Hallo allemaal, ik heb me net op dit forum geregistreerd, omdat mijn vriend en ik sinds afgelopen donderdag zijn gaan proberen om een kindje te krijgen. We hebben er al heel lang over na gedacht en nu denken we er echt klaar voor te zijn. Heel spannend allemaal en we zijn er dan ook letterlijk en figuurlijk veel mee bezig. Ik hou toevallig al sinds ongeveer een jaar mijn cyclus bij, omdat ik toen stopte met de pil. Mijn cyclus is niet heel regelmatig en gemiddeld nu 37 dagen. Vanaf afgelopen vrijdag zou ik vruchtbaar kunnen zijn. Aangezien we nog maar net begonnen zijn, wilde ik niet meteen aan de ovulatietesten. Ik dacht: in ieder geval tot de 1e NOD zien we wel. Toch heb ik allerlei symptomen; ik zou het liefst meteen een test doen. Zou ik ziek worden? Toevallig heb ik 3 weken geleden een flinke griep gehad, dus liever niet! Het zal toch niet zo zijn.... ? Waar ik last van heb: - vlagen van misselijkheid. Niet dat ik moet spugen, maar ik voel het wel degelijk, zowel als ik wakker wordt als overdag en 's avonds. - ik moet vaker plassen en als ik niet ga, 'kriebelt' het in mijn blaas. - mijn buik is opgezet. - sinds gisteren heb ik last van 'opvliegers'. Sowieso heb ik het warmer dan normaal, eigenlijk ben ik een koukleum. Het voelt vandaag zelfs alsof ik koorts heb (ik heb mijn temperatuur nog niet kunnen testen). Mijn handen zijn wel koud, maar dat heb ik vaker. - oprispingen - minder trek in avondeten. Gisteren heb ik uiteindelijk 2 crackers met kaas gegeten, ergens anders had ik echt geen zin in en ik was misselijk. Alles bij elkaar vind ik dit een hele waslijst. Ik heb al wat dingen gegoogled. Eigenlijk zou ik het niet kunnen geloven als het in 1x raak zou zijn.. We zijn al zo lang bij elkaar, dan zou het eerder toch ook al eens per ongeluk raak geweest moeten zijn? Mijn moeder werd niet makkelijk zwanger, dat speelt ook door mijn hoofd. Wat denken jullie? En wanneer zouden jullie een test doen? Mijn NOD staat, volgens mijn gemiddelde cyclus, op de 20e. Als mijn cyclus deze maand wel 28 dagen zou zijn, dan zou mijn NOD de 11e zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoi! Spannend dat jullie net begonnen zijn om de wens in vervulling te gaan brengen! Je hebt inderdaad een hele lijst aan symptomen, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat met een eventuele zwangerschap te maken zal hebben, daarvoor is het echt nog te vroeg (tenzij je vorige maand natuurlijk ook al onveilig hebt gevreeen). Ik denk eerder dat het samenhangt met je ovulatie, daar kun je ook allerlei 'kwaaltjes' van ondervinden. Natuurlijk hoop ik dat ik het mis heb en ben je wel gewoon zwanger
Tja, geduld, dat is het enige dat ik kan zeggen... De kans is niet zo groot en bij je kortst mogelijke cyclus ben je nog steeds een week voor NOD, redelijk vroeg om dan al zoveel kwaaltjes te hebben. MAAR ik ben zelf 3 x in ronde 1 zwanger geworden, waarvan 1 keer al vanaf een week na eisprong (veel) kwaaltjes zoals misselijk, moe, huilerig e.d. Dus ik weet dat het kan ! Overigens kun je rustig supervruchtbaar zijn, zonder ooit een keer door anticonceptie heen zwanger te worden, hoor. En vruchtbaarheid is niet echt erfelijk bepaald, volgens mij... (it takes two to tango ). Succes met afwachten! (zou toch zeker wel tot 11e wachten, want kans op positieve test voor die tijd lijkt me erg gering)
@Tralalala Hoi, bedankt voor je reactie! Het is inderdaad enorm spannend voor ons allebei en we proberen echt met onze beide benen op de grond te blijven staan. Ik kan het me ook niet voorstellen dat het nu al raak zou zijn, maar ik heb me nog nooit zo gevoeld. Kan mijn lichaam me zo erg voor de gek houden? Als ik ongesteld word, dan weet ik dan dus dat ik heel veel rare dingen kan voelen en dat het niets hoeft te betekenen. Vorige maand hebben we minder (ik ben een week ziek geweest) en veilig gevreeen, dus dat kan het bijna niet zijn. Kun je zo vroeg niets voelen? Ik las net ergens dat je deze dingen al na een paar dagen kunt voelen, vandaar dat ik ging twijfelen.
