3e kindje, wie wel wie niet en waarom??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gina82, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hallo meiden!

Ik heb 2 heerlijke knullen van 2,5 en bijna 1 en ik mijn man en ik zitten heel hard na te denken of we het er bij laten of dat we misschien volgend jaar toch voor een derde gaan.

Aan de ene kant denken we, we hebben 2 heerlijke gezonde knullen en nu redden we het financieel allemaal nog dus waarom zouden we voor een derde gaan en aan de andere kant denken we weer, is toch heerlijk nog een kleintje erbij... een wat groter gezin.. ons hart is er groot genoeg voor.

Dus mijn vraag is eigenlijk, wie van jullie gaat ook voor een derde en waarom wel of wie niet en waarom niet...

of ervaringen van meiden die voor die derde zijn gegaan en hoe dat gaat.. is het heel zwaar of valt het mee??

Ben heel benieuwd... bedankt alvast!!!

2. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Hoi Gina82,

Had zelf ook al een topic geopend over het wel of niet gaan voor een 3e, hier ook druk aan het twijfelen (met het meet hangen naar een 'ja' ) hier een jongen (4) en een meid (2) Ik denk dat dit sowieso voor iedereen anders is.... vind het zelf heerlijk om te bedenken dat er weer een klein mensen in me groeit...... nog een keer alles meemaken... wimpers die uitvouwen, eerste lachje...... hahaha heerlijk om bij weg te dromen....

En ik denk persoonlijk dat wanneer je een 3e is, je de financiën ook weer zo verschuift dat je weer alles kan doen wat je wil.... de grote, dure dingen heb je toch al in huis.... en waar wil is is een weg ;)

Heel veel succes met het brainstormen....

3. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    ohh, ik had al gezocht naar een topic maar kon niks vinden... ja is lastig he!!
    ik heb wel veel al weggedaan, maar er zijn zoveel vriendinnen met kleintjes dat het makkelijk is weer aan de spullen te komen, dus daar maak ik me niet druk om.... het is meer alles eromheen... grotere auto nodig (denk ik, hebben nu een station ford focus) vakanties (al zijn campings geen hogere kosten met een derde) enzo enzo... heeeel lastig.. ;)

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Lijkt me dat zoiets een gevoels kwestie is. Je weet nooit wat er nog allemaal wel of niet met je gezinnetje gaat gebeuren. Een vriendin van me is na twijfelen wel voor een derde gegaan, haar zoontje heeft gezondheidsproblemen en zij heeft er haar handen vol aan. Ze heeft best wel ooit gedacht waarom heb ik heb nou.. (maarja uiteindelijk is ze wel net ze gek op haar derde kindje)
    Bij mijn tante was meer het tegenovergestelde, veel problemen met de oudste twee (pas toen ze wat ouder waren) met de derde (nakomertje) gaat alles prima en ik denk dat het heel goed voor haar is om ook een dochter te hebben waar ze zonder al die extra zorgen van kan genieten.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als het echt om de kleine praktische dingen die je noemt gaat dan is daar toch altijd wel een oplossing voor te vinden.

6. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    ja die is er ook wel!!! ik weet niet, misschien is het idd wel wat je zegt, ben ook wel bang dat ik nu 2 gezonde kindjes heb en dat ik misschien een kindje krijg (niet dat het kindje minder welkom is maar toch) met problemen...
    de stress dat zoiets op je gezin legt.. ik weet t gewoon niet hahaha....
    ik moet er maar gewoon hard over nadenken en kijken of de wens over een jaar nog zo groot is....

7. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Hier dezelfde twijfels!
    Wil heel graag een derde kindje, maar je weet natuurlijk niet wat er veranderd. Nu weet je wat je hebt.
    Met drie wordt toch alles weer drukker, moeilijker enz, maar het blijft gewoon kriebelen.

Blijft moeilijk...

8. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier precies twijfels.. zowieso mag ik nog niet zwanger worden.,
    heeft de gyneacoloog ten zeerste afgeraden omdat ik een compliceerde zwangerschap heb gehad en BI heb nog steeds :(.
    en we weten wat ons te wachten staat met betrekking tot de zwangerschap die niet van een leien dakje zal gaan ik moet veel vaker voor controles komen en onderzoeken echo`s dan de vorige keren. mag niet meer thuis bevallen en de kans dat mijn lichaam het afstoot is groot :(, dus ja bij ons ook diepe twijfels. zowieso liever nog niet. Kijk gebeurd het is het welkom :D.
    missschien over een paar jaar.

Ik denk dat de keuze van 1 kindje naar 2 makkelijker is dan van 2 naar 3 denk ik.

hoe vinden jullie?

9. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    Hmm dat zijn idd lastigere overwegingen als dat ik heb. IK heb altijd goede zwangerschappen en bevallingen gehad, dus in die richting geen twijfels..

Ja ik denk het ook, ook omdat zoveel dngen lastiger worden. Ff met zn drieen op de fiets dat gaat niet.. de auto zal heringedeeld moeten worden als dat kan en anders andere auto.. de oudste twee zouden dan of bij elkaar op de kamer moeten of kijken of we er een kamer bij kunnen maken.. dus dat zijn meer mijn overwegingen..vind het wel heel moeilijk... maar dat zou dan pas over jaar zwanger zijn hoor.. dan zou noah in mei naar school gaan en in juli vakantie hebben en dan zou een kleintje er ergens in september/oktober zijn (mocht ik weer de luxe hebben dat het zo makkelijk gaat natuurlijk)

10. sandra

sandra Fanatiek lid

Hier gewoon een gevoel van het is nog niet compleet. Wel hebben we bewust een stuk langer tussen de tweede en derde laten zitten omdat ik het met twee kleine mannetjes soms al behoorlijk druk vond.

