Verder vond ik de voorlichting ook summier.. Per ongeluk kwam ik er achter dat je de pillen in moest brengen in plaats van gewoon doorslikken! (schaam) Ze hadden het ook steeds over "innemen". Aan het eind van het gesprek vroeg ik (ik had mijn jas al aan!) of ik ze ook met water in mocht nemen en toen kwam er pas uit dat je ze dus in moet brengen. Toen heb ik ook maar even zelf gevraagd hoe diep, en of ze er nooit uitvielen enzo. Stom he? Zoiets horen ze toch standaard te vertellen! Op het stripje zelf staat het namelijk ook niet!
Dat is wel heel raar zeg meid. Dat ze dat er niet gewoon even bij vertellen. Ben je al met de pillen begonnen. Mijn temperatuur was vanochtend extreem laag dus denk dat de ongi onderweg is.
Stom he, geen controle echo. Zou eigenlijk willen weten dat alles schoon is, om dan ook echt met een schone lei weer te beginnen. Heb het daarom ook expliciet gevraagd gister, maar vond hij dus absoluut onnodig... frustrerend, maar durf het niet goed nog eens aan te kaarten (heb trouwens niet eens een afspraak meer gekregen). Zal het nog eens met mijn VK bespreken. Zat net nog even te surfen op het net (ja, je moet wat he, als je maar stom zit te wachten wat die tabeltten gaan doen..) en kwam op de site van UMC Utrecht een patientenfolder tegen (hadden ze die bij mijn gyn maar!) waarin stond dat je ze het beste 's avonds voor het slapengaan in kunt brengen.. Nou, had ik dan wel graag geweten, was er liever eerder aan begonnen. We wachten maar af. Had me een beetje vastgeklampt aan Marits verhaal en hoopte dat het heeeel snel op gang zou komen. Nu 5 uur later en alleen beetje misselijk en duizelig.... (Ja, ja, ik weet, geduld is niet mijn sterkste kant )
Dat is wel raar dat je geen echo controle krijgt. Zelfs ik krijg die misschien mocht ik niet ongi worden. Maar iig veel sterkte met je pillen meid. Lijkt me echt zo super moeilijk om te doen.
Ik ben benieuwd of er al iets is gebeurd wannabmum! Bij sommige mensen doen de pillen ook helemaal niets. Dat is ook vervelend natuurlijk. Bij mij bleek het vandaag gelukkig helemaal schoon te zijn. Ik loop helemaal te stralen. Dat ik zo blij kan zijn met zoiets stoms.... Nou kunnen we weer aan de gang en hoeft ik geen curretage. @mupkuh, Wordt je niet helemaal kriebelig van dat temperaturen? Als ik eraan zou beginnen zou ik elke ochtend nerveus zijn denk ik...
In het begin werd ik er wel echt gek van. Ik ben er nu stukken nuchterder onder. Ik weet zo wel waar ik aan toe ben. Leer mijn lichaam zo goed kennen.
hoi wannabmum! Vervelend dat je geen echo krijgt daarna, kan me voorstellen dat je dat graag wilt. Voor je zelf opkomen hoor! Dan vinden ze je maar een zeikerd, het gaat om jouw proces en afsluiting en verwerking en daar hoort dit ook bij. Ik hoop echt van harte dat de pillen wat gaan doen bij je. Bij mij heeft de gyn de tabletten inwendig ingebracht bij de baarmoedermond. Ze vertelde toen dat ze ze tussen de baarmoedermond en wand 'vastzette'. Het gaat zo te lezen overal anders. Is je nog uitgelegd wat je moet doen als het niets doet? Sterkte meid, ik denk aan je! Msroxy: fijn zeg dat alles leeg is, je kunt weer verder! Ik tel trouwens vanaf m'n eerste dag van de menstruatie, maar ik vloei nu ook langer dus geen idee wanneer ik een eisprong heb. Heb geen zin in ovulatietesten op dit moment. Aan de ene kant wil ik het liefst zo snel mogelijk weer zwanger worden, aan de andere kan heb ik het er wel evne mee gehad moet ik zeggen. Dubbel he. Mupkuh: jammer dat je denk dat de ongi eraan komt. Kop op hoor! Lin80: sterkte met je verlies. Wat verdrietig. Liefs, Marit
ps wannabmum: bij mij ging het heel heftig, maar ik was eerst ook misselijk en duizelig. Hoop dat dat een 'goed ' teken is voor jou!
