Het lastige bij miskramen vind ik dat er geen enkele manier is die "goed voelt". Een curettage is "fijn" omdat het dan "weg" is, maar een natuurlijke manier is "fijn"omdat je eigen lichaam het doet. Helaas mogen we niet kiezen, het gebeurt zoals het gebeurt en in elke situatie is voor elke oplossing iets te zeggen. Ik moet wel zeggen dat ik een M.A. vele malen verraderlijker vind dan een miskraam. Wat voelde ik me in de steek gelaten! Mijn kindje overleden, en ik heb het niet eens gevoeld! Ik heb nog zeker een halve week hele zere boobs gehad en toenemende kwalen. Zo verdrietig! En dan te bedenken dat we uitgerekend op de dag waarop het hartje stopte onze zwangerschap vierden en het goede nieuws vertelden aan vrienden. @Pandora: je kunt het ook nog geen plek geven, omdat je je miskraam nog moet gaan doormaken. Volgende week zal alweer anders zijn dan vandaag. Geef dat ook de tijd hoor! Mijn testen zijn trouwens nu ook nog duidelijk. Vrijdag is het twee weken geleden. Ik ben benieuwd naar het verloop en wanneer ik weer ongesteld word. Na mijn miskraam vorige keer met 6.3 weken werd ik na 5 weken weer ongesteld.
Zouzograag ik heb nog geen 1x een hcg test gehad, daar doen ze bij ons niet aan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu het nut niet meer van in zie. Je lichaam heeft zolang tijd nodig als moet. En zwangerschapstesten om het te controleren vind ik veel te confronterend om elke keer een 2de streep te zien terwijl je weet dat er niks meer zit . Ik moet zowieso mijn volgende menstruatie afwachten en dan kan ik me weer aanmelden voor de terugplaatsing van onze cryo. Natuurlijk hoop ik op een spontaan wonder, zeker omdat we nog lekker op vakantie gaan, maar die kans is heel gering met mijn endometriose en afgesloten eileider(s). Pandora het is inderdaad normaal dat je het nog geen plaatsje kan geven, je zit er nog midden in. Die grote wanhoop en misere van de eerste dagen ook heel herkenbaar helaas. Maar na een paar dagen gaat t langzaam weer vooruit. Tja het vertrouwen in een volgende zwangerschap wordt denk ik met elke miskraam kleiner. Ik weet dat ik de volgende keer pas iets meer vertouwen ga krijgen als ik daadwerkelijk de 12 weken haal met een kloppend hartje. Ik hoop dat we ondanks onze ervaringen in de toekomst toch nog kunnen gaan geneiten van onze zwangerschappen, want het blijft tenslotte een groot wonder wat we niet al te vaak meemaken.
Dames, mag ik ook met jullie meekletsen? Deze week heb ik mijn derde vmk gehad. Afgelopen december ook een bbz gehad. Vanwege het lange, moeizame traject in juni IUI opgestart, eerste ronde raak, maar nu dus weer mis. Hcg controle vind ik juist wel belangrijk, maar dat is omdat ik na mijn eerste vmk maar bleef vloeien. Hoorde er allemaal bij dacht men. Tot na een maand bleek dat er restweefsel zat. Alsnog gecurreteerd. De tweede keer kwam men er na een maand vloeien door hcg te prikken achter dat die ineens heel hoog was. Had al vaker geroepen dat het niet weg ging, maar moest het rust geven volgens de arts. Gelukkig had ik oudjaarsdag een oplettende co-assistent die zag dat mijn buik vol bloed zat. Dus met spoed op de OK en oud en nieuw vanuit het ZH. Tweede vmk heeft mijn lichaam gelukkig zelf opgelost. De derde loopt nu en ik vertrouw hem nog niet helemaal. Bloedverlies is te kort. Nauwelijks stolsels. We wachten het af.
Jeetje Maaik79....wat erg weer voor je Zeker met zo´n voorgeschiedenis..... Heb je deze keer minder bloedverlies dan bij je vorige vmk? Je zou om cytotec kunnen vragen om het natuurlijk op te wekken, dan kan je misschien een curretage vermijden als het niet natuurlijk op gang komt. Ik wens je héél veel sterkte toe.
Helaas welkom Maaik79 Ik kan nu maar even heel kort schrijven, maar ik sluit me aan bij wat Kari zegt. Zou je een echo kunnen krijgen om te zien of er nog weefsel is? Boboke, ik begrijp ook wel dat je HCG (zwangerschaps) testen te confronterend vindt. Dat zijn ze natuurlijk ook.Fijn dat je direct alweer kunt gaan aanmelden voor de TP na je eerste menstruatie. Ik vind het doen van een zw-testje ( geen officiele in het zk hoor!) ook belangrijk ,met oog op wat Maaik zegt. Ik hjeb daar zelf inderdaad ook nare ervaringen mee gehad in het verleden, en voorkom liever dan dat ik niet weet waar ik aan toe ben en "te laat"ben...
