Missed abortion, wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eedihcro, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Sterkte meis, zo'n MA is zo gemeen:(

Hier na overleg met de gyn voor een curettage gegaan. Ze vond dat het weefsel nog te vast zat en was bang dat ik met pillen alsnog in het ziekhuis moest komen voor een spoedcurettage.

Ik vond het heel moeilijk en daarom heb ik de gyn de keuze laten maken wat het beste voor mij was.
    Heb totaal geen spijt van de curettage, alles was zo respectvol en heb er niks van gemerkt (heb wel een pilletje gevraagd om "rustig" te worden). Viel echt mee.. ook was ik weer na 28d ongesteld geworden.

Emotioneel viel het veel zwaarder dan lichamelijk.
    Volg je gevoel en als je dan nog niet kan kiezen laat je dan adviseren door de artsen, zij hebben er immers verstand van.

Heel veel sterkte en succes vanmiddag!

2. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Nogmaals dank allemaal voor de antwoorden. Ik heb er toch wel veel aan merk ik. Ik ga inderdaad met de arts in overleg om te kijken wat voor mijn situatie het beste is. Indy, ben jij niet onder narcose geweest? Omdat jij een pilletje kreeg om rustig te worden?
    Als ik kies voor curretage zal die niet voor vandaag zijn verwacht ik? Of hoef je dan niet nuchter te zijn?

Saare, als ik heb net 2 dagen wist, zou het wellicht ook een ander verhaal zijn, maar met de 7 weken echo was de twijfel er al, die is met 9 weken bevestigd, en met 6 weken is het vruchtje gestorven. Dat vind ik gewoon te lang duren. Aangezien ik niks merk aan mijn lijf ben ik bang dat er ook niks vanzelf gaat gebeuren, dus er moet actie worden ondernomen. Bij een vriendin die alleen met 12 weken een echo kreeg en dus al 6 weken een dood vruchtje had was er niet eens meer een keuze, dus zo lang laten ze je niet doorlopen denk ik.

Nog een paar uur en dan weet ik meer. Ik zal hier uiteindelijk ook de afloop wel vermelden ja, maar ik weet niet of me dat vandaag gaat lukken.

3. vlinder257

1 mrt 2016
    80
    14
    8
    Ik heb zelf ook een missed abortion gehad. Bij de 8 weken echo zagen ze dat het niet was verder gegroeid dan 6 weken. Ik zat er tegen op om pillen te gebruiken ik wilde dat mn lichaam het vanzelf ging afstoten. Ik was ook bang voor de pijn omdat mn schoonzus die pillen wel had gebruikt en ze had echt heel veel pijn.

Mijn miskraam is pas vanzelf op gang gekomen toen ik eigelijk 12 weken zwanger zou zijn dus dat is best een hele tijd. De miskraam deed trouwens veel pijn bij mij. Heb ook echt weeen gehad en heel veel bloed en stolsels verloren. Zelf zou ik denk ik niet zo gauw voor een curretage kiezen omdat er toch een kans bestaat op verkleving en ik dat risico niet wil nemen.

Ik wens je heel veel sterkte in deze tijd.

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hopelijk is je gesprek bij de gyn vandaag meegevallen en heb je voor jezelf een knoop kunnen doorhakken. Zolang je je eigen gevoel maar blijft volgen!
    Veel sterkte meid!

5. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik ben wel onder narcose geweest, het was in 15 min gepiept en kon na een uur naar huis. Het pilletje was voor de zenuwen omdat er spoedjes tussendoor kwamen en uiteindelijk pas na 4 uur geholpen werd.

Ik hoop dat je een keus hebt kunnen maken meis:(

6. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Uitgebreid gesprek gehad met de gyn en besloten dat curettage voor mij toch de beste optie is. Hij gaf zelf aan dat langer wachten het allerbeste is, maar dat trek ik geestelijk niet meer. Helemaal omdat er geen termijn aan gegeven kan worden. En dat begreep hij dan ook wel weer heel goed. Vanwege mijn situatie raadt hij de pillen wel echt af, dus dat heb ik dan ook maar niet gedaan. Dus morgen mag ik weer naar het ziekenhuis en daarna is alles gelukkig voorbij als het goed is.

Ergens voel ik me opgelucht dat de knoop is doorgehakt. Dan is het voorbij en kunnen we beginnen met afsluiten.

7. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Nu kun je inderdaad gaan afsluiten en op naar nieuwe kansen, wie weet hoe lang je anders nog had moeten wachten.

Heel veel succes vandaag en sterkte! Neem je tijd die je nodig heb daarna.

8. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Veel sterkte vandaag en natuurlijk ook daarna nog!

9. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Een curettage is echt zo voorbij en je mag lekker snel weer naar huis,. Sterkte meid!!

10. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik zal nog even een update doen. Mijn curretage ging niet zo makkelijk als ze hadden gehoopt. Ik heb Uterus Didelphys en ze konden er niet goed bij. Uiteindelijk is er een tweede gyn bijgekomen om te helpen en hebben ze mijn blaas moeten vullen om alles goed te kunnen zien. Wel fijn is dat ze tijdens de curretage meteen met een echo kijken en dus weten dat alles nu weg is. Ik ben wat langer onder narcose geweest en nu dus heel erg moe. De pijn valt me erg mee. Wel iets aan kramp, maar geen extreme dingen. Ik heb alleen pijn bij het plassen door de catheter.
    Mijn lieve man zorgt erg goed voor me. Heel erg fijn. Ook voor hem is het zwaar natuurlijk. Nu is het allemaal achter de rug en kunnen we het gaan verwerken, gelukkig over enkele weken een relaxvakantie geboekt, dus dat is een goed begin. En ik wil graag een mooie bedel aan mijn armband erbij als herinnering. Het is toch onderdeel van je leven geweest.

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve woorden en steun. Ik heb erg veel aan alle verhalen gehad. Blij dat ik me goed heb laten adviseren door de gyn ook. Hopelijk komt de kinderwens voor ieder die dat nog heeft snel in vervulling.

11. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Heel veel sterkte nogmaals meid. Wel fijn om te lezen dat het allemaal is meegevallen, maakt het misschien ook makkelijker met verwerken.. Neem er voldoende de tijd voor, alles komt wel goed. Straks lekker genieten van je vakantie.

Liefs

Deel Deze Pagina