He lieverds, hier nog steeds niks doorgezet. Enige wat anders is, is dat ik sinds vandaag niet meer zo misselijk ben. Misschien begint mijn lichaam toch te snappen wat er aan de hand is? Hebben in het weekend wat familie op visite gehad. Lief en wel met ons begaan, maar willen allemaal iets opbeurends zeggen wat meestal resulteert in dooddoeners waar ik nu even niets mee kan. "Ach, zo lang waren jullie toch ook weer niet bezig!" "Je bent nog jong!" Weet ook wel dat ik overgevoelig ben en dat je zo ongeveer niks goed kunt zeggen bij mij momenteel, maar heb het er even helemaal mee gehad. Dinsdag maar afwachten en dan woensdag hopenlijk een stap verder... Mupkuh, wat spannend zeg... moet eerlijk zeggen dat ik ook niet het geduld zou hebben om te wachten met testen. Had dit keer ook 2 dagen voor NOD positief getest. Msroxy: hoop dat je niet meer te lang blijft vloeien. Moet je nog voor een controle echo of hoef je nu niet meer terug naar de gyn?
Hoi meiden, Wannabmum: lastig is dat ja die reacties van anderen. Mensen bedoelen het goed, maar je zit er zeker niet altijd op te wachten. Balen dat er nog niets doorzet. Ik hoop echt voor je dat je het woensdagavond allemaal achter de rug hebt! Mupkuh: spannend voor je! Ik duim hoor! Msroxy: hoe is het met jou? Met mij gaat het op dit moment best redelijk. Merk dat m'n emoties wat rustiger worden allemaal en dat ik langzaam weer naar de toekomst ga kijken. Stiekem hoop ik natuurlijk dat ik deze maand zwanger word, aan de andere kant vind ik het zo spannend, weer die onzekerheid. We doen het in ieder geval rustig aan en forceren niks. Fijne avond nog meiden! Marit
msroxy: ik lees nu je vorige berichtje pas. Fijn dat je ook weer wat positiever bent. Die dipdagen horen er echt bij he!
ja, ik denk dat die dipdagen er inderdaad bij horen! Fijn dat jij ook weer wat positiever naar de toekomst kunt kijken. Ik denk dat die onzekerheid pas over is als je over een paar maanden (positief denken he?) een prachtig mooie echo ziet! Wannabmum, die dooddoeners zijn echt bijna lachwekkend....Iedereen krijgt ze te horen. Ik ben benieuwd wat mensen van vijfenveertig te horen krijgen, die al drie miskramen hebben gehad en wél elke keer drie jaar bezig zijn met proberen! Maar ik vond het inderdaad ook soms moeilijk om ermee om te gaan hoor! Vaak ging ik dan een beetje in de verdediging, terwijl het meestal alleen goed bedoeld is natuurlijk...
Woensdag moet ik trouwens weer een echo laten maken en als er dan nog iets te zien is wil ik zo snel mogelijk een curretage. Ik hoop het natuurlijk niet....
Ik heb al wel een testje gedaan afgelopen vrijdag geloof ik. Maar die was negatief. Maar vanaf vandaag spelen er allemaal weer symptonen op. Ik ga maar nergens op hopen.
Nee nog niet! Maar ik ga denk ik morgen testen met ochtendurine. Maar ben bang dat ik ongi ga worden. Maar we zullen zien.
wannabmum: ik wil je even veel sterkte wensen morgen! Hoop voor je dat je de pillen krijgt en dat het snel achter de rug is allemaal! Ik denk aan je, Marit ps: mupkuh: duim ook voor jou!
Dank je wel voor jullie duimen Ik heb alleennog niet durven testen. Mijn temp is ook weer een beetje gezakt en mijn borsten lijken slapper. Misschien test ik van het weekend wel als ik nog niet ongi ben.
