Voor de dames met overgewicht, kregen jullie van je gyn clomid mee? En waren er bepaalde regels, bijvoorbeeld niet met een BMI boven de 30? Of eerst 10 afvallen? (noem maar wat hoor) groetjes!
Ik heb wel clomid mee gekregen op het moment dat ik een bmi had van 39.5. Gyn wilde wel dat ik zou afvallen en verwijzing gekregen voor een dietiste of een internist. Heb er wel echt nog een keer om moeten vragen want de eerste keer wilde ze toch echt dat ik 17 kilo zou afvallen. Ben toen naar de dietiste gegaan en in een paar maanden maar 2 kilo afgevallen. Toen ben ik terug gegaan en gevraagd of ik alvast mocht beginnen met clomid. Dat mocht! Ik denk dat het heel erg per ziekenhuis verschilt wat de bmi grens is. Geertgen kliniek bijvoorbeeld heeft geen echte bmi grens. Toen ik nog niet mocht beginnen met de clomid heb ik daar veel info over gezocht. Zou je graag met clomid beginnen maar heb je een te hoog bmi?
In het ziekenhuis waar ik loop, zijn er iid wel regels mbt tot bmi, max 30 of 35, ik weet het niet precies, heb gelukkig zelg geen hoog bmi, maar hoorde dit van iemand anders die dus zelf eerst af moest vallen.