Nu ze allebei op school zitten kan ik niet wachten tot ons derde mannetje geboren wordt

11. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    Oke, wel heel leuk, ben heel benieuwd hoe het bevalt daljk!!
    Hier ook wel het gevoel nog niet compleet te zijn, alhoewel ik wel heel erg gelukkig ben met mn knullen (jullie ook natuurlijk) maar toch..
    ik wil ook idd wel dat noah naar school is.. en lucas zou dan 2 x in de week een halve dag op de psz zitten dus...

12. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    heb tijdje getwijfeld, maar we zijn nu compleet......we hebben 2 gezonde kinderen een jongen en een meisje en daarbij was de 2 e zwangerschap was niet echt een pretje. Als ik jonger was geweest was er mischien nog wel een derde kindje gekomen, maar ben nu al 37 en wil dat risico voor ons allemaal niet lopen.

13. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    dat kan ik me voorstellen idd!! ik moet wel zeggen dat ik wel heel bang ben voor een kindje met een afwijking oid... waarom weet ik niet.

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier zaten we met het zelfde "probleem".
    Uiteindelijk heeft het gevoel het van het verstand gewonnen ;)
    Onze wens voor een 3de weegt toch groter dan het verstand dat zegt dat we het nu goed hebben ook financieel.
    Het voelt nog niet compleet..het voelt alsof er nog 1tje bij ons hoort...tja weet ook niet hoe ik het moet uitleggen is gewoon een kwestie van gevoel ;)

15. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    gefeliciteerd!!!!! je omschrijft het wel goed hoor, ik snap je gevoel!!!
    als wij financieel over een jaar sterker staan is de stap denk ik 100 keer kleiner!

16. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hier een mama van een tweeling van bijna 1 jaar oud. Over een tijdje (we weten nog niet precies wanneer) willen we voor nr. 3 gaan. Maar niet nu al (ik werd de vorige keer makkelijk zwanger, en drie kinderen onder 2 jaar oud is wel heel druk ;) ).

Ik heb altijd 2 kinderen gewild, maar omdat we er nu 2 tegelijk kregen, voelt het nog niet 'af'.

Ik ben niet extra bang voor een kindje met afwijkingen. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar dat kon ook met de eerste 2. Dat heeft me toen ook niet belet er voor te gaan.

Financieel zal het ook wat krapper worden. Dat zien we dan wel :)

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

dankje :)
    Suc6 met jullie keuze.

18. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier gaat volgende week gaat me spiraal er uit
    we hebben besloten dat we wel zien wat de toekomst brengt en gaan dus niet gericht klussen etc dus het kan zomaar nog maanden duren
    mijn dochter wordt in augustus 3 en me zoontje in april 1 het beste zou dus zijn aan het eind van het jaar zwanger
    want dan gaat me dochter bijna naar de basisschool en me zoontje naar de psz als de kleine komt

19. mieke

mieke Bekend lid

hoi dames ,

hier het zelfde verhaal wat zullen we doen?

we hebben 2 mooie meiden maar toch blijft er iets kriebelen
    van waarom geen derde

mijn eerste bevalling was een ramp nou ja de vk dan
    de bevalling opzich niet maar ze zei niks
    en als klap op de vuurpijl heeft ze met de placenta er uit krijgen alles verknald waardoor ik acuut naar de ok moest
    was dus niet echt gezellig als je een eerste kindje krijgt

en dotje 2 is met een keizersnee geboren want die was net zo eigenwijs als ik (stuit) en dat terwijl ik zo graag nog eens wilde bevallen :D op de "normale" manier

onze oudste dochter gaat in maart naar de basisschool en de jongste dan naar de psz

ik ben dr nog niet aan uit maar mijn man zegt je weet dat ik er graag 3 zou mogen hebben
    hij komt zelf uit een gezin van 3 kids en ik was maar alleen en ik heb dat altijd erg gevonden en nog wel eens

dusssssss pffffffffff hihihihihi

liefs mieke

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Idd een kwestie van gevoel, wij gaan voor nummer 4, gewoon omdat we nog niet compleet zijn. Ik denk zelfs al voor 6 :(:D personen in ons gezin. Ik weet niet wat je moet volgen gevoel of verstand want ik ken je situatie niet. Maar bij ons hebben we toch wel beide gevolgd. Het kan bij ons en het gevoel zegt erg JA. Natuurlijk wordt het allemaal wat krapper misschien, vakanties maak ik me niet druk om, we gaan nu ook naar de camping Italie of Frankrijk. Een 7 persoons auto hebben we al. Een groot huis met genoeg kamers, al is dat niet eens nodig. Denk toch dat de meiden straks bij elkaar willen. Ok, misschien dure merkkleding wordt minder (sorry, grote hobby)..maar ja.
    Natuurlijk wordt het druk, wat dacht jij 3 kids op een rijtje maar het is ook erg gezellig. Ik weet niet of je man ook enthousiast opvoed of er meestal bij staat te kijken :( (jaja, komt vaak voor). Dat helpt enorm natuurlijjk want dan doe je het samen. Succes met je keuze!!

Deel Deze Pagina