Hai, ik ben net nieuw in het wereldje van het zwager zijn (of niet). 23 april was mijn laatste menstruatie, 4 weken later heb ik gestest met een matcaretest (die wel al heel lang over datum was, maar die ik nog had liggen). Deze was negatief, na direct nakijken. Zaterdags heb ik nog een keer getest, deze was ook negatief, dacht ik. Ik zei dat aan mn nieuwbakken echtgenoot (14 mei zijn we getrouwd) en toe hij even later naar het toilet ging zei die dat ie toch dacht een streepje te zien, en idd die zag ik toe ook. Heel licht. Later die ochtend heb ik een clearblue test gehaald en direct gedaan. Deze gaf aan dat het 1-2 weken na mn bevruchting was. We waren hartstikke blij natuurlijk, maar ergens in mn achterhoofd had ik het idee dat het langer had moeten aangeven. Maandag aan het eind van de middag kreeg ik een kramp in mn buik en later die avond had ik een bloeding, alsof ik mn menstruatie had. Bij mij is dat altijd heel weinig en meestal maar een dag of 2. Dinsdagochtend gebeld met de HA en de assistente zei me dat dit ws gewoon een innestellingsbloeding was en dat ik nog gewoon zwanger was en dat ik maar een afspraak moest maken als ik ongeveer 8 weken was als zich verder niets raars zou voordoen. Omdat ik hormoonzalf gebruik voor mijn exceem wilde ik toch graag weten of ik zwanger was en heb toch verzocht om een afspraak met de HA. Gisteren zijn we daarheen geweest. Mn ´menstruatie´ was inmiddels opgehouden net zoals de gewone. Ik werd intussen al helemaal gek van mezelf of ik nu wel of niet zwanger zou zijn. Maar helaas kon mijn huisarts ook nog helemaal niets beginnen, en gelukkig heeft hij een verwijzing voor me gemaakt voor de verloskundige. Die heb ik inmiddels gebeld en volgende week vrijdag mag ik ernaar toe voor een echo, want dan ben ik inmiddels 6 weken als alles wel goed zou zijn. Dat geeft wel ene hele hoop rust moet ik zeggen. Ik weet namelijk echt niet wat ik denken moet, heb wel allemaal van die vage dingen. Normaal heb ik een gave huid in mn gezicht, nu ben ik helemaal gevlekt, net of daar ook exceem zit, het trekt helemaal. Ik heb een geheugen als een zeef, sta in de winkel zelfs te twijfelen over mn pincode (die ik al 20 jaar heb), wist mn eigen telefoonnummer niet meer toen ik die door moest geven aan de verloskundige en kan eigenlijk geen twee dingen meer tegelijk, als mn man iets tegen me zegt en ik ben ergens anders mee bezig, dan krijg ik het echt niet meer mee. Dus alles met alles heel erg in dubio of er nu wel of niet wat zit, een test doen heeft geen nut, omdat er dan toch nog hormoon aanwezig is.
Tja, en ongeveer een uur nadat ik dit geschreven heb, merkte ik op het toilet dat ik helderrood bloed verloor. Toen nog geen buikpijn, nu heb ik wel lichte krampen in mij buik. De VK gebeld en die zegt dat ze nog weinig voor me kan betekenen, ook dit kan weer alle kanten op. We zullen toch echt op de echo van vrijdag moeten wachten voor meer zekerheid.
En helaas na het bezoek aan de VK nog niets wijzer. Er was niets te zien bij de echo, niet bij de gewone, maar ook niet bij de inwendige echo. Ze wil me volgende week weer zien, om uit te sluiten dat t nu nog te klein zou zijn. Tja, zit niets anders op dan maar gewoon weer afwachten tot de 14e.