Help, wat kan ik verwachten ????

Discussion in 'Miskraam' started by leinrob, Feb 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leinrob

leinrob Actief lid

Nov 11, 2015
    193
    62
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Sinds dinsdag roze en soms met afvegen wat bloed. Dus verwachtte het al wel. Nu sinds vanochtend weer bloed en niet meer alleen met afvegen.

Denk dus het begin nu ervan, is de 1ste keer dat het dan zelf zou gebeuren. 3 jaar geleden een curettage na een lege vruchtzak op de echo, dus niks gemerkt.

Waar moet ik me op voorbereiden en wat kan ik verwachten ???

2. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Hallo leinrob,

Ik wil je eerst heel veel sterkte wensen.

Wat je kan verwachten weet ik niet want ik weet niet of het bij iedereen hetzelfde is.

Ik heb deze week ook te horen gekregen dat ik een mk heb voortekenen waren er helaas al daarom extra echo gehad en was geen hartje meer te zien zou 9+4 moeten zijn maar echo kwam uit op 6+3. Ben naar huis gegaan heel hard geschreeuwd en gehuild en toen begon voor mij het afwachten. Bij mij is het opzich vrij snel gegaan (zonder pil of wat ook maar wou natuur het eerst laten proberen) met best veel pijn (waren net weeën) eergister al veel verloren en gister uit eindelijk het vruchtje wat ik zelf behoorlijk groot vond. Daarna nam ook de pijn af meteen de vk gebeld echo gehad alles was schoon en zag er goed uit.

Maar ik weet dus niet hoe het bij jou zal gaan bij mij begon het ook zoals het met jou begon. En ik zou bij twijfel gewoon de vk bellen die heeft mij in elk geval heel goed geholpen.

3. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,226
    1,262
    113
    Hoi leinrob,

Wat verdrietig, heel veel sterkte!

Ik heb helaas de afgelopen weken hetzelfde mee gemaakt. Ik was alleen een weekje verder als jij. Op dinsdag 9 februari begon het met roze met afvegen. Woensdag hetzelfde verhaal. Vk gebeld en die zei dat ik moest afwachten, kon nog alle kanten op. Donderdag werd ik wakker met het gevoel dat de zwangerschap over was. Het bloeden werd ook erger en ik kreeg erg krampen bij, bloeden was ook niet meer alleen bij afvegen. Vrijdag nog steeds hetzelfde. Zaterdags verloor ik er ook grote stolsel bij en nog meer bloedverlies. 'S maandags een echo gehad. Daar was te zien dat het vruchtzakje al niet meer mooi ovaal was en voor de uitgang van m'n baarmoeder lag. Volgens de vk kon ik het elk moment verliezen. Het duurde toen nog ander halve week voor ik em daadwerkelijk verloor (dat was afgelopen donderdag). Tot die tijd eigenlijk nog steeds behoorlijk bloedverlies gehad, met kleine stolsels, echt als een heftige menstruatie, zo nu en dan ook met krampen. En nu sinds ik het vruchtje verloren ben is het bloeden eigenlijk zo goed als afgelopen, alleen nog oranje met afvegen. Ik vond het zelf trouwens nog verrassend groot en het was ook duidelijk te herkennen. Sinds vorige week zondag lopen m'n zwangerschapstesten ook goed af, tot die tijd eigenlijk nog steeds knallers.
    Persoonlijk vond ik het lang duren en dat vond ik erg confronterend, maar wilde de natuur wel z'n gang laten gaan. Toen ik zag dat de testen goed afliepen kreeg ik ook wel het gevoel dat m'n lichaam het zelf kon. Waren ze niet af gaan lopen dan had ik die maandag nog een keer de vk gebeld.

Heel erg veel sterkte! Luister goed naar je lichaam.

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,254
    1,893
    113
    Female
    Je bent nu 5 wk?
    In nov heb ik een mk gehad bij t zelfde termijn...
    Bij mij leek t een iets heftigere menstruatie. Paar uur krampen gehad en volgens mij niet langer dan 3 dg gevloeid. Daarna alleen maar bruinig.
    Binnen 5 weken werd ik weer opnieuw ongesteld.

Ik wacht nu ook op een mk.
    Buikpijn lijkt wat op te komen en heb wat bruinverlies.
    Als t niet komt, kies ik ws volgende week voor een curretage.
    Dacht 8 a 9 weken te zijn maar vd week een vruchtje gezien niet groter dan 6 weken...

Sterkte!

