Selaam Ik begin nu best wel veel strepen te krijgen op mijn buik. Nu vind ik het niet echt een probleem maar, had het liever niet maar ja. Nu jeuken die strepen zo erg dat ik er niet meer tegen kan. Ik probeer zo min mogelijk te krabben en smeer me in met creme maar blijft toch jeuk krijgen. Vooral 'savonds. Wat kan ik het best doen tegen deze jeuk?
Volgens mij hielp talkpoeder of een soort creme met mint erin. Ik heb er zelf nooit zo'n last van gehad maar heb dit ergens gelezen. Die strepen hoef je eigenlijk niet zo bang voor te zijn, vaak lijkt het heel erg maar als de strepen overwegend onder je navel zitten dan zie je daar straks niet veel meer van. Ook zijn de strepen nu dikker dan ze straks zijn dan slinken ze ook nog.
Hoi Layla, Ik heb ook zo'n jeuk, niet van die strepen, maar door de hormonen volgens de HA. Ik heb 2 soorten zalf die goed helpen: 1 heet calmurid creme en 1 is zelf gemaakt door de apotheek. Er staat op lidocaine 1% levomenthol 1% gel FNA. Hier zit inderdaad mint in en ook iets dat de huid een beetje verdoofd waardoor je de jeuk niet meer voelt.
Ik gebruikte baby olie tegen de jeuk en wat misschien ook kan helpen tegen de jeuk is je buik niet wassen met zeep en te heet douche.
Heet douchen dat is inderdaad slecht voor je huid, altijd al, maar vooral nu. Ik krijg er ook hele erge jeuk van op mijn buik.
Ik heb dit zelfde probleem alleen zitten de strepen bij mij op me borsten en ze jeuken ook zeg maar... Best vervelend als je moet krabben als je in gezelschap bent
Ik heb tijdens mijn zwangerschap de buik creme van de etos gebruikt helemaal top! Zit mentol in en als je het er op smeert is heel de jeuk weg. Echt een aanrader, succes!
Of dat is jammer ik heb hem heel mijn zwangerschap gebruikt. Je moet wel proberen om niet te krabben anders krijg je nog meer strepen. Jeuk us echt vervelend he!
ik gebruik sinds het begon te jeuken olie na het douchen en voor het afdrogen, daarna droog je voorzichtig af. en dan smorgens of savonds nog een laagje erop smeren. lekker vet houden helpt tegen de jeuk, en tegen strepen. en als het tussendoor jeukt smeer ik lekker meer olie erop. amandelolie is het best, maar ik gebruik monoi de tahiti, ruikt heerlijk!
selaam a Layla... Ik had dat ook. . en kreeg een soort exzeemcreme van de huisarts, na 1 dag waren mn klachten weg..(ik had het vooral bij mn borsten) Maar na een tijdje dat ik het niet meer gebruikte, begon de jeuk weer... :x , Ik ben er nu gewoon mee gewend, en een koude douche wil ook wel eens helpen..of washandje. Na de zwangerschap ben je er vanaf..succes!
Selaam ik heb zwangerschapsjeuk gekregen een week geleden en gebruik nu medicijnen en mentholgel. En dat helpt wel wat en verder inderdaad een koude douche helpt. Bedankt