijk na het weekend ervan af bent! Ben benieuwd hoe het gaat zondag, tis even rot maar ja misschien valt t mee.. Bij mij was t met 5w gestopt met groeien en zou nu ook 9 weken moeten zijn, en nu moet ik nog 1,5 week wachten ook van mn vk. Mn man zegt dat ik dinsdag gewoon direct een doorverwijzing voor de gyn moet vragen, zodat we wat eerder terecht kunnen. Mijn vk gaan er nog steeds vanuit dat er een hartje gaat kloppen, t vruchtzakje was bij mij ook iets gegroeid alhoewel er niks in te zien was dus ik weet niet waar hun een hartje verwachtten?! Wordt er een beetje gek van dat ze me zooo lang laten wachten!!
Ben t met je man eens hoor,,gewoon eerder eisen .. bij mij zat er ook niets in t vruchtzakje en heb gyn gevraagd eerlijk te zijn.. heb niets aan valse hoop, tis al zwaar zat! Ben nog 2 x een week later weer geweest.. ben op week 7 (5+3 op echo) week 8 (5+5 op echo) en vandaag week 9 (6+1 op echo) geweest en tja.. t vruchtzakje kan inderdaad doorgroeien maar zit toch echt niets in. Dat ik zo lang gewacht heb is mn eigen doen.. heb gevraagd om een weekje uitstel.. had gehoopt dat mn lichaam t door zou hebben.. maar helaas... maar t wachten was eigenlijk niet te doen met de blijvende symptomen... zwanger voor niets. bleh! Hopelijk nu snel verder! En ook voor jou mamsie, gewoon aan de bel trekken , zeggen dat je t niet volhoud.. niet trekt. Ben super blij met mn gyn als ik dit soort dingen hoor, maar misschien zijn vk's er iets anders mee? Succes! X Joyce
Had ook echo met 7,5w en 8,5w. Ik denk idd dat iig mijn vk praktijk wel anders daarin zijn. En ze zeggen iedere keer de gyn in het ZH gaat je hetzelfde advies geven..maar zo zie je maar jij mag wel wel eerder echo/curretage. Zij weten niet dat wij ZP hebben Mag ik vragen waarom je voor cytotec gekozen hebt, adviseerde je gyn dat?
In overleg met de gyn voor cytotec+anti hormoon gekozen. Vruchtzakje groeide nog steeds door en had nog steeds symptomen en wil er nu vanaf.. dus anti hormoon om t "seintje" alvast aan lichaam te geven en cytotec om t uit te drijven/weeen op te wekken. Curretage is toch weer een operatie/opname en heeft een kleine kans op verklevingen, dan is een spontane of opgewekte miskraam altijd nog iets beter voor t lichaam. Echo zag er niet naar uit dat t snel spontaan zou gebeuren en ik wil niet nog een paar weken "zwanger" doorgaan voor niets. Dan liever 1 dag met pijn en krampen zodat we weer door kunnen. En je bent in je eigen omgeving, vind ik ook wel fijn. Ook kan ik niet geweldig tegen narcose dus makkelijker om voor opwekking met medicatie te gaan. We zijn er nu ook echt klaar mee.. en gyn was het helemaal eens dat we genoeg op ons bordje hadden gehad en wil ook zorgen dat we snel door kunnen, morgen gezellig dagje proberen te maken en dan zondag hopelijk "afsluiting". Hoop dat jij het ook snel af kan sluiten mamsie! X Joyce
Ja nu begrijp ik dat je voor de cytotec hebt gekozen, is toch beter als het lichaam het zelf doet voor je baarmoeder ook! Ben erg benieuwd hoe het morgen met je gaat! Vandaag even lekker nergens aan denken en je lekker laten verwennen hoop ook echt dat ik er snel vanaf ben..ben er allang klaar mee!
Ik heb gister dus de mifegyne ingenomen wat mn baarmoeder al snel open zette, gister al lichte bloedingen , vanmorgen krampen erbij gekregen.. en zojuist al een bal gevuld met vocht van ongeveer 2 cm met vlokjes erop en een klont bloed aan 1 kant verloren, kan niet anders als het vruchtzakje zijn. Kreeg wat krampen.. en drukte eens hard van onderen en plop. De krampen zijn ook opeens veel minder. Wat zouden jullie doen? Cytotec gewoon niet gebruiken? Als t allemaal niet weg is donderdag kan dat altijd nog ...toch? Manlief zei al.. waarschijnlijk begon je lichaam net met afstoten en met die mifegyne(word ook abortus pil genoemd) stond alles mooi open. Ik heb t nog wel bewaard..maar moet pas donderdag voor controle.. dus weet niet of ik het "houd". X Joyce
Ik zou zeker die cytotec niet inbrengen!! Of je wacht als het krampen/boeldverlies niet heviger wordt op de volgende afspraak, maar je kan ook de huisartsenpost morgen even bellen om te overleggen of je ze nog in moet brengen misschien bieden ze dan wel aan een echo te doen zodat je meteen zeker weet of je baarmoeder schoon is. Dat laatste zou ik doen, maar dat is aan jou. Ik zou zelf het vruchtje niet meenemen naar de gyn, maar als jij daar wel behoefte aan heb moet je dat doen. Ik had het zelf de vorige keer door het toilet gespoeld, ook wel beetje raar.. Maar als ik je zo hoor is het best meegevallen of niet?! Ben je opgelucht zeker? Hier; vanavond 1 keer wat bloederig slijm bij afvegen na het plassen.. hoop dat het een teken is maar het voelt nog vrij rustig van binnen.
bloederig slijm had ik ook de laatste 2 dagen .. denk echt dat mn eigen lichaam er net mee bezig was en de mifegyne het opgewekt heeft. Ben er eigenlijk 100% zeker van dat t vruchtzakje eruit is..en hij was in zn geheel dus moet ook schoon zijn.. meteen zijn de grote stolsels gestopt en ik heb nu een hevige menstruatie.. wat kramp (makkelijk te doen met paracetamol) en meer bloed dan anders.. maar t neemt allemaal alweer af vergeleken met vanmiddag.. ik ga dit gewoon uitzitten. Op deze manier allemaal goed te doen.. alleen vanmiddag erge krampen/weeen gehad.. Donderdag controle , als t dan niet schoon is kan ik altijd nog aan de cytotec beginnen Ben blij dat we zo nog wat aan ons lange weekend hebben! Ben alleen zwaaaaaaaaar ongesteld hihi. Hopelijk zet t bij jou ook snel door Mamsie!! X Joyce