vraagje over eten in de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanJenA, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    hoi dames

ik ben samen met een vriedin zwanger en we schelen 6 daagjes dus lekker spannnend :D
    alleen nu heb ik een frustratie waarvan zei het onzin vind :$
    ik ben namelijk verslaafd aan die red bull zooi en die heb ik nu afgeschaft en zei drinkt die vrolijk door kan dat kwaad ???
    ook eet zei gewoon gebraden rosbief bij het leven met als instelling van vroeger deden ze dat ook gewoon tja ik vraag me nou af kan dat dus kwaad??? volgens mij wel zoals gister ook heeft ze 3 pakjes gebraden rosbief bij de slager gekocht om zo lekker uit het vuistje op te gaan eten oooohhhh ik kan daar zo niet tegen he mischien ook wel omdat ik dat ook kei lekker vind maar het gewoon niet eet :$
    dus wat zeggen jullie der nou van kan het kwaad of ????

Groetjes jamy
    PS mn vriendin is dus 6 dagen korter zwanger

2. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik vind red bull ook echt super lekker en dronk het voor mijn zwangerschap echt dagelijks. Toen ik zwanger werd ben ik daar mee gestopt. Ik heb het nagevraagd aan mijn gynaecoloog of het kwaad kon als ik per week een half blikje zou drinken. Die kleine hoeveelheid kon volgens haar geen kwaad.
    Volgens mij valt het qua cafeine nog wel mee, maar er zitten verschillende andere stoffen in (o.a. taurine) en dat schijnt ook allemaal niet goed te zijn voor de baby.
    Rosbief e.d. worden ook afgeraden. Ik hield alleen van filet americain en dat heb ik nu ook maar afgezworen.

Ik zou persoonlijk inderdaad geen risico willen nemen en het gewoon ff laten staan. Je kunt 't straks nog lang genoeg eten en het is in feite een kleine opoffering toch? Dus ik ben het hierin wel met jou eens. Maar het is natuurlijk de keuze van je vriendin. Je kunt er hoogstens wat van zeggen, maar als zij vindt dat ze die dingen gewoon kan blijven doen doe je daar denk ik weinig aan.

Groetjes
    Masu

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Gebraden rosbief kan volgens mij geen kwaad. Het is tenslotte gebraden en dus niet rauw. Maar veel energydrankjes zijn idd niet goed. Daar zit heel veel cafeïne in dat de inname van teveel cafeïne is wel iets wat wordt afgeraden in de zwangerschap.

4. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    pffff ja klopt ook wel maar ik ben af en toe wel jaloers haha dat ze dat gewoon doet omdat ik het ook zow lekker vind allemaal tja ik vind ook van wat is 9 maanden nou op een mensen leven ;)
    maar ja het gaat niet over een beetje red bull he (al drinkt ze de neppe variant) ze drinkt gewoon halve liter:$ soms wel 3 blikjes :$
    ik dronk het eerst ook met gemak een stuk of 4 blikjes op een dag dus ja kijk af en toe een blikje zal het wel meevallen denk maar bijna 4 op een dag tjeeeetje ach ja tis haar leven maar af en toe denk ik van pfffff ik zou ook wel eens een blikje lusten of meer ;)
    maar ik dacht wel altijd dat rosbief file american vooral int begin schadelijk is of heb ik het mis :$

5. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    ohhh ik dacht juist dat die gebraden rosbief wel rauw was :$ die je op brood doet bedoel ik dan he :$
    hahaha ach ja ik heb het gewoon afgeschaft kan na de bevalling wel weer :D

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

rosbief is zeker wel rauw.

dit word alleen iets aan gezet verder niet.
    (net als biefstuk)

en het kan zeker wel kwaad ivm toxoplasmoso

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink ook geen RedBull meer. Op blikjes van sommige merken staat niet voor niets: Niet geschikt voor kinderen en zwangere vrouwen. Dan kan het best dat het op het ene blikje niet staan en op het andere wel maar als je het mij vraagt maakt het niet uit wat voor merk het is wat er zit overal dezelfde rotzooi in.

Gebraden rosbief lijkt me geen probleem, het is niet meer rauw. Net zoals dat je geen salami mag maar dan weer wel op de pizza omdat dit goed verhit word.

8. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou daar niet jaloers op zijn. Je mag eerder trotst zijn dat jij het wel over hebt voor de gezondheid van je kind om er mee te stoppen!

9. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    ja klopt ook wel maar als je zo enorme trek hebt :D ach ja na de geboorte ken het altijd nog :D
    maar vroeg me af of het echt nog later in de zwangerschap veel schade aan kon richten
    als ik al denk aan red bull ken ik al kwijlen

groetjes jamy

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik. Ik was gisteren op een verjaardag en daar stond een heerlijk stuk brie voor mijn neus. Iedereen was lekker van de toastjes aant smullen en de verleiding was zo groot. Maar ik durf het risico niet te nemen. Mocht er iets mis gaan dan zou ik me alleen maar af gaan vragen of het daardoor zou komen.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

brie mag gewoon hoor ;)

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Gebraden rosbief: Excusé, dan zat ik er naast. Géén rosbief dus.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Brie: Daarvan weet ik dus zeker dat het wel mag, mits het brie van gepasteuriseerde melk is. Maar wat je in de supermarkt koopt is eigenlijk altijd "veilige" brie.

14. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik dronk voor mijn zwangerschap ook dagelijks red bull maar ik heb het ook afgezworen en alleen rauwe rosbief mag niet net zoals alle andere rauwe producten biefstuk, zalm, tonijn, filet american, carpaccio etc. mogen in je zwangerschap niet
    ik snap dat je er ook heel erg trek in heb maar als ik jou was zou ik het risico niet nemen ik snak ook al heel me zwangerschap naar een stokbroodje filet maar ik zou er niet aan moeten denken dat er wat met me kindje gebeurt omdat ik zonodig me broodje filet american moest eten.

15. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    bij mijn zoontje kwam ik der pas achter toen ik 18 weken zwanger was dus toen at ik dat allemaal wel en der is niks mis met jason maar mn vriendin zegt dan zow van pfff bij jason ging het toch ook goed bla bla bla ja nou en denk ik dan tja toevallig wel maar ja stel dat vergeef je je het je eigen dan ? denk het niet
    en vroeger ging het toch ook allemaal gewoon goed aten ze dat ook gewoon hoor pfff tja wat moet je dermee ;) lekker late lullen :p;)

groetjes jamy

16. angel229

angel229 Niet meer actief

Zou het gewoon nu even niet doen. Ik zie dat je al 27 weken bent, dus je bent nu al zover! Ik heb de hele zwangerschap geen dingen gegeten die toxoplasmose kunnen veroorzaken. Laatst op een verjaardag stond er brie op tafel en toen heb ik even aan de gastvrouw gevraagd of het de gewone supermarktbrie was (ze had speciaal rekening met mij gehouden) en kon ik wel lekker mee eten. Ik kwijl ook al bij het idee aan een broodje carpaccio, maar doe het toch niet! Als ik bevallen ben dan zorg ik wel dat ik een broodje krijg.

17. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    yep inderdaad :D
    wij wonen in best en het meisje word geboren in eindhoven dus mn vriend moet de kleine aangeven in eindhoven en vind die pistoletjes van het station met file american ow zow lekker dus hij mag der lekker ff langs rijden hahahaha

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zie het zo jij doet verstandig door wel op je eten en drinken te letten en niet het risico te willen lopen voor je kindje.
    Ik zal toch eens zeggen tegen je vriendin dat dat schadelijk kan zijn wat ze eet en drinkt, of weet ze dat?

19. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    ik vind het allemaal een beetje overdreven wat je wel en niet mag eten

dat is net als met leverworst er is ooit 1 onderzoek geweest bij 1000 vrouwen daar is 1 vrouw geweest waar het kindje niet helemaal gezond was maar ze kunnen niet zeggen of dit nu wel of niet door de leverworst is gekomen (dus door orgaanvlees vit A)

Zo zijn er meer omstreden onderzoeken rond om het eten van bepaalde producten.

20. Iefie

Iefie Niet meer actief

Iedereen moet het gewoon lekker zelf weten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het kindje dat in je buik groeit.

Deel Deze Pagina