Tip: zo snel mogelijk afspraak maken bij bedrijfsarts, omdat je nu al weet dat je meest waarschijnlijk langdurig gaat uitvallen. Niet wachten op de 'oproep' maar zelf er achter aan gaan, dat toont goodwill van jouw kant. En 'beschermt' je tegen vervelend opmerkingen van je werkgever.... Ik kwam er achter dat ik zwanger was toen ik officieel vakantie had. De HG begon in mijn vakantie bij 5 wkn. Met 6 wkn moest ik officieel weer werken. Ik had toen al emesafene max dosering en daarmee was ik in staat om naar mijn werk te gaan, mijn baas uitleg te geven en vertellen dat ik zwanger was (ik vond het wel zo netjes om dit in persoon te doen en nogmaals met medicatie ging het wel even, woon ook dichtbij werk) en mij tegelijkertijd ook meteen ziek te melden. Aangegeven dat afspraak had gemaakt bij bedrijfsarts voor de week erna. En toen ben ik weer naar huis gegaan... (en verder gespuugd ) Regelmatig contact gehad met bedrijfsarts (die duidelijk aangaf dat ik niet tot werken in staat was) en mijn baas, meestal telefonisch. Een kleine opleving rond de 22-24 wkn waarbij ik 2 uurtjes per week op therapeutische basis op mijn werk was, wat na 2 wkn al weer niet vol te houden was (toename spugen). Een maandje daarna heeft bedrijfsarts en mijn baas me veel succes gewenst met bevalling en hoefde ik niets meer.... Dus van 6 wkn tot bevalling volledig in ziektewet gezeten. Het was niet anders... (HG is een k*t-ziekte....) Heel veel sterkte!
Ja ik, bij de tweede zwangerschap ik week 5 al. Heb op een paar weken na een jaar thuis gezeten. Een derde zwangerschap zou ik ook echt niet aankunnen. Sterkte!
Ik moest me tijdens de zwangerschap van Finley ziekmelden vanaf week 6 tot en met week 21 van mijn zwangerschap wegens HG / ernstige zwangerschapsmisselijkheid. Kon alleen maar in stilte liggen en overgeven. Gelukkig reageerde mijn werkgever begripvoller dan de jouwe. Sterkte en hopelijk gaat het gauw beter met jou.