hoe lang tot volgende menstruatie?

Discussie in 'Miskraam' gestart door JSS1989, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    aan vrouwen met een heel regelmatige cyclus (zoals ik) die een miskraam hebben gehad:

ik zou een idee willen hebben wanneer ik men volgende menstruatie zal door krijgen. Ik heb zelf mijn miskraam 2 avonden moeten opwekken (gisteren voor het laatst) en ik ben nog steeds aan het bloeden en moet morgen op controle of alles er nu uit is.
    Als ik ongeveer een idee heb wanneer dat we terug zouden kunnen starten, kan ik naar iets uitkijken en kan ik mijn miskraam misschien wat sneller een plaatsje geven. Gynaecoloog zei dat het 4 a 6 weken zal zijn maar dat het afhangt van de cyclus. Dit is mijn eerste zwangerschap en miskraam dus nu weet ik ook niet of mijn cyclus na het miskraam veranderd is. Mijn cyclus was altijd 28 dagen, ook na het stoppen met de pil en er wordt me aangeraden om te wachten tot na mijn volgende menstruatie.
    Enige vrouwen die me kunnen vertellen of hun cyclus hetzelfde is gebleven of is veranderd? en hoe lang het duurde voor ze opnieuw ongesteld waren? Alvast bedankt voor de reacties

2. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat onwijs naar dat je een miskraam hebt gekregen. De eerste menstruatie na een miskraam verschilt per persoon. Bij sommige mensen duurt het een paar weken langer dan normaal, bij mij kwam de menstruatie juist eerder en waar ik altijd onregelmatig ongesteld was, is dat nu korter en regelmatiger.

3. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste wat naar dat je dit ook mee moet maken:( ik heb nu 5 weken geleden mijn miskraam op moeten wekken. Nog niet ongesteld en ik denk de 24ste een positieve ovulatietest gehad te hebben dus zou ook nog 2 weken duren dus dan zit ik op 7 weken na de miskraam. Mijn gyn zei ook 4-6 weken maar ik ga daar dan dus al overheen! Sterkte aankomend tijd! Met zwangerschapstesten kan je je hcg daling controleren en dan eventueel ovulatietsten gebruiken als je dat wil.

4. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    jullie ook veel sterkte toegewenst. Ik heb er even onderdoor gezeten maar ik probeer de moed er wat in te houden. Ik heb gewoon al zoveel ongeluk gehad met men gezondheid dat het tij nu wel eens mag keren. Ik heb dan ook nog eens een zeldzame systeemziekte (mctd) dus ik hoop dat ik dit niet nog eens moet meemaken want dat wens ik niemand toe.

mijntje: Ik dacht dat de gynaecoloog bedoelde 4 tot 6 weken nadat de bloedingen van het miskraam gestopt zijn. Wanneer zijn jouw bloedingen eig gestopt van je miskraam?
    Die ovulatietesten dat heb ik ook nog liggen en dat wou ik ook doen om zo een beetje te kunnen zien wanneer ik men volgende menstruatie zal krijgen want dat zou dan ook twee weken later zijn maar ik ben beetje bang dat dat emotioneel pijn doet omdat ik dan ook die eerste ovulatie nog niet opnieuw kan proberen zwanger worden... of valt dat best mee?
    Liefs

5. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begreep van de gyn 4 tot 6 weken na begin van de bloeding.. Mijn bloeden is pas gestopt afgelopen dinsdag/woensdag, was wel heel weinig maar toch telkens bloederige rode en bruine afscheiding. Nu lijkt het echt over en denk dus ook weer een eisprong gehad te hebben. Had de 23ste ook nog hcg in urine, vanmiddag niet meer toen een omo-witte test. Omdat ik vrijdag dus al 4 weken bloedde heb ik voor morgen weer een afspraak bij de gyn staan, en laat die gewoon doorgaan om toch even te controleren:)

6. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht overigens meteen weer zwanger worden van gyn. Is dit jou afgeraden of heeft dit te maken met je ziekte?

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij m'n eerste duurde t 3 maanden voor eerste menstruatie. Bij 2e en 3e 6 weken. Dit is per persoon erg verschillend..

