Wie ook ivf mnc gedaan en slecht resultaat?? HELP!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mien84, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi meiden,

Wij hebben nu 4 x ivf mnc gedaan, maar tot nu toe geen resultaat. 1e 2x wel bevruchting, wel deling, maar veel fragmentatie en dus emmy uiteen gevallen. De laatste 2x geen bevruchting. Nu zijn de artsen een beetje bang dat er ms toch een probleem is met mij ei of het zaad van mijn man. Dus de volgende poging wordt er icsi gedaan op mijn ei om te kijken of dat lukt en dan gaan we daarna meteen door met hyper. Ben zooo bang dat t nooit gaat lukken:(.
    Mijn man's zaad is goed, hebben ze gezegd en mijn ei ziet er ook altijd goed uit. Dus heeft iemand ook zoiets meegemaakt of weet iemand wat ons probleem kan zijn??

Liefs van een onzekere mien...

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je eicel net niet voldoende rijp is als 'ie springt of de kwaliteit van je eicel kan niet goed genoeg zijn. Dit zie je pas als je ICSI doet. Of de zaadcellen kunnen niet sterk genoeg zijn om door de schil van de eicel te komen. Hierdoor kun je geen bevruchting hebben of de embryo's zijn niet van goede kwaliteit, waardoor ze uiteenvallen of niet doordelen.

Als je ICSI doet met hyperstimulatie heb je meer eicellen, niet maar één of twee. Daardoor is de kans dat je goede embryo's overhoudt groter. Dus ik zou de moed zeker niet opgeven!

Als de kwaliteit van je eicellen niet goed genoeg is, dan zou je kunnen overstappen op andere medicatie. Menopur zou beter zijn voor de kwaliteit. Het lange of korte traject kan ook wel eens schelen. Dus nog genoeg opties.

Succes!

3. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Dank je jippie. Je geeft me wel weer moed:). In mijn vorige topic had je ook al lief gereageerd.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Graag gedaan, hoor!:)

Wij hebben dan geen IVF/ICSI in eigen cyclus gedaan. Ik heb PCOS, dus in eigen cyclus kon niet. Maar tijdens de eerste IVF kwamen we er achter dat er geen bevruchting optreedt. Door overstimulatie had ik maar liefst 26 eicellen en niet eentje was bevrucht! Wat een domper!!! Bij ons gaven ze als reden aan dat het schilletje van de eicel misschien te taai was en de zaadcellen iets te zwak om er op eigen kracht doorheen te komen. Daarna overgestapt op ICSI en daar is onze prachtige dochter uit ontstaan.

De moed dus niet opgeven. Wellicht is ICSI met stimulatie de oplossing voor jullie! Succes!

5. Lili23

Lili23 Actief lid

2 mei 2011
    182
    0
    0
    Hoi Mien,

Je titel valt me gelijk op omdat ik ook ivf mnc doe, maar ik 'ken' je van de andere topic.
    Ben nu net op weg naar poging drie. Zoals je weet zijn onze eerste 2 pogingen ook niet gelukt. Maar er zijn 6 kansen, denk ik dan maar. De kans op zwangerschap per behandeling is natuurlijk kleiner dan de regulier ivf. Maar na 6 pogingen min of meer hetzelfde. Bij jullie lijkt verder ook alles goed te zijn, dus ik hoop dat ICSI bij jullie wel werkt! Ik heb er nog niet naar gevraagd in het ziekenhuis. (dat je na 2 mislukte pogingen hiervoor in aanmerking kan komen). Ik heb het wel gelezen op de site. Ik wil eerst deze poging afwachten..
    Vanmorgen 2e echo gehad. Er waren zo'n drie eitjes die iets groter waren, maar nog niet groot genoeg om punctie af te spreken. Moet maandag terug komen. Wel vond ik vreemd dat er drie ongeveer even grote eitjes waren. De vorige twee keren waren er maar een. Hopelijk worden ze alledrie even groot, zodat ik meer kans maak..

6. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hey lili,

Jeetje zeg 3 eitjes, das natuurlijk geweldig! Nu hopen dat ze allemaal goed doorgroeien:). Heel veel succes maandag!
    Ik heb al weer een beetje hoop gekregen. Ik heb mijn zinnen gezet op de hyper behandeling. Eerst nog 1 x icsi mnc en daarna hyper.

liefs

Deel Deze Pagina