Elke zwangerschap is anders....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tinkerbel, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Dat hoor je altijd iedereen zeggen, maar jeetje dat het z'n heftig verschil zou zijn had ik niet verwacht hoor. Mijn eerste zwangerschap ben ik bijna doorheen gevlogen. Eigelijk geen klachten.

Maar nu bij mijn 2e zwangerschap lijkt echt alles anders. Ik geef ineens over (nee, stopt niet na 3 maanden) voel me moe en heel veel hoofdpijn. Krijg bijna geen voedsel naar binnen. En ik blijf maar bloed verliezen, had ik bij de eerste zw ook geen last van.

Zijn er meer vrouwen die 2 zo verschillende zw hebben/gehad? Die misschien ook even lekker willen klagen:D Ik merk namelijk er weinig van die rose wolk!:(

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hey tinkerbel,
    nou... ik ben nu zwanger van de 4e (bijna net zo lang als jij ;), je banner klopt trouwens niet...) en heb 4 totaal verschillende zwangerschappen...
    Bij nr1 nergens last van
    bij nr 2, 5 maand misselijk, zware bi tot niet meer kunnen lopen, voortijdige weeën en dus bedrust, extreme vermoeidheid, vanaf 34 weken voorweeën 5 keer geen kindsbewegingen en dus met spoed naar zh voor ctg uiteindelijk pas met 41w geboren maar wel lekker snel, iets te snel
    nr 3 wel 3mnd misselijk, lage bloeddruk, erg moe, bi, voortijdig ziektewet in
    nr 4, niet misselijk, toevallig vandaag onderuit gegaan maar verder eigenlijk op bi na nergens last van

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.283
    6.196
    113
    Helaas lijkt deze zwangerschap tot nu toe verdacht veel op de eerste, veel spugen en erg moe.
    Wel heb ik deze keer veel last van pukkeltjes (ja kan er ook nog wel bij;)), waar ik de vorige keer een stralende huid had. hmpf..hier ook nog niet een erg roze wolk dus.
    Gelukkig geen bloedverlies, wat me erg vervelend lijkt, tinkerbel.
    Ik hoop dat de klachten snel over zijn en dat je snel kan gaan genieten van je zwangerschap!

4. Hier ook totaal verschillende zwangerschappen.

1e niet echt misselijk maar veel overgeven
    2e beetje misselijk en ook overgeven
    Nu 3e ,echt heel erg misselijk en beroerd en zo verschrikkelijk moe.Ook heb ik al een vrij grote buik en last van bandenpijn.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Het enige verschil tussen nu en de vorige zwangerschap is dat mijn buik nu wel in de weg zit en ik erge BI heb... :(

6. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Deze tweede zwangerschap is compleet anders, en dan niet in positieve zin..... :(

Bij mijn eerste zwangerschap had ik niet zo veel last van kwaaltjes. Ik was alleen echt lelijk zwanger 8) Veel pukkels, plat en glansloos haar waar je echt niks mee kon, droeg heel erg naar binnen toe en hielt veel vocht vast, ik leek dus eerder dik dan zwanger.... Alleen aan het einde vond ik het even vervelend worden omdat de baby iets van mijn nieren afknelde, wat enorm veel pijn deed. Maar ik vond het helemaal niet zwaar ofzo. Ik begreep ook niet dat er vrouwen waren die het zwanger zijn zat waren of het zwaar vonden.

Daar kom ik dus nu op terug.....

Deze zwangerschap vind ik echt zwaar. Ben al 37,6 wk moe. Heb last van een te lage bloeddruk, veel voorweeën, harde buiken en andere steken. Ik slaap niet meer (sliep dus serieus meer toen mijn dochter nog een baby was en nachtvoedingen nodig had, zelfs wanneer dat er 5 waren....), en nog veel meer klachten! De enige overeenkomst is het maagzuur..... Maar, ben dit keer wel een stuk mooier zwanger! Daar ben ik dan wel weer blij mee!:)

Mij verbaasd het ook steeds hoe het mogelijk is dat het zo'n groot verschil kan zijn!

7. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    dit is mijn 3de zwangerschap de andere waren ongepland niet minder welkom natuurlijk maar dan beleefje het heel anders he ;)

nou had ik zo iet van he deze ronde lekker genieten nou ik barst van het maagzuur en niks helpt heb bekeninstabiliteit ben heel erg moe iederekeer en mijn mannetje en zijn ex waren al 5 jaar uit elkaar en die is door gedraait toen ik zwanger werd van jaloersigheid :$ echt triest zit nu in theraphie en heb mijn zelf met een mes achterna gezeten toen wij merkten dat het niet goed ging en wij het dochtetje van mijn mannetje en haar wilde beschermen:( daar door moest hij van de kinderbescherming thuis blijven en natuurlijk hupla baan kwijt door al die sores nou moeten we verhuizen want de hypotheek is te hoog nou jah je zou zo'n ex hebben :xgeeft een hoop harde buiken die elende dus waar is me roze wolk afentoe is die hier ook ver te zoeken!!!

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Nou ben blijkaar gelukkig dus niet de enigste die zich zo voelt! ha ha.

@Napoleon: Hoe bedoel je mijn banner klopt niet?

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ tinkerbel jeetje wat lijkt jouw zwangerschap veel om die van mij.
    als er zo'n verschil in zit zoals jij zegt hoop ik dat mijn 2e dan soepelder verloopt. en dat ik dan niet zo vaak in het ziekenhuis lig.we zullen zien.
    succes in ieder geval. het is heel erg jammer maar als de kleine er straks is herriner je voornamelijk de mooie momenten van je zwangerschap.
    ik heb echt een KL#tenzwangerschap gehad.
    veel nierstuwing 3 keer opgenomen geweest. (bijna 5 keer)
    maar 2 keer vond ik dat als ik toch alleen een pilletje kreeg om goed te slapen dat ik wel naar huis kon.
    en zelfs ik.. mistte het zwanger zijn na mijn bevalling.
    en nog steeds.... ik wil zo graag weer zwanger zijn.
    alleen hoop ik dat het dit keer wat beter verloopt :)

10. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Bij mij juist andersom. Bij de tweede 3,5 maanden lang misselijk, overgeven, moe, hoofdpijn. Ik had continu een griep gevoel. Daarna werd het echt ochtendmisselijkheid tot zeker 5 maanden.

En nu, ik voel me goed heb nergens last van!! Heerlijk!

Succes ermee meiden, over een paar weken is het hopelijk over!

Deel Deze Pagina