Bijna 32 weken zwanger.. buik voelt zo zwaar.. tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Music Mama, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    De titel zegt genoeg.. ik ben bijna 32 weken zwanger en mijn buik voelt zo zwaar dat het pijn doet.. het trekt aan alle kanten :(
    Met al een dochter van 2,5 jaar is dit erg zwaar... ik heb een steunband maar wil die eigenlijk niet de hele dag om omdat ik dan bang ben dat mijn spieren erg slap qorden.. heeft iemand tips?
    Ik kan me niet herinneren dat ik dit had bij mijn eerste zwangerschap..

2. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ik herken het ook idd jammer genoeg geen tips.
    Alles wat ik bij mijn vorige zwangerschap niet had krijg ik nu kado.

Succes!!!

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ook herkenbaar. Ondertussen strompel ik door het huis vanwege de bekkenpijn. Maar mijn buik voelt er ook heel zwaar bij. Herkende het ook niet.
    Vaak een paar minuutjes liggen tussendoor maar.

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb de anita band. Ik heb m aan zodra ik loop of werk of inspanning verricht. Zodra ik ga zitten doe k m af. En ik vind het toch echt een verademing hoor dat ding

5. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Ja die anita band heb ik ook.. en tis inderdaad een verademing..

6. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hier ook last van... Sleep mezelf mee bij het lopen, bekkenpijn.
    Anita band heb ik ook, maar draag m eigenlijk alleen als ik naar buiten ga (de dagen waarvan ik weet, dat ik veel moet doen voornamelijk) maar zal dat gewoon in huis ook eens proberen...

Zoveel mogelijk rusten, zitten of liggen kan wel eens helpen bij mij

7. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ook ik herken het. Vooral tijdens het opstaan uit bed s nachts.. Wel goed om te lezen dat een band helpt. Ga er ook maar1 bestellen. Verder geen tips helaas :(

8. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Volgens mij kan het geen kwaad om die band regelmatig te dragen hoor, je buikspieren kun je toch niet gebruiken. Ik ben mijn vorige zs naar de fysio geweest met rug en bekkenklachten en heb toen verschillende oefeningen gekregen waar ik veel aan gehad heb. Tegen een 'zware buik' (met als gevolg een verkeerde houding) train ik mijn dwarse buikspieren. Dat heb ik vanaf mijn vorige zs gedaan en volgehouden, ik ben ervan overtuigd dat ik daardoor bijna geen last heb nu.
    Mijn fysio heeft me het geleerd als de spieren die je aan spant als je een strakke spijkerbroek aan wil trekken. Dat moet je los zien te doen van je adem inhouden. In het begin probeer je goed te voelen welke spieren je aan spant, daarna kun je het ook doen terwijl je staat en beweegt. Zo moeilijk uit te leggen, misschien kun je beter nog even naar de fysio gaan, hopelijk heb je er net zoveel aan als ik! ;)

9. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Dank je wel voor de tip! Ik zit bij iemand die mensedick en haptonomie geeft dus zal haar weer eens bellen om te vragen of ze me kan helpen. Goed idee! En die band.. ik ga hem maar gewoon dragen.. draag hem eigenlijk ook alleen buiten maar binnen kan natuurlijk ook.. alleen als ik ga zitten zit ie niet zo lekker.. dus dan moet ie wel af.

Deel Deze Pagina