Ik ben 3 maanden geleden mbv een keizersnee bevallen van mijn geweldige dochter. De eerste 2 a 3 weken heb ik veel pijn gehad aan mijn wond. Vooral van de plekken waar de gynaecoloog de onderhuidse hechting aan heeft getrokken. Na drie weken werd de pijn langzaamaan minder en ik kon de gynaecoloog bij de nacontrole dan ook vertellen dat het goed ging. Ik had alleen na lang staan of teveel inspanning achteraf zeurende pijn. Na 9 weken kwam de menstruatie weer op gang. Dat deed naast de menstruatiepijn met bijbehorende klachten ook weer erg pijn op dezelfde plekken en ertussen. De onderhuidse hechting dus. Die menstruatie duurde een week, nu, weer 2 weken verder blijft het pijn doen. Altijd zeurend aanwezig maar soms ook heftige pijnen. Ik durf mijn dochtertje dan niet eens op te tillen. Wil dit zeggen dat ik me teveel inspan? Hoe lang kan/mag dit duren voor ik me zorgen moet maken? Ik moet volgende week weer werken. Vraag me af hoe het dan gaat.
Goedemiddag, meestal staat zo'n 6 weken voor het herstel van een keizersnede. Soms duurt het iets korter, soms langer. Ik weet wel dat de plek waar de wond heeft gezeten langere tijd gevoelig kan zijn. Daarnaast kan het een teken zijn van het lichaam dat je toch te druk bent. Maar als je het echt niet vertrouwd zou ik je adviseren contact op te nemen met de gynaecoloog en hem/haar deze vraag voorleggen. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor het antwoord. Ik ben weer op gaan letten met lichamelijke inspanning (dochtertje in maxicosi niet teveel tillen enz) en merk dat ik een stuk minder last heb. Gaat dus weer de goede kant op. Ik hoop alleen niet dat het met de volgende menstruatie weer optreed. Ik heb volgende week een fysio afspraak een wil daar ook om tips vragen voor mijn houding. Hopelijk helpt dat. als dat niet helpt zal ik toch maar eens contact opnemen met de huisarts/gynaecoloog.