Hallo! Ik ben 24 weken zwanger. En 2 keer last gehad van schimmelinfectie. 1 keer zalf gekregen en 1 keer een buisje dat ik in me moest brengen. Maar nu paar weken later heb ik veel afschijding en het ruikt heeel zeur. Mijn kleren ruiken er zelfs naar. Als ik me s ochtends was heb ik paar uur later al afschijding... Heeft iemand anders ook ervaring mee? Zo ja wat hebben jullie gedaan?
Afscheiding op zich is niet erg, dat hoort er een beetje bij (de een heeft het meer dan de ander, bij de een is het veel vloeibaarder etc). Gebruik géén inlegkruisjes oid, draag katoenen ondergoed. Als je wel inlegkruisjes gaat dragen of synthetisch ondergoed, gaat het broeien en creëer je juist de perfecte omgeving voor schimmeltjes. De geur kan ook veranderen tijdens de zwangerschap, maar het moet niet stinken, dus in jouw geval zou ik er toch maar weer mee naar de dokter gaan...
Ik gebruik geen inlegkruisjes was ook niet meer met Lactacyd. Draag inderdaag katoene ondergoed. Maar blijf gewoon een nat ondergoed houden en het ruikt gewoon verschrikkelijk.. Heb morgen telefonisch gesprek met de arts... Ben ban voor eht onderzoek met eendenbek
als je zwanger bent is de zuurgraad van vagina verstoord waardoor je makkelijker een schimmelinfectie krijgt. je krijgt van de huisarts er vast iets voor, want het is simpel te behandelen. wat je het beste kan vragen zijn vaginale tabletten die je in moet brengen voordat je gaat slapen, dit kunnen er 3 zijn van 400mg voor 3 avonden achter elkaar of 1 van 1200mg voor 1 avond. IN IEDER GEVAL MAG JE NIET MEER ZO'N BUISJE (APPLICATOR) GEBRUIKEN OM HET IN TE BRENGEN WANT DAN KUN JE HET TE DIEP INBRENGEN WAARDOOR HET SCHADELIJK IS VOOR JE ONGEBOREN KINDJE. daarbij kun je miconazol kopen bij de drogist of apotheek (wordt niet vergoed) wat je op je schaamlippen kan smeren bij evt. jeuk. als je pech hebt krijg je het veel vaker in de zwangerschap, als dat zo is vraag dan of ze je rond de 30/35 weken willen testen op streptococcen, ben je daar draagster van dan moet je direct aan de antibiotica na de bevalling en je kindje ook
Hallo, Ik heb contact gehad met de arts, hij raade me aan om weer een week gebruik te maken van de buisje en als het na 1 week neit verholpen is dat ik dan weer contact zou opnemen.. Hij raadde me inderdaad aan om het niet al te diep in te brengen...
ik heb ze ook gekregen, moest 1 keer per week zo een ding inbrengen.. döderlan heet het hier... een soort capsule is het, niet groot... maar ik heb het 2 keer gedaan, en daarna niet meer...
pas ermee op hoor, ik werk bij een huisarts en wij mogen het niet voorschrijven. als je het niet diep genoeg inbrengt dan bestrijd je de schimmel niet en doe je het te diep dan is het gevaarlijk. ik zou om vaginale tabetten vragen en die met je vinger inbrengen
Ik heb laatst ook een infectie gehad en van de huisarts Gyno Daktarin gekregen, zo'n eitje die je 3 avonden achter elkaar in brengt. Netjes gebruikt en gelukkig (nog) geen last weer gehad!!! Ik gebruik trouwens wel gewoon regelmatig inlegkruisjes omdat ik nu ik zwanger ben wel meer afscheiding heb. En ik vind het anders zo'n vieze natte boel worden in mijn broekje...