missed abortion en hoe verder

Discussie in 'Miskraam' gestart door marit123, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    ik zou wel een controle echo proberen te krijgen ja. Bij mij lijkt er nu toch nog "iets" te zitten. De curretage van morgen gaat gelukkig niet door en ze verwachten dat het in de loop van de week nog wel komt. Volgende week woensdag weer een echo om te kijken en anders alsnog curretage. De gyneacoloog wilde nota bene dat ik die cytotec weer zou gebruiken. Nou mij niet gezien hoor!

Ik vind het wel heel dapper van je dat je weer bent gaan werken, maar ik snap die momenten tussendoor heel goed. Dan ben je even afgeleid, maar zodra je even kan nadenken komt het meteen weer naar boven.

Mupkuh, bedoel je twee weken ná de curretage? Dat is wel heel lang nog vind ik. Ik had gelukkig al niet veel kwaaltjes en mijn borsten doen ook al niet meer zeer. Maar misselijkheid is al vervelend als je zwanger bent, laat staan na het slechte nieuws. K hoop voor je dat het snel over is!

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Bij mij is het gelukkig nu wel over. Alleen heb ik geen idee waar mijn lichaam allemaal mee bezig is. De curretage vond ik helemaal niet vervelend eerder fijn omdat ik zo in 1x wist dat alles weg was. Klinkt wel raar hé.

3. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    hoezo, wat doet je lichaam dan?
    Ik vind het helemaal niet raar klinken dat je een curretage fijn vindt. K zou het ook een fijn idee vinden als ik niet zo'n stomme schrik voor naalden had...

4. miesje

miesje Actief lid

20 okt 2006
    114
    0
    0
    belgie, de kempen
    Lieve dames,

Ik heb beide meegemaakt.
    Spontane miskraam en curretage.
    Aan allebei zijn voor en nadelen.
    Toch was de curretage voor mij heel erg meegevallen.
    Ik zou er opnieuw voor kiezen ipv het spontaan te laten gebeuren
    Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend
    Ik heb zeker nog 3 weken na curretage last gehad van gespannen borsten.
    Ook de onzekerheid of de zwangerschap echt niet goed zat was ook bij mij het geval.
    Ik denk dat iedereen toch nog wel eens de bevestiging wil dat het zeker niet goed zit.

Voor iedereen hier heel veel sterkte

liefs miesje

5. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Wat mijn lichaam doet: de hormonen zijn eindelijk na ruim 2 weken uit mijn lijf. Nu heb ik allemaal rare gevoelen in mijn onderbuik bij mijn eierstokken. Maar ik kan het gewoon niet meer thuisbrengen, het voelt als een ovaluatie maar kan net zo goed een ongi zijn :(

6. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    hoi wannabmum,

Ik denk eerlijk gezegd dat je als je voor pillen kiest, sowieso een echo krijgt, als alles goed gaat. Ik kreeg die echo de volgende dag, dan kunnen ze zien of 'alles' (wat klinkt dat naar, sorry) weg is.
    Ik zou er niet voor kiezen om savonds de pillen te nemen. Bij mij ging het heel snel en ik heb de hele dag op de bank gelegen en inderdaad heel veel op de toilet gezeten. Soms ook een kwartier blijven zitten omdat het vloeien veel was en dan weer even liggen en dan weer.....zou dat toch liever overdag hebben en met je man erbij.

Sterkte meid en ik hoop alsnog voor je dat het eerder komt dan dinsdag en dat je dan van dat stomme wachten af bent!

Mupkuh: ik had dat ook, raar gevoel in mijn onderbuik en ineens was ik weer ongesteld. Stom he, dat je niet precies weet wanneer je ongesteld gaat worden nu.

Andere meiden, sterkte!

Marit

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He Marit,

denk inderdaad dat het niet slim is om dinsdagavond te beginnen. Gek genoeg wilde ik er gisteren zo snel mogelijk vanaf, maar een deel van mij wil nu dat het nog blijft tot dinsdag. Enerzijds omdat ik het nog een keertje wil zien op de echo (begrijp me niet verkeerd, ik heb echt geen hoop meer hoor, maar wil nog 1 keer zien wat er is geweest, stom he?) Anderzijds geeft het me een gevoel van controle als ik zelf het moment kan kiezen wanneer het op gang komt... Ik voel me zo machteloos nu alles in mijn lichaam gebeurt, terwijl ik me heel anders, heel zwanger, voel. Ik wil niet nog een keertje verrast worden... Wil het liefst zelf het moment bepalen.

Heb de laatste twee dagen vaker krampjes en steekjes gehad. Dacht dat al dat geduw en gezoek (eerst met de uitwendige en later met de inwendige echo) het misschien wel op gang had gebracht, maar tot nu toe niks, nakkes, nada...

Vandaag een redelijk bezige dag op het werk gehad. Afgewisseld met wat dipjes. Geeft me wel de gelegenheid om het allemaal wat gedoseerd over me heen te laten komen.

Sterkte Mupkuh, Msroxy, Marit en Natascha; bedankt voor de steun de laatste paar dagen!

8. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Wannebmum,

Helemaal niet stom. Ik had precies hetzelfde. Achteraf was het voor mijn eigen verwerking en acceptatie goed, die tweede echo. Voor mij was het ook een bevestiging dat er echt iets is geweest en ook dat het geen lege vruchtzak was. Er was toch echt iets te zien. En ik ben nog steeds heel blij met de echofoto, hier heb ik om gevraagd.

