Dag dames, Ik heb de laatste 2 maanden al 3x een buikgriep gehad (met diarree en overgeven) en ben hierdoor eigenlijk een kilo of 4/5 afgevallen. Ik was er al 15 bijgekomen dus ik kan het hebben hoor! Maar nu ben ik wel weer redelijk opgekrabbeld na de laatste keer maar m'n eetlust blijft pet........ Krijg er met moeite 2 boterhammen, wat fruit en een beetje avondeten in op een dag waardoor ik nu dus wel steeds een klein beetje gewicht verlies. Slik er al extra vitaminepillen bij en wat ik eet is dan wel ook echt gezond. Maar moet ik me hier nu druk om maken? M'n maag voelt aan als een uitgewrongen leren zeem en de kleine ligt ook nog steeds heel hoog en schopt heel veel wat ook niet echt bevorderlijk is voor het hongergevoel.... Maar zou het erg zijn als je in die laatste weken juist gewicht verliest ipv bijkomt?
Ik denk niet dat het heel erg is. Normaal willen ze niet dat je gaat afvallen, omdat je dan afvalstoffen gaat aanmaken en dat is niet zo lekker voor de baby. Maar als als dat heel traag en geleidelijk gaat, zal jouw lichaam niet heel veel afvalstoffen aanmaken. En het is niet bewust afvallen, maar door omstandigheden. Ik zou wel proberen iets vaker op een dag kleine beetjes te eten, zodat de baby (en jij) een meer continue aanvoer van voedingsstoffen heeft. En bespreek het voor alle zekerheid nog eens met je verloskundige.
Tja je doet je best voor jezelf en je baby dus dat is het enige wat je kan verwachten. Ik ben zowel bij de eerste als nu minder aangekomen dan de baby en vruchtwater wegen en ben dus in totaal afgevallen. Daar heeft ook niemand moeilijk over gedaan. Ik zou me geen zorgen maken en genieten van waar je wel zin in hebt.