Ik moet me om 9.30 melden Maar tijd van curettage is nog helemaal niet bekend kan om 10.30 zijn maar ook pas om 15.00 Ik wordt er namelijk ergens tussendoor gedaan Anders kwam ik op de lijst voor volgende week pas Als het idd een partiële mola is dan mag ik sowieso het eerste half jaar niet meer zwanger worden :x
@pien Heb maar kotex goodnight maandverband gehaald ( na de bevalling ook gebruikt toen kraamverband niet meer nodig was ) Loop al 3 weken met maanverband in mn broekje omdat ik elk moment kan gaan vloeien Maar krijg er nu wel een schrale kont van langzamerhand Weet namelijk ook niet hoeveel bloedverlies ik na de ct nog kan verwachten
Pandora: ah jeetje dat zou echt balen zijn dan . Wanneer weten ze dat zeker? Straks al? Dit lees je nu niet meer voor de curretage, maar ik hoop dat alles goed gaat vandaag en dat je snel aan de beurt bent. Ik had ook always goodnight in huis, die gebruikte ik wel dinsdagavond en nacht, maar zelfs daar ging het bloed gewoon lekker bij langs . Volgens mij kun je een miskraam niet opvangen met maandverband. Pas als de stolsels en het vruchtje eruit zijn, kun je weer met maandverband toe. Na de curretage had ik een verband in van het ziekenhuis (daar wordt je gewoon ineens mee wakker ). Het vloeien viel bij mij wel mee, kon best met mijn eigen redelijk normale maandverband toe. En nu is het al helemaal nog maar weinig. Ik liep ook al tijden met maandverband in, want ja je weet maar nooit . Niet echt prettig nee... Laat je weten hoe het gegaan is?
Ik ben er weer Curettage is me heel erg mee gevallen, in hoeverre het mee valt Ben om 12.00 naar de voorbereiding gegaan en om 13.12 ging op de ok het licht uit Heb nu alleen flinke buikpijn en ben kotsmisselijk en moe van de narcose 12 aug krijg ik de uitslag van het weefsel onderzoek Raar idd dat wakker worden met een broekje met verband Keek onder mn dekentje en had zoiets van WTF wie heeft me dit belachelijke ding aan getrokken Hoe voel jij je vandaag meis
Spannend pandora. Hopelijk komt er niks uit het onderzoek en kun je snel weer verder. Nu eerst maar goed herstellen! Pien hoe ist nu met jou?
Pandora: gelukkig heb je het weer achter de rug meid. Voel je je al wat beter? Bij mij viel de buikpijn gelukkig wel mee. Toen ik naar huis werd gebracht met de auto werd ik wel even erg beroerd, ben toen gelijk mijn bed in gedoken. Moet zeggen dat het vandaag met mij best wel goed gaat en gisteren ook wel. Misschien iet wat slapjes, maar ja dit weer is ook niet echt bevorderlijk . Ja maf he dat ze dat gewoon met je uitspoken terwijl je er niet bij bent... Wel spannend voor je die uitslag. Wat is precies een mola zwangerschap en waarom moet je dan vervolgens zo lang wachten om weer zwanger te mogen worden? Ik heb niets meer gehoord dat er weefsel van mij wordt opgestuurd. De arts die ik sprak om de curretage in te plannen had het erover dat het altijd naar het lab wordt gestuurd. Geen idee wanneer ik daar uitslag van kan krijgen. Meid, heel veel beterschap!!
Ben vandaag erg moe Vannacht de halve nacht aan het overgeven geweest ( van de narcose? ) Buikpijn is te doen...vloeien valt erg mee Heb morfine mee gekregen voor de pijn ( mag geen andere pijnstillers behalve paracetamol ) maar paracetamol helpt voldoende Zal zo wel even een linkje plaatsen over partiële mola
Mola-zwangerschap - Wikipedia Je mag dus niet zwanger worden tot je hcg is gedaald onder de 5 Wat lang kan duren De cellen kunnen weer aangroeien waardoor de hcg niet zakt
He pandora! Ik heb mezelf voorgenomen om hier niet meer te gaan lezen maar las over een partiële mola! Mocht je iets willen weten of delen oid, vraag! Heb zelf in februari een partiële mola gehad.. Hopelijk voel je je snel wat beter!
Goh Pandora nog best heftig al dat overgeven. Niets aan . Nu maar flink duimen dat het niet zo'n mola-zwangerschap is. Dat zou echt heel naar zijn... snap nu wat het is. Hadden ze n.a.v. de echo dat vermoeden?
Hoi meiden Ook ik heb te horen gekregen dat het hartje van mijn kindje niet meer klopt en dus een missed abortion heb. Maandag heb ik gesprek met gyn over curretage, ik ben erg misselijk en duizelig dus wil niet nog wachten tot natuur zijn werk gaat doen. En buiten dat het kindje is al ruim2 weken geleden overleden. Hebben jullie kunnen kiezen tussen narcose en plaatselijke verdoving? Ik lees alleen over narcose dus ben erg benieuwd. Ik weet nog niet goed wat ik dan zou doen.