He meiden, sinds 17:00 vanavond is het begonnen, heb veel krampen en heb wat stolsels met placentaweefsel verloren, maar nog geen vruchtje. Hoop wel dat het vanavond nog komt...
he meid, dat is 'goed' teken hoor! Zo begon het bij mij ook. Ik heb een hele dag flink gevloeid. Dus geef het de tijd. Sterkte meid, een neem wel pijnstillers he tegen de krampen! Laat je verwennen he! Denk aan je, Marit
Heel veel sterkte meid. Kan me echt in denken dat dit het ergste is. Ik had dat ook toen ik medicijnen had gekregen in het ziekenhuis. Neem idd pijnstillers in zodat je geen last hebt van de krampen. Dat verdien je niet. Het is al erg genoeg zo.
Wannabmum: ik hoop echt voor je dat het niet te pijnlijk is en dat de pillen hun werk goed doen! Succes ermee en sterkte. Tis toch allemaal echt heel anders dan we het ons voorstelde toen we die positieve test in onze handen hadden he? Marit: Ik snap wat je bedoeld. Ikzelf wil ook zo snel mogelijk een kindje in mijn armen houden, maar eigenlijk heb ik het met het hele "zwanger-zijn" wel een beetje gehad. De lol is er een beetje vanaf.. Toch ga ik er zo snel mogelijk weer voor. T zal toch niet meteen raak zijn en dan heb ik achteraf tenminste geen spijt van een "gemiste"kans. Alleen met ovu-testen en tempen wacht ik ook nog een paar maanden. Mocht het dan niet raak zijn, zien we dan wel weer! Mupkuh, als je durft te testen, laat je ons dan weten hoe het ging? ( niet persé hoe, maar of hij positief of negatief was!)
Goeiemorgen, nou, het wachten gaat hier rustig door... Het bloedverlies is gisteravond weer gestopt. Nu alleen nog wat oud bloed en geen krampen meer. Ik weet zeker dat het er nog niet uit is. Als het niet doorzet, zit ik niet echt te wachten op nog een ronde misoprostol. Heb er gisteravond veel buikkrampen en diarrhee bijgehad. Duimen maar dat het zo weer op gang komt (was wel lekker om gewoon te kunnen slapen zonder kramp of angst om "door te lekken" )
Ik heb getest meiden, maar helaas negatief. Mijn temperatuur is nu weer wel hoger. Ik dacht eerst yes ik ben zwanger, maar daarna verdween de lijn weer.
Ach Mupkuh, wat jammer. Maar geef de moed nog niet op. Begrijp ik goed dat er eerst wel een lijntje was?
Klopt er was eerst wel een lijntje maar die verdween. Er bleef een rare roze waas op de helft van het witte gedeelde achter. Ik heb net nog testen bij Matcare besteld. Dus denk dat ik die morgen ofzo binnen heb. Dan kan ik zaterdag weer testen als ik niet ongi ben.
Mupkuh: Ik duim zooooo voor je! Meiden, ik zit in dubio. Het lijkt hier dus niet goed door te zetten. Heb van de gyn twee maal vier tabletten meegekregen. Hoefde de tweede dosis alleen in te brengen als ik nog niet vloeide. Nu vloei ik nog wel, maar niet zoveel meer en ook geen krampen meer. Aan de andere kant denk ik dat die misselijkheid en diarrhee toch echt daarvan kwamen gisteren, dus verheug me ook niet op een volgende dosis (had het gevoel dat het er echt van alle kanten uit kwam, zat te huilen op de wc van ellende) Wat zouden jullie doen: Verder afwachten? Toch nemen? En hoelang wachten met bellen als het er nog niet is?
Ik zou gewoon nu even bellen meid, gewoon te vragen wat je moet doen. En anders zou ik de pillen indoen als je denkt dat het nog niet weg is.
Ik durf het je niet te zeggen of je die andere tabletten ook nog moet nemen. Gewoon bellen met je verloskundige en vragen, want dit is natuurlijk ook niks. Bij mij stopte het vloeien en krampen ook na een poosje en toen kwam later ook het vruchtje pas. (heb daar geen krampen meer bij gehad) Maar ik kreeg natuurlijk 4x per dag die tabletten ingebracht ook al vloeide ik wel. Heb daarom even geen antwoord op je vraag, want het moet wel veilig blijven natuurlijk. Ik was de hele periode van tabletten in het ziekenhuis zodat ze precies konden zien hoe ik erop reageerde. Succes meis!
he meid, wat vervelend dat het niet goed los komt. Ik zou ook eerst even bellen hoor wat je moet doen. Misschien krijg je wel een echo om te kijken wat er nog zit. Heel veel sterkte meid! Er wordt aan je gedacht! Liefs, Marit