Willen jullie meedenken? Missed abortion of toch hoop?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Juulz, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juulz

Juulz Nieuw lid

27 jul 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mee kunnen denken over het volgende; ik weet namelijk echt niet wat ik er van moet denken (en denk er continue! aan).

Ik heb een dochter van drie en ben op 19 april gecuretteerd. Daarna redelijk nette cyclus van 32 dagen.

Ik ben de week van 3 juli ongesteld geweest. Het leek minder dan normaal maar was wel menstruatie en op de juiste dag. Daarna op 15 juli een lichte donkere bloeding met klein stolsel (echt donker bloed, geen weefsel). Aangezien ik mij sinds 1 week zwanger voel heb ik afgelopen woensdag (25 juli) een test gedaan en die was hartstikke zwanger (direct dik kruis met urine in middag). Donderdag mocht ik direct echo maken bij VK en die zag een beginnende zwangerschap van ongeveer 4/5 weken. Nog geen vruchtje er in. Zij heeft dus aangeraden nog 2 weken te wachten. Maar ik kon toch niet wachten en heb een digitale test gedaan:) die zei: 3+. mijn buik groeit duidelijk en ik ben vermoeid en weeïg.

Ik snap er eigenlijk niets van. Langer dan 5 weken zwangerschap past niet bij menstruatie en korter dan 5 weken ook niet omdat mijn ovulatie waarschijnlijk pas was rond de 21 juli. Heel vreemd allemaal. Verloskundige zag dus zwangerschap en zei dat het alle kanten op kan gaan. Zelf ben ik eigenlijk niet positief omdat die data helemaal niet kloppen en die digitale test dus 3+ aangaf.

Ik wacht nog een week af voor ik een nieuwe afspraak bij de verloskundige vraag maar ben echt super onrustig hierdoor.

Hebben jullie een idee hoe dit kan?

Alvast bedankt!

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Heb je na de curretage nog een controle gehad?

3. Juulz

Juulz Nieuw lid

27 jul 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat was allemaal goed. Ook een test gedaan en niet zwanger.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het lijkt er dan misschien op dat je een hele korte cyclus hebt gehad. Dat kan na een missed abortion. Misschien maak je nu wel meer hcg aan dan in de andere zwangerschap?

5. Juulz

Juulz Nieuw lid

27 jul 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het zo maar vind het wel heel vreemd. Slinger dan ook erg heen en weer tussen negativiteit (leeg vruchtzakje) en de mogelijkheid van... Zwanger zijn is toch heel anders na een miskraam merk ik.

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bij een echo van rond de 4/5 weken is er nog niet veel te zien dan veranderd baarmoederslijmvlies, dus dat er nog geen vruchtje is te zien is nog niet vreemd.met 6 a 7 weken zou je een vruchtje met een kloppend hartje kunnen zien. Spannend dus en afwachten.
    Ik snap heel goed dat zwanger zijn na een miskraam heel erg anders is. Ik heb een missed abortion gehad in januari en ben daarna gelijk weer zwanger geworden. Zo onbezorgd als bij de eerste keer zal ik nooit meer zijn. Bij de missed abortion had ik overigens wel afnemende symptomen waar ik al iets aan had moeten herkennen. Deze zwangerschap is heel anders, veel meer klachten. En dag vind ik absoluut niet erg.
    Ik duim voor je dat je straks een mooi vruchtje met een kloppend hartje ziet!

7. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Wat een onzekerheid joh! Jeetje, wat spannend. ik snap je helemaal dat je tussen hoop en vrees leeft en dat je niets anders kan doen dan afwachten. Maar de echo zou in termijn toch wel kunnen kloppen of heb ik dat verkeerd... als je 3 juli ongi was dan zou je nu wel zo'n 4 weken kunnen zijn, toch ?

Bij mijn missed abortion klopte er ook niks van de data... zou net iets meer dan 3 weken zwanger moeten zijn geweest toen ik positief testte als de echo zou kloppen. toch blijf je dan hopen.

Ik zal voor je duimen!

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop voor je dat je al een goede echo hebt gehad.

9. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    bij mij ging het ongeveer hetzelfde. Ik had een derde miskraam 27 april ,in mei werd ik vijf dagen te laat ongesteld(normaal altijd erg stipt dus een gevolg van de miskraam )en we zouden juni even rusten (ik moest ook in juni onderzoeken laten doen en medicatie nemen, niets ivm de miskramen maar voor iets heel anders) in juni hebben wij welgeteld één keer geklust en dat was 6 dagen voor mijn eisprong (die ik heb berekend op mijn te laat begonnen ongesteldheid in mei)
    begin juli op vakantie zou ik dan opnieuw ongesteld worden en dan zouden we daarna misschien weer proberen. maar ik werd niet ongesteld maar wel zo misselijk dat mijn hele vakantie zich boven de wc heeft afgespeeld.....zwanger dus....mijn banner is een "ongeveer "want maandag zie ik voor het eerst de gynaecoloog en pas dan weet ik echt hoelang ik juist zwanger ben maar die cyclus van mij is in elk geval heel erg in de war geweest .

10. Juulz

Juulz Nieuw lid

27 jul 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Bedankt voor het meedenken en meeleven. De zwangerschapssymptomen blijven (al was ik de vorige zwangerschap wel misselijker) maar slaap veel, buik groeit en ben erg weeïg de hele tijd.

Ik heb à.s. Vrijdag (9aug) een afspraak bij de verloskundige en dan hoop ik uitsluitsel te krijgen. Anders woensdag 13 nog een echo +zsm een curettage aangezien ik de 23e op vakantie ga.

Zelf heb ik echt geen idee. Mijn verstand zegt dat ik moet denken dat het mis is (ook zodat het straks geen grote klap is) maar stiekem heb ik soms wel hoop..... Vind het reuze spannend!

Ik houd jullie op de hoogte.

Deel Deze Pagina