O!! Pakt je lijf het dan echt zo snel weer op? 'Met eisprong en al? Jeetje.. M'n cyclus was nog n beetje n zooitje. Volgens de gyn was dit anders m'n eerste 'normale' cyclus geweest. Hij adviseerde om het foliumzuur gewoon door te slikken? Nou die heb ik vrijdag direct aan de kant gegooid. Gaan we maar weer van de Etos zwanger zijn, terug naar de zwanger worden
Ja de gyneacoloog gaf ons ook meteen groenlicht. Ik was ook gestopt met de foliumzuur en had de mama vitamines gepakt maar heb dat meteen omgedraaid weer aan de foliumzuur. Hij houdt het echt op dikke pech gehad dit kan iedereen overkomen.
Nee sorry, bedoelde voor de ma was t ronde 2. Foliumzuur slik ik wel door.. u in afwachting of ik na mn ma dus weer n ei had deze maand. Ma was september.
Ik wilde de compleet vitamines slikken en niet alleen maar Foliumzuur maar het potje is inmiddels weer van stal gehaald
Van ons was het in de eerste ronde raak en toen ik het lege vruchtzakje zag, was mijn reactie ook onmiddellijk 'het was te mooi om waar te zijn'. De eerste 'cyclus' erna was een hele korte, maar 19 dagen, maar wel al met eisprong. Maar kijk, mijn lichaam werd snel weer de oude (hoewel mijn menstruatie toch een beetje anders verloopt dan vroeger) en in september was het al opnieuw raak. Maar je mag je niet blind staren op zo snel mogelijk opnieuw zwanger geraken, zoals ik deed, want dan maak je het jezelf onnodig moeilijk. Het komt vanzelf wel weer en aangezien jij snel zwanger was, zal dat nu ook wel zo zijn Ik heb wel andere 'kwaaltjes' dan de andere zwangerschap en dan begin je bij alles te twijfelen natuurlijk. Maar wat ik ook denk en hoeveel ik ook pieker, het verandert niets aan de situatie, dus ik heb me erbij neergelegd dat ik gewoon moet afwachten, hoe moeilijk dat soms ook is.
Als vitamine tip. Prenatal van solgar! Natuurlijk en veel beter opneembaar dan die van Etos Kruidvat oid.
Die ken ik niet.. ik had de Etos zwanger worden gekozen omdat er iets in zal zitten wat de cyclus helpt.. en dat leek het ook echt te doen. Kortere cyclus in mijn geval.
Heb je ook ovu testen gedaan om n beetje wegwijs te worden? Ii was er de eerste ronde erg mee bezig, 2e ronde los gelaten en dus raak. Weet niet zo goed wat ik nu wil.. wil wel graag weten of m'n lijf alweer n eisprong heeft straks.. merkte het aan het eiwitslijm heel duidelijk.. Maar geen idee hoe dat dus straks is. Al met al is het veel wachten.. op eisprongen, op het kunnen testen.. Op echo's, wachten tot de 12wkn gepasseerd zijn. En dat allemaal met spanning en de nodige stress. Had het me eeelijk gezegd anders voorgesteld.
Ik eigenlijk ook wel. Die roze wolk, dat heb ik toch niet ondervonden hoor. Al die spanning, stress... Toen ik in juni zwanger was, was ik er totaal niet mee bezig. We zouden wel zien hoe snel het raak was. Geen ovutesten, temperatuur... Deze cyclus was ik er superveel mee bezig omdat ik bang was dat mijn LF te kort was geworden door die mk, volledig in paniek dus. Ik heb deze cyclus mijn temp genomen, ovutesten gebruikt om te zien hoe alles in elkaar zat en het heeft geholpen mijn ei te vinden, maar ik zou het noooit meer doen! Het levert een hoop stress op. Toen ik zag dat mijn ei er ging zijn, wou ik het gezellig maken, maar dan was het echt een 'moetje' waardoor ml niet kon presteren onder druk. Uiteindelijk is het dus wel goedgekomen, maar het was niet leuk zo. Ik ben alleszins nooit meer van plan om nog te tempen of ovutesten te gebruiken. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik voelde mijn ei vroeger altijd, nu niet meer, maar het eiwitslijm bleef wel zoals vroeger, dus dat hielp ook.
Ik heb omdat na stoppen met de pil 5mnd duurde voordat ik ongesteld werd ovu testen aangeschaft.. toen ik m'n eisprong vond werd ik ook ongesteld! Eindelijk. Heb verder alleen getest wanneer er eiwitslijm begon als bevestiging dat ik 'goed' zat. En om de dag gezellig maken. Wanneer zal ik dan na de curretage of miskraam weer moeten gaan testen? 14 dagen erna? Zo snel al? Misschien toch fijner om n menstruatie af te wachten.. Wanneer is seks weer 'veilig'? Na curretage? Infectie gevaar enzo?
