Hoe merk je aan je borsten als je zwanger zou zijn? Qua tepelhof, licht/donker, stekende pijn en pijnlijk?! Met hoeveel dpo ben je erachter gekomen?
Ik wist al dat ik zwanger was voordat ik veranderingen merkte met m'n borsten. Ik begon rond 15 dpo gevoelige tepels te krijgen en ongeveer een week later werden m'n borsten een stuk voller. De gevoelige tepels zijn nu een stuk minder geworden, maar m'n borsten zijn nog een maat groter.
Bij mij was het zo dat ik meestal een week voor ongesteldheid lichtelijk zere borsten kreeg en dat ging weer weg zo'n twee dagen voor ongesteldheid. Deze keer echter ging de gevoeligheid niet weg en ongeveer een week na nod begon ik iets te zien aan mijn tepels en werden m'n borsten iets voller. Dat is sindsdien steeds meer geworden.
Hier nooit wat aan mn borsten gemerkt. Ja rond de 17wk zwangerschap begonnen tepels donkerder te worden. That's it.
Hier juist altijd last van mijn borsten als ik niet zwanger was. Vanaf een week of 20 werd het tepelhof donkerder maar dan wist ik toch ook wel al even dat ik zwanger was.
Hier heb ik ook nooit echt specifiek iets gemerkt aan mijn borsten, althans niet voor mijn NOD. Gevoelige tepels ben ik namelijk na mijn operatie (BV) altijd een beetje blijven houden en hoewel ik wel al snel groei opmerkte, gespannen borsten en meer zichtbare aders was dit ook pas toen ik al enkele weken zwanger was.
hier heb ik van te voren het niet aan mijn borsten gemerkt. dacht wel dat ik een paar aders beter zag als eerst. maar er van te voren ook nooit zo opgelet. Na de test merkte ik wel dat ze voller begonnen te worden. ben nu bijna 11 weken en gewone bh's kan ik in pricipe niet meer aan. draag nu als ik thuis ben geen en anders van die abrahs. En mijn tepels zijn wat gevoeliger.
Ik weet niet meer precies hoe vlug, maar ik merkte aan mijn borsten dat ik zwanger was, al heel snel na de ZI. Ik kreeg van die gezwollen melkklieren, net zoals je die hebt als je in de puberteit zit en je borsten gaan groeien. Mijn borsten zijn niet groot dus dat voelde ik meteen.
Ik was bij 8 weken al 2 cupmaten gegroeid!! Niet te doen! Maar nu amper nog pijn maar nog wel profijt van mijn nieuwe bh's
Hier altijd zere borsten na ei, maar deze keer ging het na een paar dagen weg en kwam het even later terug, en flink pijn ook... Nu 27 WK zwanger en nog zere borsten en tepels, zijn ook wel een flinke cupmaat gegroeid. Veel aders erop en bultjes op tepelhof. Mijn tepels zijn nog niet donkerder geworden
Getest op de dag dat ik ongesteld had moeten worden. Niets gemerkt aan borsten (ik werd gewoon niet ongesteld en moest opeens snachts plassen), dat kwam pas veel later
Mijn borsten veranderden / groeiden telkens pas vanaf het 3e trimester van de zwangerschap. Je kunt aan pijnlijke /groeiende borsten helaas niet een zwangerschap aflezen. Onder invloed van progesteron watje standaard aanmaakt na je eisprong willen je borsten ook wel eens kuren hebben terwijl je daarna gewoon ongesteld wordt.
In het begin (net na nod) niet zo heel veel. Nu is mijn tepelhof donkerder en komt er colostrum uit. Wel heb ik al last van steken in mijn borsten sinds het eerste trimester.
Bij de eerste merkte ik al voor de test dat mijn borsten groter waren en de aderen beter zichtbaar waren. Met 5 weken zwangerschap kon ik mijn normale bh's al niet meer aan.. Nu bij de 2e heb ik niets aan mijn borsten gemerkt tot een week of 12 geloof ik.. Dus ook dat kan per zwangerschap verschillen
Nacht voordat ik ging testen enorm gespannen borsten, wat ik herkende van m'n eerste zwangerschap (toen wel later pas). Verder ook roze tepels met bruine rand en ze zijn wat groter (tepels dan, borsten helaas niet haha)
Je hoeft het niet persé te merken aan je borsten hoor! 1e zwangerschap merkte ik helemaal niks. Tis dat mn test positief was. Eerste symptoom was na een aantal weken mn groeiende buik. 2e zwangerschap deden mn borsten zó'n pijn, zelfs zonder BH. Daarna positief getest. 3e zwangerschap was ik achteraf gezien al wel 2 maanden moe, maar was precies in die tijd met een nieuwe baan begonnen dus ik zocht er niks achter. Bovendien zou op de natuurlijke manier zwanger raken nagenoeg niet mogelijk zijn bij ons. Op een gegeven moment kreeg ik o.m. een zwangerschapsmasker en puilde mn buik zó uit dat ik maar ben gaan testen: positief! Mn borsten/tepelhof zijn deze zwangerschap pas gaan groeien zo rond de 19 weken.
Hier de vierde zwangerschap, maar nooit veranderingen gemerkt aan mijn borsten voordat ik begon met voedden!
Deze zwangerschap heb ik pas na nod gevoeligere borsten gekregen en dan kwam het met vlagen. Nu zijn ze wel constant gevoeliger, maar het ene moment erger dan het andere moment. En apart genoeg gaan ze juist meer pijn doen als ik een bh draag (thuis heb ik die dus veelal niet aan). Wat betreft mijn andere zwangerschappen kan ik het me niet zo goed meer herinneren wanneer die gevoeligheid begon, wel waren ze toen met 12 weken al enorm gegroeid. Ik heb mijn beide kinderen trouwens lang borstvoeding gegeven, weet niet of dat ook nog verschil maakt.
Ik denk dat het best verschilt qua vrouw en zwangerschap. Mijn borsten zijn elke maand gevoelig een dag na ei, voel me dan beetje ziek en lamlendig. Dat is ook vaak mn bevestiging van eisprong. Dan word het stil tot 1-2 dgn voor ongi maar voelde deze keer niks. Misschien dat het later komt. Bij mijn vorige zwangerschap ook niets gevoeld.