kansen op miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by beest, Jan 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Dag dames,

heeft iemand hier een goeie bron waarin uitlegd wordt wat de kansen zijn op een miskraam (bv per week van de zwangerschap ofzo)? Of hebben jullie zelf informatie over de kans op een miskraam, en wanneer die kleiner wordt?

bedankt allemaal!

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik ben hier zelf al sinds ik zwanger ben naar op zoek en niet kunnen vinden. Misschien is dat maar goed ook. De kans op een miskraam is ongeveer 1.5 op 10. De meeste oorzaken zijn hartfalen of chromosomale afwijkingen. Als het hartje goed klopt neemt de kans op miskraam af. Hoeveel procent dat weet ik niet. Ik ben gelukkig bijna uit het eerste trimester en hier gaat alles nog goed!! Leeftijd en eerdere zwangerschappen kunnen ook een rol spelen.

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
  4. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Bedankt voor de info.
    Dat van die 10% had ik ook al gehoord/gelezen, maar mijn huisarts wilde er niet op ingaan. Het kan altijd misgaan, zei ze me, en ik moet er gewoon van genieten.
    Maar toch spookt het door m'n hoofd van zodra het wat rustiger wordt in m'n buik, of ik steken krijg ofzo...

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    3,520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik was gisteren voor de echo, en het was gelijk mijn laatste terwijl ik dus in okt mijn laatste menstrutieronde zeg maar een MK heb gehad. Ik kom zelfs van de ferti afdeling en heb inmiddels al 5 echo's gehad...maar normaliter zou ik ook bij de 12 weken een echo krijgen maar omdat gisteren er alles zo goed uit zag en niets zou wijzen op....hoef ik dus niet eerder dan bij de 20 weken ...

De arts gaf ook aan, dat 3 op de 10 een miskraam krijgen en dat is in week 1 t/m 6 ongeveer, bij 8 weken neemt dat al flink af en bij de 10 weken is het in principe al zo goed als klaar...echter kan het natuurlijk altijd mis gaan en daarom geniet ik ook al veel eerder denk ik, omdat het ook bij de 20 weken mis kan gaan of zelfs nog bij de geboorte...

Meid geniet er echt van!

6. inverw8ting

inverw8ting Actief lid

Jan 3, 2013
    135
    0
    16
    Er is inderdaad weinig informatie te vinden over een miskraam.
    Zoals het mij verteld werd is er in het begin kans van 1 op 10 op een miskraam.
    Na hartactie neemt deze kans aanzienlijk af en is dit nog maar 1 of 2 %.
    Ik heb bij 7 weken eerste echo gehad met kloppend hartje. Met 9 weken mocht ik nog een keer komen en doe gaf de echoscopist aan dat de kans dat het nu nog fout zou gaan net zo klein was als de rest van de zwangerschap.
    ik weet dat het heel moeilijk is maar probeer er niet teveel mee bezig te zijn en vooral te genieten!

7. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Jullie hebben gelijk hoor, ik moet ervan genieten. En dat doe ik ook wel, alleen wil ik wat beginnen plannen enzo en dan spookt een mogelijke miskraam toch door m'n hoofd ...

8. Veratje

Veratje Actief lid

Aug 29, 2012
    228
    1
    0
    Ohh meid ik begrijp je zo goed!

Ik heb helemaal geen symptomen, dus ik denk continu dat er iets mis is. We hebben het hartje zien kloppen, dat gaf alleen op die dag een rustig gevoel. De volgende dag begon mijn stress alweer.

Ik heb ook meegemaakt dat zoveel mensen om me heen een miskraam hebben gehad! Maar dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat het mij ook gaat overkomen. Echter het spookt wel continu door je hoofd. Ik denk dat ik de rust te pakken krijg als ik op week 10 zit.

9. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    er kunnen meerde factoren zijn die mogelijk de kans op miskraam verhogen.
    Levenstijl
    Gewicht
    Leeftijd
    roken
    eerdere miskramen
    Komt het in de familie voor etc etc

Maar echt probeer te genieten hoor! Het gaat echt nog steeds vaker goed dan niet goed!

10. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Men lijd het meest, onder het lijden dat ie vreest. Maak jezelf niet te onzeker.
    In de meeste gevallen gaat het goed. De kans dat je tot die groep behoort is groter dan de kans dat je tot mijn groep behoort.

Probeer te genieten. bang zijn kan altijd nog!!

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik zou me niet te druk maken om de statistieken. De kans dat het goed gaat is groter dan dat het fout gaat. Als het fout gaat heb je daar helaas geen invloed op. Vaak is er al iets mis in de aanleg en reageert het lichaam daar op. Dat is nu eenmaal de natuur. Probeer lekker te genieten. De eerste 12 weken zijn de spannendste. Als je eenmaal het hartje hebt gezien is de kans dat het fout gaat al veel kleiner. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Share This Page