Dag iedereen, Is het altijd zo dat als je zwangerschapssuiker hebt, je je aan een grote/zware baby mag verwachten? Op 31 weken was onze spruit maar liefst2,2 kg en dus een lange suikertest ondergaan. Diezelfde week ben ik nog een op een streng dieet gezet en mijn waardes zijn na 1,5 week netjes perfect en steeds perfect geweest. Is het nog mogelijk dan onze kleine spruit geen baby van 4kg en wordt? Daar heb ik nu eens een helse schrik van. De bevalling vond ik al angstaanjagend, laat staat dan nu ook nog van een zware baby. Alvast bedankt!
Als je het voor elkaar krijgt dat de suikers netjes blijven kan hij/zij gewoon gemiddeld worden. Hier hetzelfde verhaal, baby is nu 3000 dus zal ongeveer uitkomen op de 3500 mits hij op tijd is. Dus dan net iets boven gemiddeld
Hier grote kinderen (4350 en 4490 gram), geen suiker trouwens. Maar de bevallingen waren een eitje! Dus maak je daar niet te druk over, het hoeft niets te zeggen
Tegenwoordig is 8 pond toch heel normaal? Mijn dochter woog 4625gr ( geen suiker) en heb best een makkelijke bevalling gehad. Bij 31 weken zat ze volgens mij al rond de 3 kg. Maar je zult ivm suiker wel meer groeiecho's krijgen.
3500 is onder gemiddeld voor een 2e kind... Hier een tweede van 4100 gram, geen suiker en bevallen thuis in 4 uur.. piece of cake?
1e kindje suiker gehad ( niet ontdekt) 5 kilo 2de kindje, suiker ( dieet en insuline) 3350 gr. Dus 2de netjes, als je dieet goed volgt, dan hoeft je kindje niet supergroot te zijn !
bedankt voor jullie reacties. Ik krijg inderdaad meer opvolging bij de gynaecoloog! Gelukkig maar... ik ben daar echt bezorgd om, die bevalling en alles wat erbij komt. Gaat dat wel lukken, borstvoeding? lukt dat, ga scheuren/knippen of pfff de meeste horror verhalen komen wel ter sprake. Tot nu toe zijn mijn suikers altijd netjes gebleven. dit nu al bijna 2 weken. Dus ben benieuwd of dit werkelijk iets afdoet aan het gewicht van het kindje! Hopelijk wel!
Ik kreeg echo's en daar konden ze inschatten hoe groot ze werd, klopte goed. Qua bevalling, geef het aan bij de gynaecoloog, dan kan die je wat beter voorlichten. En qua wat je te wachten staat, 'horror' verhalen hoor je altijd, de fijne bevallingen toch minder. Hopelijk heb je een mooie bevalling die je erg meevalt en dat je kindje niet te groot wordt succes !
je hoeftje niet zoveel zorgen te maken. ik zou me eerder zorgen maken met de vraag of mn kindje gezond is. als je kindje 4 kilo maakt het echt geen verschil met 3. en als je uitscheurd of ingeknipt word nou ja jammer dan groeit wel weer aan elkaar. bij mijn eerste ben ik flink ingeknipt en ik zal je eerlijk zeggen ik heb meer last gehad van de weeen dan van die knip. op het moment dat er geknipt werd hadden ze het helemaal verdoofd en ook tijdens het hechten was het helemaal verdoofd. ze knippen richting je bil dus naderhand heb je er dan geen last van. ook met naar het toilet gaan e.d heb ik geen pijn gehad door de knip of hechtingen. ik snap dat je er tegenop ziet het is de eerste keer je hebt gene idee wat te verwachten... maar de grote van je kindje wel of niet knippen scheuren dat zijn dingen waar je je geen zorgen om hoeft te maken. gebeurd dan gebeurd het. je kan er niks tegen doen. en je zal zien het valt je reuze mee
Zw diabetes en de kleine meid is klein en word geschat op 5/6 pond. Maar ik heb juist meer hypos (lage waardes) dan hypers mogelijk heeft dat er wat mee te maken.
Mijn verloskundige vertelde me dat bij een zware baby meestal gewoon meer vet eraan zit. En dat vet heb je totaal geen last van tijdens de bevalling. Als het hoofdje er eenmaal door is dan 'flubbert de rest er zo achteraan'.
De grootte van je baby zegt helaas niks over het wel of niet inscheuren. Stel dat je kindje een gemiddeld of lager gewicht heeft maar wel een groot hoofdje kan het zijn dat de verloskundige/gyn over gaat tot een knip. Ik ken iemand die een beviel van een kindje van 2700 gram maar bijna een totaalruptuur overhield aan die bevalling. Anderzijds kan een ruime 8 ponder er ook zo uitfloepen. Mijn zoontje woog bij de geboorte 4340 gram, ik had geen suiker en ben uiteindelijk geholpen met vacuum en knip. En ik heb daar bijna geen last van gehad. Oke, het hechten was natuurlijk geen pretje, maar daar lette ik niet op toen ik een wolk van een baby op mijn buik had na een zware bevalling. En de knip heelde prachtig en heb er nu 3 maanden na dato geen last meer van!
Niet helemaal recentelijk, maar toch: Mijn moeder had tijdens haar zw-schap van mij zwangerschapssuiker, ik was 2830gr met 41+0wk. Bij mijn zusje, zelfde verhaal, ook suiker: 2550 gr met 40+6wk Nu is dat wel 30 en 20jr geleden, maar het is inderdaad niet altijd dat de baby dan ook groot en zwaar is (nu zijn mijn ouders wel beide klein, 1.63 en 1.67, dat lijkt mij sowieso een aanwijzing om een grote/kleine baby te krijgen) Mijn vriend was ook 4000gr, dus mocht onze ongeboren Babes ook in die richting gaan ben ik blij om te lezen dat dat niet automatisch een zwaardere bevalling hoeft te betekenen Groetjes!