Dag dames (en heren als die meelezen), Vorige week zijn we er achter komen dat we weer zwanger zijn, jeeeej! Beetje sneller dan gepland, maar zeker wel gewenst. Bij onze dochter ben ik heel misselijk geweest de eerste maanden, heb zeker 4 weken op de bank gelegen... Bij onze zoon was dat een stuk minder, wel misselijk, maar kon gelukkig nog wel wat. Afgelopen woensdag begon de misselijkheid weer, gelukkig prima te doen. Maar vandaag, pfffff... Heb me ziek moeten melden op het werk, en dat doe ik eigenlijk nooit.. Beroerde is ook at niks lijkt te werken tegen de misselijkheid. Als iemand DE tip heeft, graag ! Ik kom hier maar even klagen, manlief ligt me alleen maar uit te lachen Liefs!
spa rood helpt bij mij wel een klein tuugje cola. of een stukje van een gember koek dat heb ik via kruitvat gelezen. ik ben soms ook nog wel eens misselijk.
Als er tips zijn graag, ik ben heel de dag misselijk en hen geen energie meer, ik hou dit niet vol. Bij mijn zoontje had ik dit zo fel niet
Ik had dit bij mijn dochter ook heel erg. Was echt super veel afgevallen door al het overgeven. Nu ben ik ook redelijk misselijk weer, al geef ik godzijdank nogniet over echt graag eten doe ik niet meer. Mijn tip is om vooral veel rust te nemen waar mogelijk. Ik heb zelf ook een kleine dame die net rondloopt en dus super veel aandacht vraagt maar ik zorg dat ik toch zoveel mogelijk zit en ik doe mee met haar middag slaapje. Verder zoveel mogelijk naturel eten, weinig kruiden gebruiken.. En cola of iets anders met prik kan ook gigantisch helpen.
Ik heb van de huisarts/ verloskundige de vorige keren emasafene voorgeschreven gekregen, hielp niks. Ook heb ik van die polsbandjes gehad tegen wagenziekte, werkte ook niet.. Maar misschien dat het bij jullie wel werkt? De cola ga ik maar eens proberen! Gelukkig was bij onze dochter het ergste na 4 weken voorbij, maar met een rondkruipend kleintje weet ik niet of ik dat wel vol ga houden... Aan de andere kant zal ik wel moeten.. Ben nu ook wel blij dat hij 3 dagen per week op het kdv is!
Er is hier op ZP een topic voor misselijke meiden. Daar staat heel veel info in. Ik heb er zelf geen last van/gehad, maar een van de meiden die ook deze maand uitgerekend was, nu bevallen met 37 weken, is 37 weken ziek geweest. Heeft alles gebruikt, armbandjes tot lollies. Ik denk dat je daar veel steun en tips kan krijgen!! Succes in ieder geval!!
Vervelend zeg! Ik heb geen tips, voldoende rusten was voor mij de belangrijkste factor om het geheel een beetje draaglijk te maken (lees: dan verdween het spugen, zodra ik 'teveel' deed, lag ik weer op mijn knietjes de WC-pot te omarmen ). Heb veel in ziektewet gezeten, sommige dagen kon ik alleen maar opgekruld in bed liggen, me gewoon echt, echt ziek voelen. Tegen het einde van zwangerschap veel hulptroepen, omdat zorg voor dreumesje 'teveel' was. En verder vloeken, tieren, huilen en van dag tot dag leven, met de wetenschap dat het ooit een keer weer vanzelf over zal gaan. Bij mijn dochter was dat helaas pas de bevalling (41+5 dgn, zucht), maar daarna was het ook heel, heel wonderlijk om na al die lange maanden opeens niet meer misselijk te zijn! Veel sterkte en beterschap!
yoghurt koekjes en zorgen dat je geen lege maag hebt... maar had er tot paar weken geleden ook zo enorm last van.... ben nog steeds elke dag misselijk, maar ik houd het nu teminste wel binnen.... (meestal dan)
Ik heb alles geprobeerd en het enige wat verlichting gaf was Primperan, via de huisarts te verkrijgen. Succes dames! Het is zwaar...