Dan waren ovutesten inderdaad wel gemakkelijk. Zodra het bloeden gestopt is, mag je weer seks hebben. Iedereen kiest zelf wat hij het beste vindt, menstruatie afwachten of niet. Maar het hoeft niet. Ik wou graag weer zwanger zijn, dus ik heb niet gewacht (was wel niet raak in de eerste ronde). Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
Jeetje.. jij hebt ook al de nodige toestanden achter de rug lees ik. Ik snap niet hoe dames op de been blijven bij zulke trajecten.. Ben al kapot van een z'n voorval. Het blijft bij roze en slijm.. Als ik nog in de veronderstelling was dat ik zwanger ben.. Was ik me kapot geschrokken.. nu denk ik alsjeblieft kom maar. Schoon, zsm.. en hoe langer die curretage nog duurt hoe meer ik ertegenop ga zien.
Heel veel sterkte gewenst! Ik heb vorig jaar ook een ma meegemaakt. Ik heb toen wel gekozen voor pillen en dat is me erg mee gevallen. Eerst Myfigine geslikt en 36 uur daarna 4x 2 tabletten cytotec ingebracht. Ongeveer 8 uur na het inbrengen van de 1e 2 tabletten voelde ik menstruatiekrampen die steeds sterker werden totdat ik in 2x het vruchtje/vruchtzakje en placenta ben verloren. Toen was het heftige bloedverlies en de pijn over. Nog paar dagen gevloeid, maar dat was meer te vergelijken met een zware menstruatie. Week later echo bij vk en mijn bm was schoon. Hier geen ronde gewacht, maar middels zw testen gekeken wanneer hcg uit mijn lijf was en toen ovulatietesten gebruikt. Ik vond het fijn om te weten wanneer ik dus ongeveer weer ongi zou worden. Uiteindelijk is de eerste cyclus na mk maar een week langer geweest. Veel sterkte gewenst want het is niet niks wat je mee maakt. En lichamelijk is dan (vind ik) nog het gemakkelijkste gedeelte... Dus neem je tijd en doe waar jij je goed bij voelt. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dat het dan wel een plakkert is en dat je dan een mooi gezond kindje in je armen mag sluiten!
Dankje Kyra77 Jij ook al veel doorstaan zie ik.. ik hoop dat het brusje gauw werkelijkheid mag worden! Het blijft ook echt een wonder he.. er kan zoveel mis gaan.. Wel geweten maar toch nooit zo bewust van geweest. M'n gyn was zelf niet z'n voorstander van tabl, best gek. Zijn ervaring was dat er vaak restweefsel blijft zitten en je alsnog curretage moet. Al wist ik direct al dat ik curretage wilde. Ook om het emotionele aspect dat ik het niet kan opbrengen om ermee door te lopen, wachten en wachten.. Ik hoop nu wel, gezien ik nog 3 dagen heb tot maandag en sinds gister roze/bruin verlies dat het toch vanelf gaat komen. Al wil ik curretage, toen de planning er moest komen.. raakte het me toch wel even erger dan verwacht. Wat er toch nog allemaal moet gebeuren en is gebeurd. Rollercoaster. Hopelijk gauw rust en inderdaad snel weer goed nieuws! Hoe lang duurt het voor het hcg weer uit je lijf is?? En je ook weer van de kwalen af bent?
Mijn ziekenhuis deed ook niet aan tabletten hoor, ik kon ook kiezen tussen wachten of curretage. Het hcg blijft wel even meestal. Mijn zwangerschapstest was na een week of 3 weer negatief. Daarna even een paar maanden gerommeld met cyclus voor alles weer normaal was. Zou zeker een menstruatie wachten als je dat lukt.. je lijft heeft even rust nodig denk ik en het is ook duidelijker tellen (al sloeg mijn 2e cyclus nog steeds nergens op). Sterkte nogmaals!
Vind het toch fijn om te zien dat veel dames daarna een goeie zwangerechap hadden, of zelfs al meerdere. Geeft vertrouwen nu het even weg is. Ik hoop de komende 2 dagen nog dat het loskomt al vrees ik van niet. Nog geen bloed gezien. Maandag 10u melden bij opname. Zucht. M'n cyclus na de pil was n drama.. Kwam net n beetje grip op,hopelijk valt het straks mee. Merk wel dat ik me minder zwanger begin te voelen. Dat maakt echt een aanzienlijk verschil voor m'n psyche.