Hallo allemaal. Omdat ik vanaf 5 weken zwangerschap bloedverlies had mocht ik wekelijks een echo doen. Ik bleek een blaasontsteking te hebben en het bloedverlies was gestopt. met volle moed gingen we vandaag naar de echo. Vorige week was ik naar eigen berekening 6 weken maar het vruchtzakje zag eruit als 5+3. Er was alleen een dooierzakje te zien. we hebben nu net weer een echo gehad het vruchtzakje was 18 mm volgens mij komt dit overeen met 6+3. Er was helaas geen embryo te zien nu moeten we een week wachten tot de miskraam op gang komt en anders opwekken met medicatie… Ik voel mij echt heel erg zwanger en vind dit zo gek. Ik snap dat je bij een missed abortion symptomen hebt maar ik dacht dat als het vruchtje uit je lichaam is dat je dan geen symptomen meer hebt. Bij mij blijkt er geen vruchtje te zijn. Hoe kan dit dan Ik wil helemaal geen week wachten zo. Weet niet wat ik met mezelf aan moet.. zijn jullie in deze periode naar werk gegaan? En hoe kom je hier doorheen… we waren twee jaar bezig en zo blij…. Ben zo verdrietig. Na hoelang kan je zwanger worden na de miskraam die opgewekt is? Die medicatie lijkt mij echt niet goed voor je.. alvast bedankt
Allereerst veel sterkte. Ikzelf heb dit dit voorjaar ook meegemaakt. Na een lang medisch traject (5 jaar) had ik eindelijk een positieve test. Op 7 weken was helaas een leeg vruchtzakje te zien. Het vruchtzakje zelf was ook wel op termijn blijven groeien maar geen vruchtje te zien. Mij hebben ze toen wel onmiddellijk medicatie gegeven omdat ik het niet zag zitten om nog af te wachten. Mij werd de keuze gelaten of ik nog wou gaan werken tot ik de medicatie volledig had ingenomen of dat ik direct al thuis wou zijn. Ik heb dan wel voor dat laatste gekozen omdat ik het niet zag zitten om vrolijk op het werk te wezen terwijl je zoiets mee maakt. Gelukkig had ik die keuze gemaakt want het afstoten kwam bij mij vroeger dan voorzien (Ik had nog niet alle medicatie genomen). Daarna heb ik 1 cyclus gewacht (of eerder moeten wachten) voordat ik opnieuw kon een poging wagen. En dat lukt al direct. Ondertussen al bijna 24 weken zwanger en alles gaat goed. Mijn lichaam heeft dus niet afgezien van de medicatie. Ook al was ik daar ook wel wat bang voor. Ik hoop voor je dat je het een plaatsje kan geven want gemakkelijk is het zeker niet. Maar verlies vooral de hoop niet. Je ziet dat het zeker kan maar neem zeker de tijd dat je zelf nodig hebt.
Sterkte! Er wordt gewoon hcg aangemaakt, lichaam heeft geen benul dat er geen vruchtje zit en reageert er gewoon zwanger op. Ik was bij de miskraam vorig jaar mei zo bizar misselijk. Terwijl het geen goede zwangerschap was hcg daalde zelf al dus lichaam brak t vlot af. Ik moest 1 ronde pauze houden na de miskraam. Naja pauze... ik mocht geen hormonen spuiten maar mocht wel gewoon ervoor gaan. Ik was niet gelijk weer zwanger. Bij de 1e miskraam (bbz) duurde het zelfs een jaar voordat ik weer zwanger was. Maar ik heb dus wel weer goede zwangerschappen ook gehad. Ookal heb ik 3x miskraam gehad Doe waar jij je goed bij voelt! Ik ben mij wat ze eerst dachten miskraam (was bbz) ziek gemeld. Maar bij de 3e miskraam was ik gewoon mee op een uitje met de kids van school. Ben alles verloren op het uitje ook. Toen had ik het er emotioneel en fysiek wat minder moeite mee. Ik zou wel je ziek melden als je pillen gaat inbrengen, de krampen zijn smerig en je kan best wat verliezen ook. Maar verder? Meld je vooral ziek als je dat nodig hebt. T is niet niks...
Ik heb net een miskraam "achter de rug". Tussen haakjes omdat het nog niet helemaal klaar is. Ik ben gewoon blijven werken. Was voor mij ook een stukje afleiding. Ligt er misschien ook aan watvoor werk en hoeveel uur. Ik werk maar korte dagen vaak of gespreide diensten (ochtend + avond). Ik vond en vind de afleiding fijn maar dat zal per persoon verschillen. Ik loop nu vanaf begin november te klungelen. Mijn baarmoeder was afgelopen maandag nog steeds niet schoon. Ik heb afgelopen maandagavond de pillen ingebracht en ik was vanmorgen weer aan het werk. Ik zou er niet te lang mee doorlopen mocht het niet vanzelf opgang komen want het is echt slopend. Heel veel sterkte toegewenst!
Bedankt voor jullie reacties !!! Ik was donderdag weer naar het ziekenhuis omdat k gewoon gelijk de medicatie wou. Nu zei de gynaecoloog ineens dat die toch nog 1 procent kans ziet dat het goed kan komen dus wil echt afwachten tot woensdag. Vreselijk dit wachten. Het zal wel mis zijn en wil gewoon door. Maar goed als hij 1 procent ziet omdat hij denkt dat wie weet er ineens een embryo snel kan groeien moet k maar even wachten. hebben jullie nog tips om cyclus na medicatie zo snel mogelijk weer normaal te hebben. Supplementen kruiden of wat dan ook. Ik wil zo snel mogelijk door…..