Enorm misselijk zonder spugen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mathilda, Apr 5, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mathilda

Mathilda Lid

May 31, 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dag allemaal
    Ik heb niet eens de tijd genomen mezelf voor te stellen.. heel.kort: mama ( 36) van een zoon van bijna 2.5.
    6w5d Zwanger van de 2e
    .. en vooralsnog de 3e ( 2 kloppende hartjes)

Heftige voorgeschiedenis en ook nu zwangerschap met medisch circus.

Maar mijn vraag: ben al vanaf 5 weken extreem misselijk. Liefst lig ik bewegingloos in een donkere kamer. Ik kom de dag nauwelijks door en ben ook in de ziektewet beland.

Ik spuug niet waardoor ik het gevoel heb "dat ik me aanstel". Ik zit er echter zo.doorheen en voel me zo 24/7 beroerd dat ik toch wil overleggen over medicatie. Kan bijna geen geur verdragen ( bijv de deo van mijn vriend, etensgeuren, mondgeur van mijn zoon.. ) alles geeft golven van misselijkheid. Ik eet de hele dag door en drink ook. Maar vecht de hele dag met mezelf me afvragend hoe ik dit in godsnaam vol moet houden.

Wie herkent dit? Is het gek, mijn overweging mbt medicatie?

A new day likes this.
  2. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik was bij mijn kinderen ook heel misselijk, maar kon nog wel redelijk de dag doorkomen. Het was ook voornamelijk in de avond uren dat ik last had. Nu had ik echter precies hetzelfde als jou, ik kon niks meer behalve op bed liggen. Ook geen spugen maar de hele dag gewoon super misselijk. Ik heb ervoor gekozen om medicatie te gebruiken. Voor mezelf en mijn kinderen thuis, want ik was gewoon een slappe vaatdoek.

De eerste sloeg niet aan, emesafene. De tweede, metoclopramide volgens mij, hielp wel.

Ik zou dus gewoon naar de dokter gaan en medicatie vragen, met een dag voel je je weer een stuk beter. Beterschap en succes!

3. Mathilda

Mathilda Lid

May 31, 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Thanx! Vreemd om dat te gaan vragen is het dus niet.
    Ik voel me ook enorm shit naar mijn zoon die ineens zijn blije actieve mama kwijt is ( en hij reageert daar qua gedrag ook nog eens op :( )

Morgen toch ziekenhuis bellen..

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Herkenbaar van mijn 2e zwangerschap. Erg misselijk 24 uur van de dag, maar geen spugen (enkele uitzonderingsmomenten daar gelaten) en juist veel eten/drinken (want dat leek het nog een beetje te dempen)... Ik werd er ook depressief en huilerig van, ik voelde me zo ellendig en iedereen maar zeggen.. 'Hoort erbij! Je krijgt iets moois voor terug' :mad:

Toen ik 10 wkn was huilend de huisarts om medicatie gesmeekt. Met moeite gekregen, maar helaas deed dit helemaal niets. Omdat ik niet afviel of aan het spugen was, mocht ik niets anders proberen en was een verwijzing niet nodig, aldus mijn arts. Heb het dus (helaas) moeten uitzitten. (nu weet ik beter, er zijn ook echt nog andere middelen!)

Toen ik zwanger werd van mijn 3e weer extreem misselijk maar nu wel met flink spugen en afvallen, en weer super-ellendig. Nu al heel vroeg medicatie, maar dit had eigenlijk alleen effect op de frequentie van het spugen, niet op mijn misselijkheid. Later ook andere medicatie gekregen (ivm verslechtering) maar ook dit deed nauwelijks iets voor misselijkheid. Weer moeten uitzitten dus.

Mijn schoonzusje had ook veel last van misselijkheid (toevallig ook haar tweeling zwangerschap) en heeft al vroeg medicatie gekregen, zij vond wel dat haar dit echt hielp en maakte het draaglijker.

Een kwestie dus van uitproberen. Het feit dat je te misselijk bent om te functioneren is reden genoeg (en zeker geen aanstellen!!) om medicatie te vragen, maar hou er dus rekening mee dat het geen gegarandeerd effect heeft.

Heel veel sterkte! Het is zwaar prut om je zo te moeten voelen... :(

5. Mathilda

Mathilda Lid

May 31, 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wauw en dat 3 zwangerschappen
    Dat medicatie ook niks kan doen weet ik.. maar ik heb nu nog ff stille hoop.
    Uitzitten zonder verlichting lijkt me heftig. Maar wat moet dat moet..

6. mc87

mc87 Actief lid

Apr 11, 2013
    336
    39
    28
    Female
    In de eeste zwangerschap emefasene pilletjes gebruikt. Zetpillen werkte niet.en cola light werkt ook wel. Je moet het echt aan de huisarts vragen. De verloskundige wilde toen het nét 1 dagje wat beter ging dat ik ermee stopte... En van de huisarts mocht ik gewoon door bijven gaan tot ik er vertrouwen in had.

7. Mathilda

Mathilda Lid

May 31, 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik kan helaas niet via huisarts. Alles gaat via zkh.
    Ik ben zo beroerd dat ik alleen maar kan janken.

8. Melief

Melief Niet meer actief

Aan de bel trekken!
    Ik was ook vreselijk misselijk zonder te spugen en kreeg toen emesafene wat de scherpe randjes eraf haalde. Heb het uiteindelijk bij beide zwangerschappen tot 16 wk moeten slikken

9. Mathilda

Mathilda Lid

May 31, 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Uurtje geleden eerste emefasene gepakt.
    Hopen dat t wat doet!

Share This Page