Symptomen en gevoel van zwanger zijn weg :(

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lappie, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik ben vandaag 5,1 weken zwanger. Ik heb in november een missed abortion gehad bij 10 weken (op echo van 9 weken zagen we een vruchtje van 6,3 wk zonder hartslag) en in februari heb ik een vroege miskraam gehad. (4,5 wk).

Dus jullie snappen, ik heb veel angst dat het weer misgaat.
    Nu zijn sinds gisteren mijn (kleine) symptomen weg (geen gevoelige borsten meer, volgens mij zijn ze ook weer de gewone maat, ben niet meer extra vermoeid, voel niets meer in m'n buik en m'n gevoel van zwanger zijn is weg).

Het voelt dus echt niet goed. Ik 'weet' zeg maar dat het weer mis is.... :(
    Wil dit gevoel gewoon even delen en misschien hebben jullie (goede en slechte) ervaringen hiermee??

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wat naar dat je zwangerschapsgevoel weg is, maar ik hoop voor je dat je nog hartstikke zwanger bent!

3. Heel veel sterkte! Hoop dat het een momentopname is en je gewoon nog zwanger bent. Probeer je niet te druk te maken (voor zover dat kan.. : /) Kan je met een verloskundige bellen en vragen om een echo? Is misschien nog te vroeg, maar ik geloof dat met 6 weken je wel al iets kan zien.. misschien nu ook wel al? Nogmaals sterkte! Ik heb zelf een miskraam gehad en kan me dus de angst erg goed voorstellen.

4. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Hoi Lappie,

Misschien kan je je verloskundige bellen en vragen of ze een echo willen maken om te kijken hoe het er voor staat. Niet weten waar je aan toe bent is erg vervelend.
    Ik heb zelf 4 miskramen gehad. De laatste bleek ook bij de 9 weken echo dat het vruchtje met 8 weken gestopt was. Erg vervelend dat je dan denkt dat je goed zwanger bent en dat blijkt dat het vruchtje al niet meer leeft. Ik sta er nu op dat ik vanaf een week of 5 elke week een echo krijg. Gelukkig werken ze in het ziekenhuis daar aan mee maar heb ze wel om moeten praten.

5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik had de dag van onze eerste echo geen zwangerschaps symptonen meer en bij mij was het dan ook slecht nieuws.. MAAR dat zegt niets. . Genoeg verhalen waar het wel goed is gegaan! Hoor soms dat symptomen ineens verdwijnen en vervolgens een paar dagen later weer beginnen.

Zoals ik al eerder heb geadviseerd, bel gelijk je vk en vraag om een echo of eventueel bloedonderzoek. Met 5 weken zie je soms nog niks op een echo, maar kunnen ze via je hcg waarde wel vertellen of je op een goede waarde zit.. Bij mij begonnen mijn heftigere symptomen pas bij 5 weken (misselijk en geen trek in koffie, overgeven) Dus er is nog hoop;)

Succes meid, ik hoop dat alles goed zit!

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Lappie niet druk maken...ik had de vorige keer het tegenovergestelde. Het voelde heel goed erg veel kwaaltjes en toen was het toch mis.
    Je hebt ook nogal wat meegemaakt dus wellicht is het gewoon de stress. Ik kon mezelf ook altijd helemaal gek maken als mijn kwaaltjes ineens weg waren en dan ben je een paar dagen later ineens weer hartstikke misselijk o.i.d. Bij mijn zoontje had ik tot 8 weken ook bijna geen kwaaltjes en dat is juist de zwangerschap die goed is gegaan.

Wanneer mag je voor een echo? Bij 7 weken?

Houdt moed. Vooralsnog geen enge dingen toch als bloed of krampen???

7. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    He Lappie! Wat naar dat je je zo onzeker en angstig voelt! Ik begrijp ook je angstige gevoel, ik heb ook een mk gehad een ma om precies te zijn. Kun je idd niet vragen om hcg waarden? Dat wachten lijkt me ook verschrikkelijk dan kun je het beter maar weten toch? Ik hoop voor je dat alles nog goed is, geen enkele zwangerschap is helemaal hetzelfde maar sterkte met de onzekerheid!

