hallo mama’s Ik ben nu zwanger van ons derde kindje. Ik weet niet waarom maar ik kan het nog steeds niet helemaal geloven en durf me ook niet al teveel te hechten aan het kindje. Ik heb nog nooit een miskraam gehad en wel twee kern gezonde kindjes op de wereld gezet. En toch is die grote angst er om een miskraam te krijgen. Mama’s ervaring hiermee ? Of zelf een miskraam gekregen na meerdere gezonde zwangerschappen?
Hey! Toch gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier was de 3e een miskraam.... achteraf voelde ik me anders maar op dat moment had ik het niet zo door... Hoever ben je nu? Het komt vast goed daar!
Bij men eerste zwangerschap, zware angst voor miskraam gehad en is ook miskraam geworden Bij 2de zwangerschap geen angst en ben nog steeds zwanger Maar een gevoel wil niet altijd iets zeggen hoor is eerder toeval denk ik
@ambertje1105, je gevoel is herkenbaar hoor. Ik ben bij beide zwangerschappen heel erg bang geweest voor een miskraam, beide keren goed gegaan dus. Toch weet ik zeker dat als ik weer zwanger raak ik weer die angst zal voelen de eerste tijd. Ook juist door wat je hier allemaal leest, het gaat ook best vaak verkeerd, maar je kunt echt niks doen om het tegen te houden. Het enige dat je kunt doen is afwachten. Ik hoop voor jou dat je een goede zwangerschap zal hebben!
Ik denk dat iedereen dit wel een beetje heeft. De een iets meer als de ander. Maar ze zeggen ook niet voor niks dat het 1e trimester grote kans geeft op miskraam. Ik ben zelf nu ruim 8 weken en heb er wel een zeker gevoel over. Maar toch heel af en toe dan knaagt er een beetje onzekerheid. Over 2 weken termijn echo en als die goed is zit ik voor mijn gevoel veilig
Ik denkt dat dit wel normaal is! Meestal gaat het toch goed. En er zijn ook vrouwen die t gevoel hebben dat t goed gaat en waar het juist fout bij gaat. Hopelijk gewoon een mooie plakker en straks een 3e kindje!
Heb je een reden om dit gevoel te hebben? Of komt het gevoel puur door angst? Ik heb net 1,5 week geleden een miskraam (missed abortion) gehad, 2e zwangerschap. Ik voelde me precies hetzelfde als bij mijn eerste zwangerschap. Daar is een gezonde zoon uit gekomen. Dus in mijn geval zei het niets, maar iedere vrouw is anders. Hoop voor jou dat het gewoon goed zit!
Bedankt voor alle lieve reacties de angst voor een miskraam is gelukkig weggenomen door de mooie echo van gisteren. De angst kwam voornamelijk doordat ik een vroege echo moest van het ziekenhuis omdat ik geopereerd zou worden. Ze moesten precies weten hoe lang ik zwanger was. Helaas omdat het dus schijnbaar veel te vroeg was zag je helemaal niks. En er was een rare stagiaire bij die mij er al van overtuigde dat het helemaal niet goed was en dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben of een miskraam. Dit maakte dat ik zo angstig was. Gelukkig na het zien van de echo van gisteren helemaal niet meer onzeker. Het was een mooie echo van een kleine garnaal met een mooi en goed kloppend hartje!!!