Even een vreselijk baal moment

Discussie in 'Miskraam' gestart door crystals, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Hoi lieve dames

Ik moet het toch even kwijt hoor...:(

Ben je 5 jaar... Geloof zelfs al 6 jaar bezig , raak je zonder dat je het wist zwanger en eindigt dit in een miskraam.
    Nu klinkt het heel melodramatische natuurlijk , (ik weet dat er vrouwen zijn met veel heftigere verhalen en meerdere miskramen hebben gehad ) maar de moed zakt me toch echt wel in de schoenen... Moet ik nu weer 5 jaar gaan wachten? En gaat het dan wel goed? Waarom gaat het zo moeilijk.....
    Gelukkig wel een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. Ik moet wanneer mijn cyclus weer op gang is (zal wel nog even duren verlies nog bloed van de curettage :x) Bloed prikken op dag 3 en 21 plus mijn vriend krijgt een zaadonderzoek...

Hopen dat het ons toch ook allemaal snel mag gaan lukken (alle dames hierzo) Snap echt niet dat het leven soms zo crue kan zijn.

Hebben jullie nog wat ervaringsverhalen? Bij wie het ook zo lang duurde voor je uberhoud zwanger raakte? Hoe lang duurde het voor jullie een 2 keer zwanger werden?

2. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Hier geen vijf jaar, maar steeds een jaar ertussen. Voelt ook als een eeuwigheid.

Het duurde bij ons bijna een jaar voor ik in verwachting raakte. Vroege miskraam. Een jaar later was het weer raak, weer een vroege miskraam. Toen weer een half jaar later, weer een vroege miskraam.

Dat was bijna twee jaar geleden en nu 19 weken zwanger van een zoon.

Ik snap je gevoel. Je hebt het gevoel dat je in een enorm gat valt. Weer een jaar (of langer) wachten, je vruchtbaarheid gaat er ook niet op vooruit, wie weet gebeurt het helemaal niet meer.

Dat laatste had ik met name: het gaat nu al zo moeizaam en het duurt zo lang voor ik in verwachting raak, straks lukt het helemaal niet meer. Ik had wel diverse onderzoeken gehad, maar we waren allebei prima in orde, dus er was geen medische oorzaak. En omdat ik elk jaar in verwachting raakte, was ik ook "normaal vruchtbaar". Nou, dat voelt dus niet zo!

Sterkte! Ik had het totaal niet meer verwacht, maar hij diende zich spontaan aan. Ik kan door m'n verleden nooit helemaal ontspannen genieten. Maar inmiddels gaat het hier al 19 weken goed. Ik hoop dat jij dat ook kunt zeggen over niet al te lange tijd. Overigens wordt er gezegd dat als je lichaam eenmaal zwanger geweest is, het "herkent" en het daarna makkelijker gaat. Of het waar is....

3. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan. Snap inderdaad dat een jaar ook voelt als een eeuwigheid. Ik weet dat het gewoon maar afwachten is je hebt het niet voor het zeggen maar pfff hou me hart alvast vast

4. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Tjongejonge wat vreselijk oneerlijk :(
    Duurt het al een eeuwigheid voor je zwanger raakt en dan gaat het ook nog mis. Een miskraam is voor iedereen verschrikkelijk maar helemaal als je al niet makkelijk zwanger raakt.
    Ik heb 4 jaar moeten wachten tot ik zwanger raakte via ivf van mijn dochtertje. Nu zijn we alweer 2 jaar aan het proberen voor een 2e kindje en 4 miskramen verder.

5. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Jeetje Emma79 ook behoorlijk zwaar! Waarom moeten sommigen toch zo ongelooflijk veel pech hebben terwijl een ander zo zwanger raakt..

6. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    NPS: waarom? Geen idee. Maar ik duim voor je dat je snel goed nieuws hebt!

Deel Deze Pagina