Down gelijk zien bij bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Stinkerbell, Sep 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Heb weer een vraagje weet niet of het hier goed staat?

Mijn man en ik hebben geen testen voor het syndroom van down laten doen dit omdat we niet in een risicogroep vallen en een kindje met down ook welkom is.
    Maar waar ik nu naar benieuwd ben is als ik bevallen ben kun je dan gelijk zien dat een kindje down heeft?
    Misschien een rare vraag maar ben gewoon benieuwd of dit zo is.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Dit hoef je niet altijd meteen te zien. Een paar jaar terug las ik op een ander forum dat iemand er pas achter kwam toen hun zoontje 4 maanden was. Ik moet zeggen dat ik wel foto's van hem had gezien voor die tijd en ik hem er wel een beetje uit vond zien als een kindje met down, maar dat vind ik wel vaker bij baby's, ook bij baby's die het niet hebben ;)

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb toen ook begrepen dat het niet altijd meteen te zien is, maar bijv. na een paar weken wel. Het kan zijn dat ze het wel meteen zien aan bepaalde kenmerken, maar andere uiterlijke kenmerken kunnen nog een tijdje verborgen blijven. Je kan als je wil weten waar je op moet letten, op internet de kenmerken opzoeken van kinderen/mensen met Down Syndroom.

4. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    De eerste paar daagjes is er nog veel opgezet in het gezichtje van een pasgeboren daarom zal het moeilijk te zien zijn. Oogleden zijn dik de lipjes zijn wat dikker....dus meestal duurt het even.

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb ook geen nekplooi meting enz gedaan
    Mijn zusje heeft het syndroom van down en ik zou het niet erg vinden
    Bij haar zag je gelijk dat ze down had
    En de bevalling van een down is heel moeilijk

Mag ik vragen waarom jij met je hubbie besloten hebben om niet te kiezen voor een onderzoek naar down?

Share This Page