5. leinrob

leinrob Actief lid

Nov 11, 2015
    193
    62
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties en denk idd dat het bij iedereen anders is. Maar was idd op zoek naar ervaringen ( liever niet natuurlijk ) maar helaas hoort dit er ook bij. Weet echt wel dat het begonnen is, maar tot nu toe valt het nog mee met krampen en is meer buikpijn achtig en zou nu 5 weken en 3 dagen zijn. Maar weer eigenlijk wel sinds donderdag dat het echt niet meer goed zit.

Jullie ook veel sterkte !!!

6. Roosje000

Roosje000 Actief lid

Mar 11, 2015
    224
    0
    16
    Gelderland
    Sterkte Leinrob, ik heb vorig jaar rond dezelfde termijn een miskraam gehad. Begon op 4+6 met bloedverlies wat steeds wat meer werd en uiteindelijk 4 dagen later eindigde in een miskraam, wat bij mij leek op een heftige menstruatie. Wel veel buikpijn, maar geen stolsels.
    Veel sterkte, ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

7. BamRenate

BamRenate Actief lid

Jan 3, 2016
    423
    59
    28
    Female
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Sterkte!! Ik heb eind vorig jaar een miskraam gehad met 6 weken. Ik kreeg in de middag een menstruatie gevoel, buikpijn.... Niet veel later het eerste bloedverlies. Halverwege de nacht hevige krampen/weeën en toen ik naar het toilet ging verloor ik behoorlijk wat bloed en stolsels. Opvallend was dat ook gelijk alle symptomen van een zwangerschap weg waren zoals pijnlijke borsten. Ik heb twee weken gevloeid, 1 week best veel. Voelde me aardig draaierig. Heb geen echo laten maken. Na een week of 6 had ik weer een eisprong.
    Het was een enorm emotionele ervaring en hakt er flink in, had ik niet verwacht. Inmiddels kan ik er prima over praten.
    Veel sterkte en succes voor de toekomst!

8. leinrob

leinrob Actief lid

Nov 11, 2015
    193
    62
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Na het weekend dacht ik het redelijk te hebben. Maar komt nu toch weer heel veel verdriet en waarom naar boven en een soort van schuldgevoel. Hoe zijn jullie daar mee omgegaan ?

9. wondertje2015

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Hallo,

Ik heb mij ook heel erg schuldig gevoeld alles bij langs of ik alles wel goed had gedaan. Ik maakte mezelf helemaal gek om er aan te denken wat ik fout heb gedaan, terwijl ik weet dat ik niks fout heb gedaan. Ik denk nu als ik er aan denk het kindje was niet goed het had geen overlevingskans dus beter nu dan later in de zwangerschap. Het maakt het niet minder zwaar hoor maar wel dragelijk. xxx

10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,254
    1,893
    113
    Female
    Het is een kwestie van tijd.. huil als je wilt huilen of wees boos wanneer je dat wilt.
    Ik probeerde mezelf op te vrolijken door tegen mezelf te zeggen dat het de natuur is en dat het inderdaad beter is dat het nu gebeurd ipv later. Natuurlijk heb je daar nog geen boodschap aan maar strax lukt t wel om te relativeren.

Heb vannacht/vanmorgen een 2e mk gehad (opgewekt) en voel me nu (figuurlijk) "leeg" en verdrietig.
    Heb geen last van schuldgevoel zoals jij maar ben wel teleurgesteld in mn lijf.
    Terwijl je niet hoeft te twijfelen aan je lijf of aan wat je anders had kunnen doen. Je hebt er helaas geen grip op.
    Geef het de tijd. Het krijgt vanzelf een plekje.

11. wondertje2015

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Wat vervelend om te lezen Sabrina81 dat je een 2e mk hebt gehad heel veel sterkte.

12. leinrob

leinrob Actief lid

Nov 11, 2015
    193
    62
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Oh niet leuk om te horen. Dikke knuffel voor jou

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,254
    1,893
    113
    Female
    Dank jullie!
    Iedere miskraam is er 1 te veel :(

Maar we geven de moed niet op. Komt vast goed id toekomst!

Sterkte.

Kus!

14. wondertje2015

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    Dat is ook zo elke miskraam is er 1 teveel :(

En de moed opgeven moeten we ook zeker niet doen het komt allemaal goed ook met ons.
    En er komt ook zeker voor ons een dag dat wij trotse moeders mogen zijn :)

15. leinrob

leinrob Actief lid

Nov 11, 2015
    193
    62
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Over een half uurtje de echo. En weet dat ik het nodig heb, maar damn wat moelijk.

Voelt als een soort afscheid nemen wat je helemaal niet wilt

16. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Pfff, zwaar... Veel sterkte hoor!!:(

Share This Page