missed abortion bij 13 weken,. maandag curretage

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door cici86, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    vandaag dit vervelende nieuws te horen gekregen, ik ben kapot heb zoveel gehuild. maandagochtend worden we op lege maag verwacht in het ziekenhuis. krijg een algehele narcose .. waar ik bang voor ben, en ze nemen bloed af voor onderzoek.

wat moet ik allemaal nog meer verwachten van die dag?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat ontzettend naar voor je cici. Veel sterkte de komende tijd.

Ik vond vooral het wachten erg. Wachten tot we naar het ziekenhuis gingen ('s middags pas), wachten tot ik naar de voorbereidingskamer (of hoe dat ook heet) van de OK moest. Daar weer wachten. Ik wilde er gewoon vanaf zijn. Gelukkig werkte de narcose heel snel. We waren 's avonds net op tijd weer thuis dat ik onze zoon nog even kon zien voor hij naar bed ging. Dat vond ik fijn.

Verder heb ik nog veel verdriet gehad. Maar geen lichamelijke klachten na de curettage. Nog een tijdje (licht) bloedverlies en een week rustig aan doen.

Direct na de ingreep was het bloedverlies wel heftig, de eerste uurtjes. Toen had ik echt kraamverband nodig. Maar dat hadden ze in het ziekenhuis wel.

3. logo

logo Niet meer actief

Ik heb nog nooit een curretage meegemaakt. Bij mij is het altijd vanzelf gekomen, maar wel je veel sterkte wensen.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ach wat rot allemaal...

Kan je wat betreft de curretage hopelijk wel een beetje geruststellen.
    Heb zelf een curretage ondergaan voor een missed abortion bij 11 weken, en vond dat reuze meevallen.

Het is een hele licht narcose omdat het een kleine ingreep is en als je weer bijkomt is het achter de rug.
    Heb bijna niet gevloeid erna en ben na de curretage 1 dag thuis gebleven en daarna weer na mijn werk gegaan.

Ik wens je veel sterkte maandag ook met de verwerking ervan.

5. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    Het zal allemaal wel goed komen hopelijk. Bah wat duurt het wachten lang deze dagen. Een raar gevoel dat er nu een levenloos kindje in me buik zit .. En ook de gedachten dat ik volgende week "leeg" ben. Hoop dat alles voorspoedig verloopt.. En dat ik nooit weer zoiets mee moet maken mijn andere miskramen waren vrij vroeg met 5w6d en 4w3 dit kwam vanzelf los. En was nog niet veel. Maar nu is het een compleet mensje met alles erop en eraan, alleen heeft het hartje er begeven.pfff moeilijk dit.. We hebben een echofoto ingelijst en branden elke avond een kaarsje. Maandag vliegt er een nieuw vlindertje in de vlindertuin :'(

6. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    Dankjewel voor de lieve woorden meiden doet me goed

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Veel sterkte!!!
    Ik heb ook een curretage gehad bij ruim 10wkn, viel me fysiek reuze mee. Geen last gehad en amper gevloeid. Ik mocht 's ochtends komen, er werd eerst nog een echo gemaakt, gesprekje met verpleegkundige, bloedprikken en langs de anesthesist. Heb ook narcose gehad, maar dat is erg licht en kort geweest.
    Het wachten is moeilijk hè... Veel sterkte maandag!

8. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    het is vandaag al gebeurd vanwege complicaties.. zal later verhaal doen ben nog erg moe van al het gebeuren.

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Sterkte !

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Heel veel sterkte.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel veel sterkte cici. Ik hoop dat je lichamelijke herstel vlot zal gaan. En neem echt de tijd en de rust om ook emotioneel bij te komen.

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte cici, oogvormig je familie. Neem de tijd die je nodig hebt.

Dikke knuffel!

13. ilona0903

ilona0903 Actief lid

18 apr 2013
    114
    0
    0
    Limburg
    Ik heb vandaag ook een curritage gehad met 8 weken..!! Lichamelijk valt het wel mee.. alleen psychisch is het erg zwaar.. kan niet slapen :( alleen maar malen..!!

14. logo

logo Niet meer actief

Sterkte.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Ilona: ook voor jou veel sterkte.

Cic, hoe gaat het nu met je?

16. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    lichamelijk gaat het idd redelijk af en toe wat bloed, en af en toe wat last van me onderbuik..emotioneel erg zwaar.. zeker als mensen met goedbedoelde praatjes komen van .. je bent nog jong, en ik ken er zoveel, en je hebt toch 2 gezonde jongens zou je na dit nog wel een kindje willen ? pffff kan ze wel een knal voor hun kop geven.. maandag heb ik nacontrole en hoor/zie ik het rapport van de patholoog.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh Cici, vreselijk hè, dat soort opmerkingen. Ik ga er altijd maar vanuit dat het onwetendheid is en dat het heel fijn is voor die mensen dat ze blijkbaar nooit met zoiets geconfronteerd zijn. Maar wat kan het zeer doen. Alsof ze jouw verdriet minder erg proberen te maken, terwijl dat niet kan. :(

Die buikpijn had ik in het begin ook. Verder merkte ik echt dan mijn cyclus anders was dan normaal. Niet zozeer de lengte, want dat was altijd al wat wisselvallig. Maar ik had wel andere 'kwaaltjes' dan ik gewend was tijdens eisprong en menstruatie. Het schijnt er allemaal bij te horen, maar ik werd er erg onzeker van.

Nogmaals veel sterkte. Neem je tijd om verdrietig te zijn, wat voor 'troostende' opmerkingen een ander ook maakt. Je had een gewenste zwangerschap en die is je ontnomen. Daar mag je gewoon om rouwen!

18. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    sterkte gewenst. en dat commentaar komt me bekend voor.
    zo zeiden mensen : je hebt toch al een j en een m .. waarom een 3e?

heb 2x curretage gehad.
    1e x ma slechte nieuws vrijdags curretage
    erg emotioneel.. en lang wachten bij de oke.. en dan moet je daar vaak vertellen waar je voor komt... vpnd ik niet leuk om te zeggen..maarja precedures he

2e keer wist ik wat me te w8en stond, leeg vruchtzakje dus voelde anders voor mij

als je meer wilt weten.. vraag gerust meid

19. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    vanmiddag nacontrole, hoop dat het goed eruit ziet want dit weekend gaan we voor 10 dagen naar griekenland.

ook hebben we gesprek en krijgen we het rapport in te zien van het onderzoek van het babytje en mijn bloed. spannende dag dus..

daarna gaan we langs tuincentrum kijken voor een vlindertje voor aan de schutting,.

hoop dat ik na vandaag wat meer rust in me hoofd heb want het blijft me achtervolgen. geen dag dat ik er niet aan denk.

20. jv23

jv23 Actief lid

16 mei 2012
    415
    0
    16
    belgie
    veel sterkte, hoe is het geweest?

Deel Deze Pagina