missed abortion na 9+ weken en iedereen in omgeving lijkt zwanger...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Simmer, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmer

    Simmer Actief lid

    7 sep 2014
    370
    83
    28
    Hoi allemaal,

    Afgelopen dinsdag hebben wij onze 2de echo gehad bij de verloskundige waaruit bleek dat het niet goed was. Ergens tussen week 6 en 8 is het vruchtje gestopt met groeien en het leek op de echo dat het vruchtzakje al begon los te laten.Vandaag zou ik anders 10 weken zwanger zijn geweest...
    We zijn erg verdrietig en ik vind het moeilijk om vooruit te kijken op het moment.

    In eerste instantie hebben we besloten om af te wachten, maar tot vandaag is er nog steeds niks los gekomen en heb ik alleen maar witte afscheiding.
    Vrijdag in overleg met de verloskundige een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt voor maandag om te bespreken hoe nu verder omdat de verloskundige denkt dat het niet spontaan op gang gaat komen.

    Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, wat zouden jullie adviseren? Langer afwachten, medicatie of curratage?? Ikzelf neig naar de laatste optie omdat het dan in 1x klaar is en ik voor mijn gevoel weer naar de toekomst mag kijken ook al zal dat moeilijk zijn.

    Tot mijn grote verdriet zijn mijn 2 beste vriendinnen op dit moment ook zwanger. De 1 wist ik al en is nu bijna 20 weken, de ander kwam het vrijdag vertellen dat ze 12 weken zwanger was. Ik barstte gelijk in tranen uit. Ook wel sneu voor haar, maar ik vind het erg moeilijk om blij voor haar te zijn, vind het eerder oneerlijk dat het bij hen wel lukt en bij ons niet. Dat ik dat voel, daar voel ik me ook weer erg schuldig over. Is dit herkenbaar?
     
  2. Elf84

    Elf84 Niet meer actief

    Heel herkenbaar....
    Ik heb bij mijn missed abortion gekozen voor curettage omdat ik er dan idd in 1 keer vanaf was. Van de ingreep zelf herstel je redelijk snel, emotioneel duurde het bij mij een stuk langer.

    Heel veel sterkte komende tijd.
    Neem je tijd en je mag best jaloers/verdrietig/boos zijn... dit wordt vanzelf minder :)
     
  3. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Wat een verdrietig nieuws...

    Heel herkenbaar dat gevoel. Sinds wij bezig zijn is ook de een na de ander zwanger en ik loop steeds samen met iemand (laatste keer met 3) en die blijven dan zwanger en ik niet. Kan je wel steeds leuk op kraamvisite terwijl je zelf ook uitgerekend was.

    Het voelt allemaal erg oneerlijk. Van binnen weet ik natuurlijk ook dat niemand er wat aan kan doen, maar zo'n gevoel kan je niet zomaar wegstoppen. Ik probeer het dan maar niet te laten merken, maar zit er wel mee natuurlijk.

    Of je langer moet afwachten of niet, daar kan ik je niet in adviseren. De een wacht graag tot het vanzelf komt en de ander wil er meteen vanaf. Ik heb bijv. een keer 3 weken gewacht en een andere keer 1 week. Heb beide keren ook medicatie gebruikt en heb daar een hele goede en een hele slechte ervaring mee. Voor een curettage heb ik nooit gekozen, doe het liever zelf thuis.

    Heel veel sterkte!
     
  4. Naa

    Naa Fanatiek lid

    10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je gevoel helemaal meid! Zit precies in dezelfde situatie..
    Ik heb 2 weken geleden curettage gehad na missed abortion met 10 weken.
    Ik koos voor curettage omdat ik al 2 weken bloedverlies had en er niks echt op gang kwam. Ik kon het emotioneel niet aan om nog langer te wachten.

    In mijn omgeving zijn ook 2 van mijn beste vriendinnetjes zwanger, 1 vriendin was al zwanger toen ik zwanger werd en andere vriendin vertelde het mij van de week dat ze 5 weken zwanger is.
    Snap je gevoel helemaal het is gewoon heel confronterend en moeilijk.
    Neem je tijd meid ik heb het ook nog dagelijks moeilijk ermee.
    En ik denk dat als het je beste vriendinnen zijn ze je emoties echt wel begrijpen!
     
  5. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ontzettend herkenbaar meid! Allereerst heel veel sterkte toegewenst!

    Wij hebben voor curettage gekozen. Ik trok het niet om met een dood kindje in mijn lijf te zitten. Ik wilde het eruit hebben en weer verder kunnen. En niet in onzekerheid zitten hoe lang een miskraam nog op zich zou laten wachten. Dat zou ik emotioneel ook niet aangekund hebben.

    Succes morgen bij de gyn. Laat je goed voorlichten en bespreek je angsten en twijfels en dergelijke.

    Knuffel!
     
  6. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Ik denk dat je je geen moment schuldig hoeft te voelen, maar ik heb ergens gelezen dat het wel goed is om dat 'schuldige' gevoel te uiten. Want dat mag bestaan.

    Ik denk dat het gezond is om jaloers te zijn, het betekent niet dat je het ze misgunt. Maar natuurlijk is het pijnlijk en confronterend dat anderen wel gezond zwanger mogen blijven en jij niet.

