Update: gyn gebeld, is afwezig tot dinsdag... Ik: "Maar er zijn er toch wel meer?" Tja, moeilijk moeilijk. Wat was dan precies mijn vraag? Nou, uitgelegd wat er aan de hand was. Of ik de patientenfolder misoprostol niet had gehad? (Welke folder?) Nee, eigenlijk niet. Kreeg ik de folder voorgelezen: alleen herhalen indien geen bloedverlies na 24 uur. Ik zeg: ja, dus wat moet ik nu doen, want ik heb wel bloedvelies, maar geen vruchtje. Tja, wist ze ook niet. Na lang heen en weer overleg zou ik teruggebeld worden door een andere gyn. Dat is nu ruim twee uur geleden. Wachten duurt altijd lang. Heb intussen de VK gebeld en die is komen kijken naar wat ik opgevangen heb: alleen stolsels. Toch maar naar de praktijk gegaan (mijn man thuis op wacht bij de telefoon voor de gyn) en echo gehad: alles zit er nog precies zo... Zij dacht zelf dat de kans dat het wel lukt met een tweede dosis niet zo groot was. AAARGH!
Wat een ellende zijn die pillen toch eigenlijk bij veel mensen. Als je geen bloedverlies meer hebt nu, zou ik vragen naar een curretage. Ik bleef tenminste bloedverlies houden tussen door en nóg duurde het anderhalve week voor alles eruit was. Kun je nagaan hoe lang jij anders misschien nog moet wachten...
En Mupkuh! Ik ben nog helemaal niet ontmoedigt wat jou betreft hoor! Dikke kans dat je alsnog gewoon positief test over twee dagen! ( zonder je téveel hoop te geven natuurlijk...) Het zou leuk zijn als er hier ook over positieve dingen gekletst kan worden toch?
Inderdaad positief praten is idd beter dan negatief. Hoop gewoon dat we allemaal lekker zwanger zijn binnenkort.
Nou, waarnemend gyn heeft eindelijk gebeld en die vind dat ik het nog maar een keertje met misoprostol moet proberen. Als het dan niet komt mag ik maandag (!) bellen voor een policonrole (!) begin volgende week.... Laten we hopen dat het nu wel werkt. Heeft vorige keer 8 uur geduurd voor er ook maar iets begon. Kan me niet schelen of dat midden in de nacht wordt, ik ben het zat. Meteen maar weer ingebracht en lig dus nu met mijn laptop op de bank.
Goh, wat heb ik een medelijden met je. Tegelijkertijd ben ik zóó blij dat ik er vanaf ben. Wat een gedoe he? Ik vind de verschillende methodes van de ziekehuizen ook zo opvallend! Het ene ziekenhuis doet het zus en het andere weer zó. Raar hoor.. Nog even volhouden meid, wij denken aan je!
dankjewel Msroxy, precies wat ik wil horen. Zit me nu echt even te wentelen in mijn zelfmedelijden, haha
Hoi Wannabmum, He wat vind ik het rot voor je dat het zo loopt. Had zo graag gezien, dat het net als bij mij gegaan was. Moet zeggen dat dat ziekenhuis waar je loopt ook niet erg meelevend klinkt zeg. Sterkte meid, hoop dat die tweede dosis wel helpt! Liefs, Marit
Nou hier nog iemand met een miskraam. Ik heb dus maandag me vruchtje verloren. Na heel veel bloedverlies ben ik toch gewoon naar huis gestuurd. Ik had een PH waarde van 8,9. Maar me vruchtzakje zat nog in me BM. Dinsdag weer opnieuw bloedingen maar zo hefftig dat ik niet meer wist of het nou wel normaal was. Ik verlor stolses van 10 cm groot. Ik raakte een beetje in paniek nadat ik in de spiegel keek en ik geen kleur meer had. Me verhaal staat helemaal bij miskraam. Ik ben disdag weer in het ZH aangekomen met een PH waarde van 4. Toen de arts kwam brak er paniek uit. Ik wil iedereen waarschuwen optijd aan de bel te trekken want ik was er bijna niet meer. Ik durf ook niet gelijk opnieuw te beginnen. Wat ik durf voorlopig geen gemeenschap met me vriend te hebben. veelt te bang dat ik weer zou gaan bloeden. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight= Mijn verhaal
@ WanneBmummie, ik denk aan je meid. Hopelijk verlies je snel het vruchtje. Hoe raar het ook klinkt. @ Essit, dat is niet niks meid. Ik ga meteen even je bericht lezen.
