30 januari, kwam ik er achter dat ik zwanger bleek, door de pil heen! Geschrokken maar toch gelukkig.. 2 februari kreeg ik ineens uit het niets heel erge buikpijn.. de doktersdienst gebeld, en moest direct heen, ze verwezen me gelijk door naar het ziekenhuis voor een echo, en om bloed te prikken. De maandag erop, 4februari moest ik terug komen, om nog eens bloed te prikken bij de gyn. We kregen toen te horen dat ik het verloren had die zaterdag.. Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, het voelt allemaal zo dubbel, eerst moesten we aan het idee wennen, omdat we er niet op hadden gerekend, ik was tenslotte aan de pil, en vervolgens krijgen we dit.. Ik had nooit verwacht dat het zo zwaar zou vallen, soms moet ik wel even een paar keer slikken, want het doet best wel pijn.. ik dacht ik schrijf het even van me af...
Verdrietig, meid . Maar ik herken je gevoel. Ruim een jaar geleden werd ik onverwacht zwanger ondanks spiraal, grote schrik, een boel beren op de weg. Maar toch ergens vervulling van een wens diep in mijn hart en al snel blijdschap en vooruit denken, hoe zouden we dat gaan doen met een 3e erbij? Maar bleek al snel niet goed te zijn, naar huis gestuurd om mk af te wachten en na een paar dagen zeer heftige buikpijn (3 uur constante weeen) kwam het los. Ik vond de hele ervaring lichamelijk en geestelijk veel zwaarder en pijnlijker dan ik ooit had kunnen bedenken. Terwijl ik niet eens bewust voor een kindje was gegaan. Ben echt wel 2 weken helemaal van slag geweest en ook erg boos, waarom?? Waarom tegen alle regels in zwanger worden, als ik het niet eens mocht houden? En de maanden erna toch nog regelmatig gedacht aan wat niet had mogen zijn... Veel sterkte meid, een (v)mk is toch iets verliezen en daar mag je om rouwen, of het nu wel of niet gepland was...
Ben het helemaal met kache eens...het is een rouw verwerking en de meeste mensen denken er erg licht over. Je mag verdrietig zijn. sterkte in deze moeilijke periode
Heel veel sterkte de komende periode. Ik heb zelf niet meegemaakt dat ik zwanger was en de pil slikte. Wel miskramen en een zwangerschapsafbrekingafbreking bij geplande zwangerschappen. Maar ik denk dat het altijd een moeilijke tijd is als zo iets meemaakt. Liefs Petra
Het is hoe dan ook moeilijk om je zwangerschap te verliezen. Gepland of niet gepland. Heel veel sterkte ermee! En ik wens je heel veel succes met opnieuw zwanger raken!