    Wij hebben best een tijd over de tweede gedaan terwijl heel veel mensen in onze omgeving snel zwanger bleken en dan moet je het ook nog verliezen na 8 weken na het zien van een kloppend hartje. Het is gewoon heel erg moeilijk als je al toekomstdromen hebt, dat is in een klap weg. Ik denk dat mensen dat ook niet zo inzien, je leven verandert gewoon en krijgt in eens een andere wending.

    Heel veel sterkte. Ik kan je ook niet echt advies geven over je miskraam zelf. Ik begon op maandag met bruinverlies en precies een week later heb ik thuis (alleen) mijn miskraam gehad. Ik vond het heel confronterend om het vruchtzakje en placenta en zo te zien, maar het helpt denk ik wel in de verwerking voor mij om te hebben gezien. Ik weet ook niet waarom.

    Nogmaals sterkte.
     
  7. Scaros

    Scaros Lid

    24 okt 2013
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook gekozen voor curettage, wilde ook geen dood kindje meer in me hebben. Ingreep is me alleszins meegevallen en het herstel ook. Kon heel snel weer alles doen.
     
  8. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Vervelend om te horen.
    Ik krijg woensdag een curettage. Ik dacht eerst voor de pillen zou gaan, maar als ik daar aan dacht kreeg ik steeds een heel naar gevoel erbij. Sinds de curettage afgesproken is voelt ik me beter, rustiger. Ik denk dat je je gevoel moet volgen hierin, het is toch heel persoonlijk.
     
  9. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Vervelend meis.. veel sterkte allereerst :(

    Herkenbaar verhaal, ook een missed abortion met ongeveer 9 weken. Ook gekozen voor curretage en dat is binnen 3 dagen gebeurd. Was kotsmisselijk dus wilde er vanaf. Een tip voor je bezoek aan de gynaecoloog is dat je de vragen die je hebt opschrijft.. ik vergat de helft en was helemaal van slag na 30 min in de wachtkamer met hoogzwangeren die zaten te klagen.

    Het is moeilijk te accepteren dat je dit overkomt. Ik heb er voor gekozen om wel gewoon op babybezoek te blijven gaan en tegen iedereen gezegd dat ik nog steeds alles wil horen over de zwangerschap. Met er voor weglopen kom je niet verder. maar dat is mijn mening.

    denk rustig na over wat jij fijn vindt voelen en je kan altijd hier je vragen stellen. Helaas meer dan genoeg lotgenoten..
     
  10. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Volg je gevoel hierin. Ik heb bij mijn eerste mk ook gekozen voor een curettage. Hoewel dat me is tegen gevallen was het voor dat moment wel de goede keuze want de hele situatie was gewoon emotioneel heel zwaar voor me en ik had afwachten ook niet getrokken.

    Maar bij de tweede mk heb ik gekozen voor afwachten. En dat is na 2 weken ook goed verlopen.

    Blijf bij je gevoel, dit is jouw lijf en het is jouw (jullie) kindje. Als jij wilt wachten dan ga je wachten. Wat de vk ook denkt. En als je een curettage wilt dan kies je gewoon daarvoor. Je gevoel zit altijd goed en zo heb je ook de minste kans op spijt later want je hebt naar jezelf geluisterd en niet naar een ander.

    Een hele dikke knuffel. Ik weet helaas hoe zwaar het is, zeker als je vriendinnen ook zwanger zijn nu. Er is niets wat ik kan zeggen om die pijn te verlichten. Alleen dat je me altijd een pm mag sturen als je wilt praten ergens over.

    Heel veel sterkte!
     
  11. Simmer

    Simmer Actief lid

    7 sep 2014
    370
    83
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest. Inderdaad super confronterend al die zwangere buiken in de wachtkamer. Ik moet woensdag weer terug voor gesprek met anesthesist en dan donderdag curretage. Zou eerst met valium maar dan kon ik niet binnen een week ingepland worden en onder narcose wel. Wel prettig dat ze daar zo over meedenken in het ziekenhuis!

    Heb mijn vriendinnen wel verteld over de situatie waar ik nu in zit, zij begrepen het helemaal en waren blij dat ik het wel vertelde aan hen.
    Ze vonden het eerst wel moeilijk om met mij over hun eigen kwaaltjes te praten, maar heb ook aangegeven dat ik het straks wel weer gewoon allemaal wil weten en ze wel wil kunnen steunen. Aan de andere kant zijn ze zich beide bewust dat het niet allemaal vanzelf gaat bij iedereen wat ook wel weer positief is vind ik zelf.
     
  12. lolababy

    lolababy Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Kan me zo in je gevoel inleven meid.
    Keuzes maken voor zoiets is altijd heel moeilijk.
    Koos zelf na mijn miskraam voor een curretage omdat ik op vakantie ging.
    Was er sneller klaar mee zeg maar en kon dan zonder die gedachten op vakantie. Wat overigens wel gelukt is hoor. Daarna weer zwanger geworden. Maar helaas zit ik nu weer in dezelfde onzekere weken.
    Denk zelf weer game over.
    Steun hier is echt heel erg fijn maar je verdriet word er niet minder om.
    Neem je tijd meid en je mannetje om dit te verwerken.
    Je positieve jaloezie is heel normaal naar je vriendinnen hoor. Je gunt het zo zo ontzettend maar je zelf ook.
    Dus is heel normaal dat jij je zo voelt.
    Snappen ze dat niet jammer voor hun...

    Sterkte he en een cyber Knuff
     

Deel Deze Pagina