Wannabmum, hoe gaat het nou? Nou Essit, jij hebt precies gehad waar ik bang voor was.. Ik had een weeenstorm en toen kwam er niets uit, dus zei ik ook tegen mijn vriend dat er misschien is klem zou zitten. Bij mij viel het tegenover jouw verhaal nog goed mee... Daar zal je inderdaad wel even van bij moeten komen!
Essit: wat verschrikkelijk voor je meid, heb je berichtje eerder al gezien op ons 30 plussers forum, sorry dat ik er nog niet op gereageerd had. Sterkte meid! Nou meiden, het is voorbij.... Maar als ik dit van tevoren had geweten had ik het nooit nog een keer met die tabletten geprobeerd... Zo'n anderhalf uur na het inbrengen begon het al. Verschrikkelijke krampen, neem aan dat je het een soort wee-en kunt noemen. Steeds heftiger en met maar 15 seconden pauze. Ik had gewoon geen tijd om op adem te komen. Het duurde drie uur. Kon alleen maar volhouden door de gedachte dat ik niet naar het ziekenhuis wilde omdat dan alle pijn voor niets zou zijn geweest. Net toen ik dacht dat ik het echt niet meer zou trekken en mijn ademhaling niet meer onder controle kreeg, kwam een vriendin die me heel rustig er doorheen gepraat heeft. Na een half uur is het toen gekomen. Echt geboren eigenlijk... Heb het ook bekeken, een piepklein mensje, met armpjes, beentjes. Nog niet af, maar wel heel mooi. Ik was zo verdrietig en tegelijk zoooo ontzettend opgelucht... dat de pijn voorbij was en vooral dat we nu verder kunnen. Ik vond het een ware martelgang en ik bid dat we dit nooit meer mee hoeven te maken. Ik zou het in ieder geval niet meer op deze manier kunnen... Heb behoorlijk gevloeid nadien, bleef maar lopen en heel veel stolsels. Dacht net, O nee, nu moet ik alsnog het ziekenhuis bellen, toen het gelukkig een stukje minder werd. Voel me en beetje een slappe vaatdoek, behoorlijk gammel. Merk dat er wel meer ruimte komt voor tranen, echt afscheid nemen. We gaan het morgen begraven op een heel speciale plek. Meiden bedankt voor jullie steun, jullie zijn kanjers!
Oh wat vreselijk lijk me dat als je echt een kindje al ziet. Hoever was je als ik vragen mag. Want ik heb namelijk niets anders gezien dan stolsels. En moet zeggen dat ik ook die krampen helemaal niet gehad heb. Iig heel veel sterkte met verwerken. ga je gelijk weer verder?
@ WanneBmum, dat is niet niks meid. Tjonge jonge, maar wel heel erg mooi dat jullie het gaan begraven. Dat is iets waar ik het wel heel moeilijk mee heb gehad. Dat bij een curretage het gewoon bij het afval gaat.
Nou wannabmum, dat was zeker geen pretje lijkt me. Ik kan me voorstellen hoe de pijn ongeveer heeft gevoeld bij je. Neem aan dat het een beetje hetzelfde was als ik had. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen vandaag en morgen als jullie het kindje gaan begraven...
Ik heb trouwens maar amper naar ons vruchtje gekeken. Ik was gewaarschuwd dat het al een beetje vergaan was na vier weken niet meer geleefd te hebben, vandaar.
Heb het bewust wel gedaan... Zag er op de echo's de afgelopen twee weken steeds even groot uit en echt de vorm van een mensje. Had dus niet het idee dat het erg vergaan zou zijn, maar dat had natuurlijk best gekund. Vond het fijn om het te zien. Opnieuw een bevestiging van wat er geweest is. Kan me voorstellen dat dat bij een curretage wel een nadeel is Mupkuh, het is dan zo ineens verdwenen.
O ja Msroxy, je waarschuwing eerder hoe het kon lopen heb ik wel in gedachten gehouden gisteren. Had ook echt het gevoel "dat het vast zat" Voelde me als een spuitzak die je leeg probeert te knijpen, terwijl je de punt dichtdrukt, (sorry voor de banale vergelijkig )
Wannabmum: ik heb je een pb gestuurd. Essit: wat een narigheid, en wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam heb gehad. Ik wil je veel sterkte wensen. LIefs, Marit