Misselijk en B12

Discussion in 'Gezondheid' started by pippilotte, Aug 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pippilotte

pippilotte Actief lid

Misschien een tip voor alle dames die, net als ik, ook last hebben van extreme misselijkheid / overgeven.
    Ik heb hiervoor een B12 injectie gehad van de dokter.
    Ik moet zeggen dat ik me een compleet ander mens voel.
    Ook de Seaband is een enorme hulp.
    Dit is een armband met een drukpunt onder je pols.

Je kunt voor info eens kijken onder www.seaband.nl

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Weet wel dat veel artsen dit niet zomaar doen. Ik heb een B12 tekort (127) en ik kreeg géén injecties! Toen heb ik zelf pillen gehaald, 1000 mcg van orthica en het is gestegen naar 580 maar de misselijkheid bleef gewoon. Maar een injectie kan idd helpen, dus baat het niet dan schaadt het niet!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Vlinder, wat raar dat jij die injectie niet kreeg..
    Want onder de 150 is al een te kort. En zo duur zijn de injecties helemaal niet in verhouding.

Ik kreeg de injecties pas tijdens de tweede zwangerschap toen mijn waarde nog maar 107 was (normaal was die op de grens, tijdens de zwangerschap met extra vitB12 steeg het even en toen daalde de waarde weer)
    Over een paar maanden moet ik weer bloed laten prikken om de waarde te bepalen. Maar ik moet deze week toch eigenlijk ook wel de injectie weer eens laten zetten.

4. bleu

bleu Actief lid

Apr 2, 2008
    455
    0
    0
    Ik krijg al jaren om de 8 weken een B12 injectie omdat mijn lichaam het (en pillen) niet opneemt.
    Het zit bij ons in de familie bij de vrouwen, de mannen hebben nergens last van.
    Wel leuk om te lezen dat het helpt tegen misselijkheid.
    Vandaar dat ik dan ook bijna niet misselijk ben (geweest.)

5. Vlinder84

Ja, het is ook raar en onacceptabel. De arts gooit het erop dat het mijn schuld is omdat ik vegetarier ben! Wat onzin is, want ten eerste eet ik wel andere dierlijke producten en ten tweede: mijn zusje blijkt ook een tekort te hebben en zij is geen vegetarier! En ook oma heeft een b12 tekort. Lijkt familiar te zijn dus... Maar dat weten we pas als de rest van de familie is onderzocht, wat binnenkort zla gaan gebeuren. Nu koop ik elke maand dure pillen om het peil zelf hoog te houden (onder de 250 is al een tekort namelijk) en die injecties zou ik gewoon vergoed krijgen.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik ben ook absoluut geen vegetarier en ook ik heb een tekort gehad (waarde was nog maar 52). Ik kreeg toen wel injecties. Wat voor pillen slik je vlinder? Ik heb nu die van kruidvat (waren neit zo duur) maar heb ook die van orthica gehad. Daar zat geloof ik ook gelijk foliumzuur in. Wel handig, want daar had ik ook een tekort van.

7. Vlinder84

Ik moest die pillen van de huisarts halen, er zit alleen b12 in 1000 mcg. Dus 1000 keer de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. En ik haal nog niet eens een kwart uit die pillen, erg zonde dus! Maar die van de kruidvat hebben dus niet zoveel inhoud, dus vandaar dat die niet werken bij mij.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb in het ziekenhuis een aantal zakken gekregen maar ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik daarvan ben opgeknapt...

Share This Page