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Mijn gevoel is niet erg veranderd. Alleen heb ik af en toe een inie minie steekje in m'n borsten weer.
    Ook ietsje ongi-gevoel, maar dan wat meer richting onderrug. En dat maakt me juist weer angstig nu... :(
    Ik mag een week eerder voor een echo komen. Op 13 juni in plaats van 20 juni.

9. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    wat een ontzettend rot gevoel moet dat zijn...
    fijn dat je eerder kan voor een echo... ik hoop dat het gewoon een kwestie van "onzeker zijn" is voor jou..
    je kan nog en testje doen ofdat ze nog goed donker zijn...

helaas dus geen advies.. ikzelf heb ook weinig symptonen, maar dat heb ik die drie keer eerder zwanger zijn ook niet echt gehad!
    probeer moed te houden..
    xx

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Hoi meid, ik begrijp je heel goed.. en ik denk dat er niets aan de hand is, echt niet! Bij een goede zwangerschap is het heel normaal dat je 1 of meerdere dagen geen symptomen meer hebt, en daarna komen ze weer helemaal terug. Dat ongi gevoel is juist een symptoom.
    Zolang je niet bloedt, moet je echt proberen het van je af te zetten (en dat is super moeilijk, i know)
    Lees eens een wat in de "normale-geen-probleem"topics over zwangerschapsverschijnselen, dat hielp mij altijd een beetje op dit soort dagen.
    Fijn dat je wat eerder voor een echo kan. prima datum, want aan te vroeg een echo heb je ook niet zoveel.

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ach meid toch!!
    Dikke knuffel....

En mag ik je 1 advies geven......BLIJF WEG hier....echt!!
    Ga lekker naar het zwanger forum.
    Hier kun je alleen maar ongerust worden.

12. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in eigenlijk!
    Ik ga het proberen. :)

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Nee nee lappie, idd wat Bengeltje73 zegt blijf hier even weg ;) spui wel je ongerustheid maar verderniets ;) ga lekker even bij de zwangeren zitten. Misschien zit het nog harstikke goed :)
    Hopelijk komt het straks allemaal terug :)

Dikke knuff lieverd

14. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Heb ondertussen weer wat symptoompjes terug. :)
    Ongi-gevoel en gevoelige borsten met af en toe een steekje.

15. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    alles gaat goed,geloof het maar en geniet ervan met volle teugen.koester jouw babytje maar xxx

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Gelukkig :)

Xx

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi Lappie ,

Hier precies hetzelfde, ik heb vijf dagen geleden positief getest en vanaf die dag ook geen klachten meer gehad.
    Daarom eergisteren toch nog maar een test gedaan omdat ik niets meer voelde maar die knalde nog steeds.

Pijnlijke borsten zijn verdwenen, wel af en toe wat buikpijn en ´s avonds een enorme gezwollen buik.
    Lees overal dat klachten niets zeggen over het verloop van de zwangerschap.

Er zijn ook veel vrouwen die heel veel symptomen hadden en toch een miskraam kregen of een missed abortion. En bij wie de klachten verdwenen een gezonde zwangerschap.

Ik denk dat we gewoon de eerste echo moeten afwachten.
    Stressen hè die eerste weken.

18. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Nog 9 dagen wachten op de echo....... pfffffff
    Heb ondertussen al weer wat kwaaltjes. Moest vanochtend onder de douche ook drie keer beetje kokhalzen, was ik zowaar blij mee. :D
    Maar ik heb dus anderhalve dag geen kwaaltjes gehad gewoon. Was toch echt wel even schrikken hoor!!

19. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hup hup wegwezen hier jij :D

20. justine85

justine85 Lid

9 mrt 2013
    20
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Regio Hardenberg
    Hoi Lappie,

Ik had vorige week hetzelfde en momenteel nog steeds geen zwangerschapsgevoel. Maar bij mij is alles goed het kan gewoon zijn dat je gewoon niet zo veel symptomen hebt.

Jammer dat je VK je niet gerust laat stellen om toch even een echo te laten maken, mijne is daar gelukkig anders in. Mocht direct dezelfde middag nog een echo maken. Afgelopen maandag 2e echo gehad en het hartje klopte (hoorde hem ook) en het was in die 5 dagen mooi gegroeid. Ik ga voor je duimen dat alles goed gaat. Probeer te genieten en niet te veel te stressen.

Sterkte en niet te veel googelen ;)

Deel Deze Pagina