Het feit dat mijn lichaam het zelf heeft gedaan was voor mijn verwerking ook goed. Nu moest ik letterlijk door de pijn heen en hoe gek het ook klinkt , het voelde goed om dat te voelen.

Sterkte hoor, en schrijf maar van je af als je behoefte hebt!

Liefs, Marit

9. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Ik heb even goed nieuws tussen door. Mijn temp is gestegen en FF heeft een ei getraceerd. Over 4 dagen zou ik kunnen testen. Ben bang dat mijn lichaam me voor de gek houd. Wel heb ik hoofdpijn en was ik gister enorm misselijk.

10. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Wat fijn Mupkuh, ik ga enorm voor je duimen!

Ben net op mijn werk helemaal afgeknapt. zit nu te brullen op mijn kantoor... ze hebben de afdeling versierd met eslingers en een heleboel silhouetjes van zwangere vrouwen omdat een van de secretaresses met verlof gaat. Kwam voor mij zo onverwacht toen ik de afdeling op liep, dat ik er gewoon enorm van slag van raakte. hormonen he, ben zo belachelijk labiel nu...

11. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Ahhh meid, dat is even niet leuk zeg. *digi-knuff* van mij.

12. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Mupkuh, ik ga ook hard voor je duimen. K hoop dat ik snel ook weer aan de gang kan!

wannabmum, Die slingers en silouetjes die er opeens hangen zijn ook gewoon heel confronterend!

Is er niemand bij jou op je werk die weet wat er is gebeurd? Misschien dat je dat een beetje kan helpen?

13. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Mupkuh, spannend! Ik duim voor je!

Wannabmum: wat vervelend. Heel logisch dat je van slag daarvan bent. Meid, laat de tranen komen hoor, dat lucht echt op! Maar op je werk is dat lastig he. Hoop dat je het weekend wat rust kunt vinden.

Liefs, Marit

14. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Beetje huilen vanmiddag heeft wel geholpen. Ben daarna op de bank in slaap gevallen.

Mijn directe collega's zijn wel op de hoogte, maar werk in een mega-groot bedrijf en wil et niet aan de grote klok hangen.

Ben nu even niet misselijk, dus ga meteen gebruik van maken, lekker ongezonde bak friet halen ;)

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Voor wat het waard is... K heb zelf ook een rotdag vandaag. K zou zo graag weer zwanger zijn. Maar dan gewoon meteen hoppakee 15 weken ofzo! De eerste drie maanden lijken me de volgende keer namelijk ook niet echt een pretje...

Hebben jullie ook af en toe van die deprimerende gedachten? Dat we eigenlijk in plaats van vooruit zo'n sprong achteruit hebben gemaakt? Ik was al ongeduldig toen we gingen proberen, maar nú is dat nog veel erger, omdat we al zo'n eind waren. En dan duurt het ook nog zo lang voor mijn baarmoeder eindelijk schoon is...Volgende keer ( k hoop het niet natuurlijk) wil ik curretage. Dan is het tenminste meteen schoon. Nu zijn we al twee weken bezig met het wachten tot alles leeg is.

zoooooooooooo, dat is er weer uit! Sorry hoor, worden jullie ook vast niet vrolijker van....

K heb trouwens ook wel zin in friet.........

16. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ach msroxy lieverd, kan me dat zo goed voorstellen. Het voelt inderdaad als achteruit ipv vooruit. Heb er vanochtend met een collega nog over gehad, dat ik niet kan voorstellen dat ik een volgend keer er nog wel van kan genieten de eerste paar maanden. Het lijkt me juist een periode van angst worden ipv blije verwachting...

En eh... geduld was ook al niet mijn sterkste kant. Zie er tegenop dat het misschien weer zo lang zou kunnen gaan duren... Ik hoop ook dat het allemaal niet te lang blijft doorsudderen na de misoprostol volgende week. Dat we allebei weer snel een nieuw begin kunnen maken.

(De friet was erg lekker ;) )

17. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    msroxy: die deprimerende gedachten heb ik ook hoor. En heel herkenbaar wat je schrijft over achteruitgang ipv vooruitgang. Het voelt een beetje als verloren tijd ofzo. En inderdaad, ik zie ook erg op tegen de komende tijd. Weer zoveel teleurstellingen? (wij hebben ruim een jaar over eerste keer zwanger worden gedaan). Soms erg beangstigend allemaal.
    Loslaten en geduld hier ook niet de sterkste kant en eerlijk gezegd weet ook nog niet zo goed hoe ik dat ga doen. Maar de tijd zal het leren.
    Hoop ook dat we allemaal niet lang hoeven te wachten en dat het dan wel goed gaat!
    Sterkte meid, je mag ook zeker een rotdag hebben, dat hoort er allemaal bij helaas...

Marit

18. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Dankjulliewel voor jullie lieve berichtjes. De mensen om mij heen zijn ook allemaal erg lief, maar jullie snappen tenminste écht wat ik bedoel he?

19. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Dank je wel meiden voor het duimen. Ik wacht nog rustig af kan helaas geen pijl trekken op mijn lichaam nu.

Hoe gaat het met jullie verder...

20. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Knap dat je rustig afwacht. Ik had denk ik alweer een testje gewaagd nu...

Bij mij is het nu rustig, ik heb nog wat oud bloed, maar denk niet dat alles er uit is nu. We zullen wel zien! Verder voel ik me alweer wat positiever. Ik had echt even een dipdagje!

K ben benieuwd hoe het dinsdag met wannabmum gaat!

Deel Deze Pagina