@mielenl Allereerst heel veel sterkte! Heb je de pillen al in huis? Ik heb dinsdag hiervoor een afspraak bij de gyn. Laat je weten hoe je lichaam er op reageer(t/de)? @Suus Ik hoop echt voor je dat je binnenkort dat 2e streepje weer vindt op de test! Wat verschrikkelijk moet dit zijn! Dan gaat het al mis, en nemen ze je kans op een nieuwe voor een heel groot deel ook nog weg... pfff.. Ik ga voor je duimen!!
de beste keus is waar je je het prettigst bij voelt, en dat is voor iedereen anders. Ik heb het mijn lichaam steeds (3x ) zelf laten opknappen, daar had ik het meeste vrede mee. Op die manier kon ik ook nog een beetje afscheid van nemen. Bij de eerste 2 heb ik erg veel bloed enzo verloren maar heb ik helemaal niets herkenbaars gezien. Bij mijn laatste in maart heb ik echter het vruchtje met zakje verloren. Ik heb hem goed kunnen bekijken en echt afscheid kunnen nemen. We hebben hem in de tuin begraven. Het lichamelijke gedeelte is heel rot en vaak pijnlijk. Maar het geestelijke is erger. In gedachten ben je al moeder zodra je een positieve test in handen hebt. Heel veel sterkte, en een dikke knuffel! Miele, ook voor jou. Balen dat het toch heeft doorgezet liefs Miek
Marr, wat een ontzettend naar nieuws. Helaas heb ik in april van dit jaar ook een missed abortion gehad. Ik wilde het ook laten komen, met 6 weken bleek het al te zijn overleden. De verloskundige raadde dit ook aan. Na 5 weken (!!!!) kwam de miskraam pas op gang, maar bleek het vruchtje niet goed los te laten en moest ik 's nachts met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht worden omdat ik veel te veel bloed verloor. Al met al heel heftig en ik ben uiteindelijk gecuretteerd. Ondanks de kans op verklevingen en dergelijke, ben ik erg blij geweest met deze optie. Is het lichamelijk gedeelte in ieder geval klaar en kun je verder met verwerken. Van de cytotec ben ik juist een beetje bang geworden. Ik hoorde dat je in België deze pillen alleen in het ziekenhuis onder medische begeleiding in mag brengen. Vreemd dat je ze in Nederland dan gewoon mee naar huis krijgt. Sterkte me je keuze.
Ja dat over Belgie had ik ook al gehoord.. Maar daarentegen, bij alle 3 de opties hoor je horrorverhalen, en het vruchtje zal er toch echt uit moeten.. Ik heb mezelf maar voorgenomen dat ik het gewoon goed in de gaten hou en zodra ik het niet vertrouw, ik gelijk aan de bel trek. Bovendien blijft manlief elke seconde bij me, dus dat ik ook wel een fijne gedachte. Wat erg zeg, dat zoveel meiden hun ervaringen hierover kunnen delen.... Word je wel weer met je neus op de feiten gedrukt...
@ marr ja, over bevallingen hoor je ook horror verhalen, maar dat weerhoudt ons ook niet toch Ik heb de pillen gelijk opgehaald vrijdag. Ik moet ze morgenochtend alle 4 inbrengen, en dan zal het gauw op gang komen. Dinsdag moet ik terug om te controleren of mijn bm schoon is. Ik laat wel weten hoe het gegaan is....
Da's op zich niet zo vreemd hoor, Helena. In België is verloskundige zorg sowieso iets wat alleen maar in het ziekenhuis plaatsvindt. Als je zwanger bent, ga je meteen naar de gyn, en thuisbevallingen heb je daar dus ook niet. Voor wie toch angstig is om de pillen thuis in te brengen, overleg dat dan met de gynaecoloog en vraag of je ze eventueel in het ziekenhuis mag inbrengen en daar mag afwachten. Vraag in ieder geval het spoednummer voor als je je zorgen maakt. Marr en Mielen, veel sterkte. Suus
ik moet morgen ook weer voor een echo maar weet zeker dat deze ook weer niet goed is. ik ga na inlichtingen wel voor een curretage, mijn verloskundige vertelde mij dat als je nog in het begin zit van je zwangerschap, de kans op verklevingen echt nihil is. zelf werk ik in een huisartsenpraktijk en de artsen gaven mij ook groot gelijk dat ik voor een curretage kies en niet voor medicatie. sterkte meid, ik weet helaas wat je doormaakt
Ook jij veel sterkte. Ik ben nog nooit verder geweest dan het begin van een zwangerschap, maar heb dus wel verklevingen gekregen na een curettage. Artsen die zelf te maken krijgen met de vaak zeer nare gevolgen van verklevingen, raden niet snel meer een curettage aan, zo merk ik in mijn omgeving en op dit forum, en curettage na pillen geeft een veel kleiner risico. Ik ben niet de enige met asherman op dit forum... Het ontbreekt aan kennis bij veel artsen en vrouwen. Helaas.
Vannacht zijn de buikkrampen en het bloedverlies al begonnen. Hopelijk heb ik de medicatie niet eens nodig...
@ marr fijn dat je lichaam het zelf heeft opgelost.....hopelijk ben je helemaal schoon morgen. @ tuttie sterkte! hier een halfuurtje geleden de pilletjes ingebracht. lig nu lekker lui in bed met de laptop en een paar harry potter films......
ik heb de cytotec in belgie gewoon mee naar huis gekregen en ben na veel bloedverlies met de ambu naar het zh. gebracht (in belgie) woon zelf in nederland. @marrr. succes en sterkte
ja het was echt cytotec. Zonet op het toilet toch een beetje bloedverlies. Misschien gaat het toch iets doen.
Ja, zal haast wel hoor. Meestal begint het vrij plotseling, en je hoeft niet per se heel veel pijn te krijgen. Sterkte. Heb je wel paracetamol genomen en een warme kruik bij de hand? Suus
de kruiken liggen al klaar, sinds vanmorgen. zonet maar even nieuwe gemaakt. Pijn en bloedverlies nog steeds minimaal. Ik wacht nog even af, anders probeer ik straks maar even de gyn te bellen ofzo.....
Had je er twee ingebracht of vier? Als er nou niets gebeurt, misschien morgen (of overmorgen) nog maar vier inbrengen. Sterkte! Suus
Excuses: de pillen werken in 50% van de gevallen als je rond de 12/13 weken zit. 10% is dan inderdaad nog een 'goede' overweging. Heel veel sterkte allemaal!!!!
@mielenl; wat vaag zeg... Heb wel es gehoord dat het 4 uur kan duren maar dit is wel erg lang. Ach, mss ben jij een van de gelukkigen die er met weinig ellende vanaf komt. Hier lichte buikkrampen, zoals ik ze normaal de eerste 2 uur van mijn ongi heb, alleen nu dus al de hele dag. Ben al aardig wat stolsels lichter, maar ze wachten netjes met eruit komen tot ik op de wc zit. Nog geen vruchtzakje oid te bekennen, maar geloof ook dat dat nog wel even kan duren. Wacht rustig af. Heb iig deze week ook nog maar even vrij genomen.. Moet wel zeggen dat ik me aardig opgelucht voel dat t zelf al op gang komt.