Hallo dames, Mijn dochtertje is zo'n 9 en een halve maand en krijgt nog volledig borstvoeding. Nu heb ik elke keer als ik haar aan het voeden of aan het kolven ben en een toeschietreflex krijg meteen een misselijk/kokhalsend gevoel. Dit werkt totaal niet bevorderend voor de borstvoeding en begin er al meer tegen op te zien. Ik heb echt geen flauw idee waar dit vandaan komt. Iemand misschien ervaring mee? Liefs Bloempjuh
Nee, maar ik ben de laatste tijd soms wel ineens kotsmisselijk NA het geven van borstvoeding. Heb het opgezocht op internet en dat schijnt te kunnen komen doordat borstvoeding allerlei voedingstoffen verbruikt en dat je door het tekort hiervan misselijk kunt worden. Overigens kwam ik bij het zoeken ook vragen van mensen tegen die tijdens de toeschietreflex misselijk werden, maar dat heb ik zelf dus niet.
Heeft vooral te maken met de hormoonspiegels die wisselen tijdens een voeding. Het is lastig maar wel 'normaal', je hoeft je er geen zorgen over te maken. Sommige vrouwen voelen zich misselijk, sommige vrouwen voelen zich zelfs heel kort in een diep zwart gat vallen. Het vermoeden is dat het vooral te maken heeft met een abrupte daling van je dopamine tijdens een voeding. Het heeft ook een naam (sinds kort): D-MER of D-TSR
hee, dat heb ik ook, maar pas sinds de laatste paar weken. Misselijk en duizelig. Nou ja, is hier nooit geweest, zal ook vanzelf weer overgaan. Wel stom geregeld van moeder natuur, dat je niet lekker wordt als je je kind voedt, beetje raar!
Bedankt voor jullie antwoorden! Was ook al bv.com aan het zoeken geweest en toen kwam ik dit ook tegen. Was even bang dat ik misschien weer zwanger zou zijn. Aangezien ik nog steeds geen menstruatie heb gehad. Maar dat heeft er gelukkig niks mee te maken..