Marit; dankjewel hoor. Ondanks alles toch weer spannend. Ben bovendien een beetje gammel laatste twee dagen en lichte verhoging sinds vanochtend. Vanmiddag ook maar even bespreken... ik laat het nog wel weten
Hallo dames, Ik heb afgelopen weekend een miskraam gehad. Opgewekt met tabletten in het ziekenhuis en ik moest daar blijven tot ik het vruchtje verloor. Ik vond het zelf erg "prettig" om het op deze manier te doen, ik heb alles heel bewust meegemaakt en ook het vruchtje gezien. Hiermee was het voor mij makkelijker te beseffen dat het ook echt over is. Verder viel het mij enorm mee, alleen duurde het bij mij erg lang voor het vruchtje los wou komen. Het was een teken dat mijn lichaam het nog niet kwijt wou en ik dus anders nog weken "zwanger" rond had moeten lopen. Ik wil iedereen heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode en diegenen die weer zwanger proberen te raken heeeel veeel succes wensen en ik ga duimen dat het snel weer raak mag zijn. Ook wij gaan meteen weer door met zwanger proberen te worden. (zodra het vloeien gestopt is natuurlijk)
Lin: wat eeen narigheid he? Goed dat je er weer zo positief tegen aan kijkt! Veel sterkte! Ben net bij de gynaecoloog geweest. weer echo gehad, zelfde beeld 12+1 zwanger, maar al overleden bij 8 wk (vruchtje nu nog mooier te zien dan vorige week ..) Hij stelde voor: nog langer wachten (no way, het is al drie-vier weken niet gekomen, ga dat niet nog een paar weken zitten afwachten), Misoprostol of toch curretage. Ben dus zoals verwacht voor de misoprostol gegaan, meteen twee stripjes meegekregen. Ga er morgen thuis mee beginnen...
WannaBmum: Heel veel sterkte met de tabletten en hopenlijk komt het dan snel op gang. Laat je in iedergeval lekker vertroetelen door je omgeving zowel nu als na de daadwerkelijke miskraam. In het ziekenhuis hebben ze mij ook 2 en een halve dag lang in de watten gelegd door lekker bij me te gaan zitten en te kletsen en kopjes thee te brengen enzo. Op dit moment heb je dat gewoon even nodig. ps: wachten was voor mij ook geen optie hoor. Ik heb op 1 april de echo gehad en hing op woensdag aan de lijn bij een ander ziekenhuis die mij zo snel mogelijk kon helpen. Maar goed ook, want bij mij liet het vruchtje pas los na 2 dagen aan tabletten (4x per dag 2 tabletten om de 4 uur) dus had ik de natuur zijn gang laten gaan, dan had het nog weken kunnen duren.
@mupkuh, ik snap dat je nog niet durfde te testen, maar ik was wel heel benieuwd naar je! Maar hopen dat het raak is he? @wannabmum, Heel veel succes morgen met de pillen. Het zijn maar kleintjes dus je moet oppassen dat ze er niet meteen weer uitkomen! @lin80, Wat vervelend dat het niet goed is gegaan, maar wel fijn dat je in het ziekenhuis kon blijven met die pillen. Dat was voor mij ook wel een oplossing geweest denk ik. Na het vloeien weer veel succes met klussen in ieder geval! @marit, Jullie klusdagen komen er ook alweer aan! Vanaf wanneer tel je nou je cyclus? Want als ik de eerste dag bloedverlies aanhoudt, zou ik nu alweer bijna mijn eisprong hebben, terwijl het vloeien nog niet is gestopt. Morgen heb ik een controle -echo om te kijken of alles weg is. Ben benieuwd!
@wannabmum, Heel veel succes morgen met de pillen. Het zijn maar kleintjes dus je moet oppassen dat ze er niet meteen weer uitkomen! Ik moest in het ziekenhuis na het inbrengen van de tabletten minstens een uur blijven liggen zodat de tabletten bleven zitten. Hierna is de werkzame stof opgenomen en is het niet meer erg als ze eruit komen.
Bedankt dames voor de tip. Zou ik zelf niet aan hebben gedacht. Voorlichting was sowieso beetje sumier. Moet trouwens alleen aan de bel trekken als het niet goed gaat. Krijg geen standaard controle afspraak of echo. Had op basis van jullie verhalen dat wel een beetje verwacht. Gyn vond dat nergens voor nodig...
@ WannaBmum: Je moet natuurlijk meteen bellen met je verloskundige of gyn op het moment dat je het zelf niet meer vertrouwd. Al is het alleen maar om gerustgesteld te worden. Verder moet je natuurlijk altijd bellen op het moment dat je enorm veel bloed verliest (het blijft stromen zeg maar) En ook zou ik vragen of ze over 2 weken nog een controle echo kunnen maken om te kijken of je baarmoeder echt leeg is. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.
Wat? Geen controle-echo? Wat vreemd! Tegen mij hebben ze verteld dat het vrij regelmatig gebeurd dat er toch iets achterblijft. Bij een collega van mij bleek na haar miskraam de baarmoeder niet helemaal schoon te zijn en na een jaar kwamen ze er pas achter...Ze werd gewoon ongesteld en kon niet zwanger worden hierdoor. Ik zou ook zeker nog een afspraak maken voor een controle-echo dus!