Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik het goed doe! Afgelopen zondag heb ik een uitwendige echo gehad en zagen ze helaas het hartje niet meer kloppen. Volgens m'n laatste menstruatie zou ik 10 weken moeten zijn maar ik tesste pas laat positief (op 20 januari gaf de clearblue 1-2w aan) dus het zou ook maar zo 6+4 kunnen zijn. De eerste echo was 3 weken ervoor, een inwendige met geen kloppend hartje maar wel een inie minie vruchtje. De 2e echo was een week later en uitwendig, hier klopte het traag en ze vond het vergeleken met de vorige echo goed gegroeid maar het vruchtzakje wat groot in verhouding met de vrucht en het termijn te groot verschillen met mn laatste menstruatie. 2 weken later weer een uitwendige echo (afgelopen zondag dus) en geen hartje, ook de vrucht niet goed gegroeid. Een missed abortion dus. Ik heb de echo van de 2ex en de laatste keer erbij gedaan. Beide uitwendig en ik zie er haast niks op, alleen dat mn baarmoeder dus wel groter is! Ik ben heel bang dat ze het uitwendig misschien toch niet goed gezien heeft en het mis heeft. Ik denk namelijk dat 6+4 niet gek gerekend is omdat we helemaal niet onveilig gevreeën hebben rond mijn eisprong (expres ivm feestdagen, de maand erop zouden we ervoor gaan) en ik dus waarschijnlijk een veel lateren eisprong heb gehad. Op internet lees ik enkele verhalen van verkeerde diagnoses rond missed abortion, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb trouwens geen pijn of bloedverlies gehad en voel me nog net zo zwanger (ik weet dat dit normaal kan zijn bij een mk)
Wanneer was je laatste menstruatie? Als je het niet vertrouwd vraag dan aan de Vk of Gyn een extra echo maar dan inwendig
Dat je laat positief testte kan ook komen omdat het eigenlijk al fout was toen. Als je in 3 weken tijd alleen vruchtzak ziet groeien is dat echt niet goed helaas. Stel je was 3 weken geleden nog maar 4 weken zwanger, dan had je geen vruchtje gezien. Als je 4 weken bent, zie je eigenlijk niets op de echo. Dus het past niet binnen het tijdsbeeld helaas. 3 weken geleden pastte het beeld wel bij 6 weken. En als je nu 9 weken zou zijn, zou je een echt wel een kloppend hartje moeten zien helaas. Ook als je 8 weken zou zijn zou je dat al moeten zien. Sterkte. En je beeld uitwendig is blijkbaar prima, als je rond 8 weken een vruchtje al kan zien uitwendig kan zien met traag kloppend hartje (is helaas al voorbode vaak ) verwacht je dat helemaal goed te zien de echo 2 weken later.
Als jij 20 januari een test had met 1-2 weken, ben je op dat moment 3-4 weken zwanger. Clearblue rekent vanaf je eisprong, terwijl je officieel zwanger bent sinds je laatste menstruatie. Dat zou betekenen dat je nu 10 weken zwanger zou moeten zijn. Met 10 weken zou je echt al een minimensje van 3 cm op de echo moeten kunnen zien inclusief heel duidelijk hartje. Stel in het uitzonderlijke geval ben je toch 2 weken korter zwanger, dan zou je 8 weken zijn en ook een heel duidelijk hartje moeten zien. Helaas denk ik dat het er niet goed uit ziet... Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!