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Hier was het 5 weken na mk dat ik opnieuw ongesteld werd

9. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties!
    Mijntje: dit heeft niets met men ziekte te maken. Mijn gynaecoloog zei gewoon dat dat het beste is omdat je lichaam soms meer tijd nodig heeft om te genezen. 2 opeenvolgende miskramen komen vaker voor als je te snel terug begint zegt ze. Ik wil ook eig echt terug starten :( maar ze heeft 30 jaar ervaring en heeft mij zelfs nog op de wereld gezet dus ik denk dat ik haar raad maar best opvolg. Ik zou het mezelf nooit vergeven moest ik dan een miskraam krijgen omdat ik geen geduld had.
    Er wordt dan ook vaak gezegd dat het geen medische gevolgen heeft dus ik weet niet goed wat ik nu juist moet geloven, ik weet alleen dat ik maar best het zekere voor het onzekere neem.
    Wel jammer dat je pas na 4 weken je eisprong hebt :s ik hoop voor jou dat je snel terug zwanger mag geraken en voor iedereen trouwens! Niemand verdient het om een miskraam mee te maken, het is verschrikkelijk!

10. karlijn

karlijn Niet meer actief

Wat naar dat je het ook mee hebt moeten maken!
    4 september heb ik de miskraam op moeten wekken, maar omdat er nog restweefsel zat heb ik 2 weken later voor een curettage gekozen.
    6 weken na mijn curettage heb ik mijn eerste echte menstruatie gehad. Het is heel fijn om dan eindelijk te weten waar je staat in je cyclus.
    Ik hoop voor je dat je er niet al te lang op hoeft te wachten.

Liefs

11. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Karlijn, wat erg ook voor jou dat je dit ook hebt moeten meemaken :( ik kan nu geen zwangere vrouw voorbij lopen of ik barst in tranen uit. Misschien ook omdat het nog maar net gebeurd is.
    Ik heb 2 keer 4 pillen cytotec moeten gebruiken. Er zit nu nog 5 mm restjes in maar dat zou er vanzelf wel uitkomen omdat de placenta en de kleine embryo er al zijn uitgekomen. 3 dagen extreme pijnen gehad, ik ben echt op. Ik zou nog een week mogen bloeden en pijn hebben en daarna zou het weg moeten zijn, anders moet ik terug op controle. Khoop het niet want nu in die wachtkamer zitten bij die zwangere vrouwen maakt het alleen maar moeilijker. Nu wordt het genezen en hopen dat men volgende cyclus er snel zal zijn!
    Veel sterkte en ik hoop dat jij ook snel weer zwanger mag zijn!
    Mag ik nog vragen hoe lang jij nog gebloed hebt na de curretage?
    Liefs

12. karlijn

karlijn Niet meer actief

Hoi JSS, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Maar dit verdriet wordt echt minder. Het is wel een deel van je leven maar het blijft niet overheersen. Zo voel ik het nu tenminste.
    Wat vervelend dat je er nu eigenlijk midden in zit. Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt en de pijn verminderd en dat jij je beter gaat voelen, ik dacht op een gegeven moment ook dat er geen einde aan leek te komen. Maar het wordt beter :)
    Na mijn curretage heb ik eigenlijk niet gebloed. Heel iets licht rode afscheiding, alsof je verf met heel veel water vermengd, zo'n lichte kleur.
    Maar dat was misschien 2 dagen en toen was het klaar.
    Ik weet wel, mocht het in de toekomst nog eens voorkomen dat ik moet kiezen, dan zal ik direct voor een curettage kiezen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
    Ik wens je veel sterkte en een voorspoedig herstel!
    Veel liefs xxx

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat naar dat je een miskraam heb gehad, dat voelt zo oneerlijk weet er alles van :(

Ik heb ook een miskraam gehad, maar na een week hevig bloeden en weeën, een spoed curettage gehad waar ik 1 week heb nagebloed, 3 weken later kreeg ik mijn menstruatie

Mijn menstruatie kwam dus direct 4 weken na mijn curettage weer terug.

Het verdriet van een miskraam wordt wel zachter maar die angst (vooral bij een nieuwe zwangerschap) blijft, het krijgt een plekje,de ene vrouw doet langer over het rouwen dan de ander en dat in die wachtkamer zitten met de bolle buiken heb ik ook meegemaakt, zelfs de pampers en zwitzal reclames kwamen even mijn neus uit, dit had ik vooral de eerste week na mijn miskraam, nu ik weer bezig ben met opnieuw zwanger worden heb ik toch weer positieve gedachtes en hoop.....maar altijd in me achterhoofd: was als het weer misgaat?