Brigit, wat ontzettend verdrietig! Ik heb mogen kiezen tussen narcose en plaatselijke verdoving. Ik koos voor het laatste. Wilde het niet meemaken, dat kon ik op dat moment gewoon niet aan. Ik ben in de morgen opgenomen, kreeg cytotec om de baarmoedermond te verweken, en ben een uur later gecuretteerd onder algehele verdoving (narcose). Dat viel me ontzettend mee, en toen ik wakker werd voelde het alsof ik zwaar ongesteld was. De narcose zelf was licht, en ik heb niet veel tijd doorgebracht op de "uitslaapkamer". Wel merk ik dat ik nu -4 weken later - nog wel snel moe ben. Sneller dan normaal. Ik denk dat de narcose daar ook voor een deel aan bijdraagt. Ik heb daarnaast ook nog een infectie gehad (complicatie, is niet standaard, hoef je verder niet bang voor te zijn !) en die heeft ook niet bijgedragen aan een fit gevoel. Maar verder? Het viel me alles mee! Ik denk dat je je keuze moet afwegen op de psychische last, in combinatie met de omstandigheden op dit moment (kun je het je veroorloven om in de week volgend op de ingreep even niets te doen?). Ik wens je sterkte en wijsheid. En heel veel kracht dit weekend voor het afscheid en ook in de tijd daarna.
Jeetje Pandora, ik lees nu pas je verhaal ( omdat ik eigenlijk niet meer meegeschreven heb in "ons"cluppie). Wat een ellende, wat een narigheid! Ik hoop dat je je inmiddels vandaag wat beter voelde, en hoop op een positieve uitslag. Sterkte!
Nee ik mocht niet kiezen Gewoon algehele narcose en ik denk dat het ook maar beter is Je wilt ze echt niet bezig zien tussen je benen Het is al emotioneel genoeg Ik heb 5 weken gelopen met een overleden vruchtje Sterkte meis
Ja n.a.v. de echo van afgelopen woensdag Nou mn eten blijft erin gelukkig Het weer helpt vandaag niet echt mee...net even lekker met mn beentjes in het zwembad gehangen...terwijl mn zoontje lekker aan het spetteren was Koel je ook lekker van af
Pandora: hoe gaat het nu met jou? Hopelijk was de misselijkheid snel weer weg. Hoe voel je je nu? Als ik het zo lees is misschien algehele narcose beter voor mij. Ik moet altijd extra verdoving hebben omdat het slecht werkt, ben bang dat het met plaatselijke verdoving dan ook weer het geval is. Is de lichte verdoving die ze geven eigenlijk hetzelfde als een roesje? Ga ik morgen vragen aan de gyn maar ben gewoon benieuwd. Roesje heb ik al eens gehad en vond ik erg fijn. Ik sta op een spoedlijst, dus als het goed is word ik snel geholpen. Hoe gaat het emotioneel met jullie? Ik heb donderdag na de echo echt ongelooflijk veel gehuild maar na een goede nacht voel ik mij al stukken beter. Misschien komt het omdat ik vanaf het begin al het gevoel had dat het niet goed zat. Ik heb ook al 3 weken regelmatig met vk aan de tel gehangen omdat ik bloedingen had en ik toch echt dacht dat het niet goed was. Maar nee, ze luisterden niet en zeiden dat bloeding niks hoefde te betekenen. Ik kreeg zelfs weer hoop. Vanaf het begin ben ik al erg beroerd, ik heb nu medicijnen om nog beetje eten en drinken binnen te houden. Nu op dit moment zit ik ook erg misselijk te wezen. Als de vk had geluisterd naar mij hadden we al eerder geweten dat het hartje was gestopt en ook al eerder curretage kunnen hebben. Dan had ik nu denk ik mij al een stuk beter gevoeld. Ik lig al weken op bed of op de bank. Heb een klein meisje rond looen die ook aandacht wil maar die ik haar niet kan geven. En als het kindje in mijn buik nou zou leven dan heb je het er voor over, maar nu.....doe ik het voor niets en dat hakt er bij mij emotioneel erg in. Gelukkig is mijn dochter erg lief en past ze zich gewoon aan mij aan. Krijg ontelbaar veel kusjes en knuffels en als ik weer eens de pot knuffel is het rustig mama, komt goed mama. En geeft mij stukjes wc papier (hihi snippertjes maar ja gaat om het idee) Ze is zoo ontzettend lief en houd mij echt op de been. Sorry voor mijn lange klaag verhaal, moest het denk ik even kwijt.
Ik voel me redelijk, lief dat je het vraagt Misselijkheid is weg, buikpijn is te doen Ben alleen nog gruwelijk moe Wat lief van je dochtertje Hopelijk voel je je snel beter Emotioneel wisseld het Al heb ik de meeste tranen al gelaten na de slechte echo Ben nu sinds die echo een maand verder... ( curretage was 3, 5 later ) Gisteren wel een dipje, vandaag voel ik me vrij oke