Je kunt beter geen cola drinken. Ook niet de light en cafeinevrije versie. Buiten het feit dat er in cola cafeine zit wat niet goed is tijdens je zwangerschap, zit er fosforzuur in cola. Dit zorgt ervoor dat de calcium die jij binnenkrijgt niet goed opgenomen wordt, terwijl je kindje dit juist heel hard nodig heeft voor de aanmaak van het bottenstelsel. Snap eerlijk gezegd ook niet dat de mevrouw van de apotheek dit niet weet.
gister ook bij gyneceloog geweest omdat ik niks binnen hielt en die pillen emasefine of zo iets helpen neit meer en idd ze zeggen ga cola drinken of gember thee,koekjes eten gember schijnt ook goed te helpen tegen de misselijkheid
Je kan gewoon cola drinken hoor als dat helpt tegen de misselijkheid... Het wordt zelfs geadviseerd door gyn en huisartsen en vroeger werd het ook al gebruikt toen ze die pillen nog niet hadden tegen misselijkheid... Je moet zoiezo proberen ook je calcium binnen te krijgen maar vocht is belangrijker zodat je niet uitdroogt dan ben je verder van huis... En als cola dan het enige is wat helpt dan wil je wel...
Bijzonder dat cola juist helpt tégen misselijkheid. Ik liep gisteren in de stad en kreeg een gratis blikje cola zero en ik ben later die middag juist erg misselijk geweest. Niet zo dat ik moest overgeven maar echt zeurend. Misschien was het blikje te koud of was een (klein) blikje te veel ineens?
Ik vind het een goede tip. Sinds gisteren is de misselijkheid toegeslagen, dus probeer ik het ook aar. Tot nu toe helpt het wel.... Hoop niet dat het erger wordt... bah