Heel veel sterkte geef de moed niet op!

xoxo

14. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt hotsiflots,
    wat jammer ook voor jou, het is zo verschrikkelijk :(... Ik hoop dat het voor jou dit keer al raak is, dat zal het ook iets makkelijker maken om er mee te leven denk ik. Die angst dat het nog is zou gebeuren daar zullen we wel mee moeten leren leven denk ik en ons er niet te veel zorgen over maken want dat is dan ook weer niet goed voor de volgende zwangerschap. Succes meid!
    Liefs

15. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Wat naar van je miskraam, sterkte!
    Ik heb 20 september mijn miskraam met pillen opgewekt. Er bleek restweefsel te zitten dus weer pillen, we restweefsel en uiteindelijk op 16 oktober curettage. Op 9 november had mijn eisprong en 22 november werd ik ongesteld. Normaal ligt mijn cyclus op ongeveer 32 dagen, dus ik vond het na alles wat mijn lijf te verwerken heeft gehad best netjes.

16. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jij ook veel sterkte! Wat erg ook voor jou, en ook dat je toch nog een curettage hebt moeten laten doen. Ik ben ook 2 keer op controle geweest, de laatste keer zat er nog 5 mm in dat er nu nog vanzelf zou uitkomen. Lijkt me inderdaad best netjes dan! Maar enkele dagen extra dan bij je normale cyclus. Ik denk dat ik mijn eisprong ook maar ga zoeken met ovulatietests, dan heb ik een beter idee wanneer men volgende menstruatie zal komen. Ik voel men eisprong toch meestal aankomen en heb nog 5 ovulatiesticks liggen. Mijn cyclus is altijd 28 dagen geweest, benieuwd of dat nu anders zal zijn.
    Bedankt voor je reactie en veel succes!
    Liefs

17. essieee1983

essieee1983 Actief lid

20 nov 2015
    185
    0
    16
    Wat verdrietig!
    Ik heb bij 6wk5dgn een spontane miskraam gekregen. 1 week gevloeid, en 3.5 wk na eerste dag weer misselijk....test gedaan en blijk ik weer zwanger te zijn.
    Ik heb mn eisprong dus weer gehad zoals in een gewone cyclus..?

18. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Heel naar dat je dit mee moet maken ...had het zelf in september ook (10 weken MA en daarna pillen) Het is echt hartverscheurend...
    ik heb drie weken erna elke week een controle echo laten maken om te zien of alles weg was.
    Ik denk inderdaad een goed idee met test je cyclus in de gaten houden zoals je zelf voorstelt. Ik zelf gebruikte action zwangerschapstesten om te zien of HCG al weg was (dat gaf me beetje gevoel van controle ik bleef nl kotsmisselijk) Toen die negatief was action ovulatietesten. Volgens arts moet je rekenen vanaf verlies vruchtje (dus niet vanaf eerste bloeding). Bij mij tussen miskraam en ovulatie 21 dagen dus zou uitkomen op cyclus van 35 (4 dagen langer dan normaal). Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ben overigens zelf meteen opnieuw zwanger geworden net als hierboven - de eerder genoemde angst herkenbaar...
    Gun jezelf de tijd om te rouwen en te ontzwangeren - heel beel sterkte gewenst!

19. bolli

bolli Niet meer actief

Proficiat! Ben je na uw eerste menstruatie zwanger geworden? Of bedoel je meteen na uw miskraam dus voordat je ongesteld werd

20. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt hoor, ik heb hier zeker en vast iets aan! Ik heb 3 keer in dezelfde week een controle laten doen. Nu moet ik normaal niet meer op controle want de laatste keer was vrijdag en toen zat er nog 5mm in maar dat was enkel restweefsel, de placenta en het vruchtje waren er al uit gekomen. De rest zou er vanzelf nog uitkomen net zoals een menstruatie zei ze. Alleen heb ik nu wel veel pijn in men onderrug en gisteren een vreemde kleur van afscheiding, soort van groen/grijs en daarna weer donkerbruin. Het bloeden is gestopt nu blijkbaar, ik twijfel of ik niet nog eens op controle zou gaan want ik wil geen ontsteking. Herkent iemand dit verschijnsel?
    Ik ga veel moeite hebben om een cyclus af te wachten, ik weet dat het niet moet maar ik durf niet goed meteen weer te starten omdat me dat is afgeraden, als het dan verkeerd loopt geef ik mezelf de schuld en dat wil ik dan ook weer niet. Dikke proficiat trouwens dat het meteen weer raak was! Hopelijk loopt alles goed, die angst ga ik zeker en vast ook hebben volgende keer :s
    Liefs!

Deel Deze Pagina