Ik heb alle keren weinig bloedverlies gehad. Mijn normale menstruatie duurt ook maar een dag. Ik heb nu alleen vrijwel geen kramp gehad nog en alle andere keren wel meer. Het komt vast wel een keer goed. Ze zijn nu in het ZH nog wat dingen aij. an het uitzoeken en ik hoop dat daar de oplossing uit komt. Ik heb gelukkig al een geweldige peuter van 3,5 ik wil er alleen nog zo'n mooi kindje bij. Voor nu ben ik even een paar dagen thuis. Morgen meld ik me weer beter, maar neem een dagje vrij en ga lekker met manlief op stap. Dochter is een paar dagen met opa en oma weg.
Maaik79 welkom sterkte meis Ik heb het idee dat er hier iets gaat gebeuren Verlies je bij een mk ook een soort slijmprop achtig iets??? Heb nu een beetje hetzelfde bloed verlies als waar mijn bevalling mee begon Alleen nu is de hoeveelheid minder Heb geen buikkrampen, wel erg lage rugpijn
Rugpijn had ik ook de dag voor de mk. Daaraan voelde ik dat het weer niet goed zat. Ik hoop voor je dat het spontaan komt. Ik ben nu even lekker suf een ketting met kraaltjes aan het haken. Verstand op nul en gaan.
Maaike helaas welkom hier. Jeetje de derde miskraam!? Gaan ze nu dan ook onderzoek doen of zo? Hopelijk wordt je baarmoeder vanzelf goed schoon. En anders even laten controleren met een echo? Sterkte! Pandora hopelijk komt het inderdaad nu vanzelf op gang. Beter natuurlijk als met pillen of curettage. Sterkte! Misschien dat het bij mij een iets ander verhaal is, omdat ik via ivf zwanger was gewordenen en zowiezo onder controle sta bij het ziekenhuis. Ik heb nl sinds de miskraam al 3 echo's gehad en daarop was te zien dat er geen "restmateriaal" (wat een rotwoord) meer aanwezig is in mijn baarmoeder. Net terug van de kaakchirurg. Had een wortelontsteking waar ze tijdens de zwangerschap niks aan konden doen, dus nu maar gelijk gedaan voordat we aan onze cryo gaan beginnen.
Boboke, inderdaad een rotwoord Net zoals "habituele miskraam", klinkt een beetje... ehm. .... hobbymatig. Pandora, het zou kunnen dat het op gang gekomen is. Bij mij was het destijds totaal onverwacht "patsboem sluizen open"dus heb verder vooraf niets gemerkt ( echt niets, wat een deceptie!) De rugpijn herken ik wel inderdaad van toen de miskraam eenmaal op gang gekomen was. Ik hoop het zo voor je ! ( hoe dubbel he)! Maaik, ik ben hetzelfde aan het doen! Zit nu een beetje te frummelen met een haaknaald en het tellen van de steken is bijna meditatief.
Nee, maar wat leuk is dat! Wat gaat het worden? Ik zal even kijken of ik een foto kan uploaden van mijn project...
Buy Sartu the Lemur pattern - AmigurumiPatterns.net hoewel de link "buy"aangeeft ( stom!) maak ik deze dus.
Onderzoeken hebben we allemaal al gehad. Na de tweede mk. Die uiteindelijk geen mk bleek is dit al opgestart. Is niks uitgekomen. Nu gaan we kijken naar het progesteron. Die lijkt laag.
Ook leuk! Ik denk dat dit een ketting gaat worden. Heb heel veel kraaltjes opgeregen. Dus ik kan nog een stuk.
Waarom was het geen miskraam? Vals positieve test? Heb jij alle onderzoeken gehad? Chromosomen en bloedtesten enzo? Ik heb vanmorgen met mijn HA overlegd of ze naar aanleiding van mijn medische history het met me eens is dat er een reeele verdenking is voor een stollingsprobleem. Dat was er, en ik kan nu een afspraak maken voor over 3 maanden om te prikken op stolling. De rest hoeft wat mij betreft nog niet, daar heb ik tot nu toe geen aanwijzing voor, maar dit vind ik in elk geval al heel fijn!
Leuk Maaik, een ketting! Jij kunt natuurlijk helemaal "losgaan"op leuke haakprojecten en DIY projecten voor je dochter, die vast ongelooflijk blij zal zijn met een maaksel van mama!
Het was een bbz, daar kwamen ze een maand later pas achter. Op zich ookwel weer een miskraam, er zat alleen weefselin de eileider, geen vruchtje. Wij hebben de chromosomen, stolling etc. inderdaad gehad. Niks uitgekomen. Ik kan inderdaad los voor mijn dochter. Deze wordt denk ik ook voor haar. Ik hoop voor iedereen hier dat het gewoon snelweer lukt en dan allemaal gezonde 2014 kindjes.
Een bbz.... wat eend drama! Ellendig, omdat je dan ook zo lang uit de running bent Succes met haken, ik hoop op een blije dochter vanmiddag!
@ zouzograag Mag ik vragen waar aan je zou kunnen merken dat je bloedstolling de reden van de mk kan zijn. Ik zit ook van alles te bedenken wat het kan zijn na 2 keer. Je hoopt dat het niks is. Of als er iets is wat makkelijk te verhelpen is.