Jij ook bedankt voor je reactie! Het kan dus wel.. Ik wilde geduld hebben en als ik niet zoveel zou voelen, had ik dat ook makkelijker op kunnen brengen denk/hoop ik Ik ga tot de 11e wachten tot ik een test doe! Fijn dat het niet echt erfelijk bepaald is. Zwanger worden gaat in ons gezin namelijk niet makkelijk.. En inderdaad: gelukkig is mijn vriend er ook nog. Zijn broertje en broertjes vrouw waren in 2 rondes zwanger
Zelf had ik de eerste ronde ook allerlei kwaaltjes wat kon duiden op een zwangerschap.. Toch gewoon ongesteld geworden.. De 2e ronde was het raak, nog snel maar ik had toen wel andere klachten.. Maargoed, ieder lichaam is anders.. Ik hoop voor je dat het raak is!!
De 2e ronde is inderdaad heel snel! Ik duim en probeer rustig af te wachten. Bedankt voor het mee hopen!
Heb je miss blaasontsteking? Dan kan je ook zult symptomen hebben.heb je ook klachten van bijv pijn bij het plassen, branderiggevoel, veel kleine beetjes plassen? (je hoeft niet al deze klachten te hebben bij blaasontsteking) Want dan moet je even je urine laten controleren bij de huisarts
Nee, daar heb ik verder geen last van. Het meest last heb ik nu van het warme gevoel, vooral in mijn gezicht en de vlagen van misselijkheid.
Ik denk dat het ook te vroeg is om al veel te merken van een zwangerschap. Meestal krijg je alle kwaaltjes na de innesteling van het HCG hormoon en 5 dagen na je eitje als deze is bevrucht gaat het zich pas innestelen. Lijkt me haast onmogelijk dat je nu al wat merkt van een eventuele zwangerschap. Maar... wonderen zijn de wereld nog niet uit! Denk ook omdat je er nu écht voor gaat, dat je ook overal op gaat letten.. dus wil je (hoe moeilijk ook) toch wel het advies geven om dat niet te doen, anders is de teleurstelling straks zo groot. Veel succes met het zwanger worden en hopelijk is het snel raak!
Nadat ik met de pil ben gestopt was ik in de 1e ronde ook al zwanger maar dan zonder allerlei kwaaltjes. Das antwoord op de vraag dat het kan.... JA het kan Suc6 en veel plezier in ieder geval!!
Hoi, Omdat het bij mijn zussen jaaaaren duurde voordat ze zwanger raakte kon ik eigenlijk ook niet geloven dat het bij mij in ronde 1 zou lukken. En toch was het zo!! Mijn cyclus was ook niet regelmatig en ik heb ook geen ovulatietesten gedaan, dus ik wist niet precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad. Nu kijken naar mijn d-day dan heb ik al 5 dagen na 'de dag' klachten gehad (verstopping, rugklachten, ziek, moe). Dus op zich kan je wel blijkbaar wel snel klachten hebben! Ik heb een kleine twee weken na (nu terugkijken) de bevruchting maar toen een negatieve test gekregen. En dat terwijl ik een hele gevoele test heb gehad. Vijf dagen later nog eens getest en toen wel een positieve uitslag! Ik weet dat wachten heeeel lang kan duren, maar ik zou in ieder geval niet te vroeg testen!
Bedankt voor al jullie reacties! Ik hou jullie zeker op de hoogte als ik een test heb gedaan. Gisteren ben ik na mijn werk gaan sporten en sindsdien heb ik veel minder kwaaltjes. Geen idee waar dat door komt, maar ik voel me nu alleen een heel klein beetje misselijk en mijn buik is nog wat opgezet, maar niets waar ik meteen iets achter zou zoeken. Wat een verschil met gisteren en eergisteren! Ik blijf duimen hoor, maar ik ga er vanuit dat mijn lichaam erg in de war is en dat het echt niet in 1x raak is, dan is de teleurstelling straks minder groot.. En als het wel zo is: meer dan welkom! @BellaNoa: ik ben er vandaag al veel minder op gefocust. Gisteren en eergisteren kon ik er echt niet om heen wat ik allemaal voelde, maar nu voelt het dus weer redelijk normaal. @Gism0w: Bedankt voor de succes- en plezierwens, komt goed @Rebekka85: Fijn om te lezen, dat geeft me wat meer vertrouwen en rust!
@ Lippenbalsem: Uitgaande van je langste cyclus, zouden de kwaaltjes ook echt bij je eisprong kunnen horen. Kan dus alle kanten op. MAAR... Natuurlijk word je helemaal gek van alles wat je voelt. Je kiest bewust voor een zwangerschap, en dan is geduld plots heel moeilijk. Wie weet, ben je in één keer zwanger. Misschien ook niet. Dan weet je voor een volgende ronde dat je lijf je voor de gek kan houden. Ik was zelf altijd heel snel zwanger (1e, 2e of 3e ronde) maar ik herken het gevoel hoor. Ik dacht aan NIETS anders meer... Vanaf eisprong tot NOD was het één grote symptomengekte. Het hoort er ook wel een beetje bij denk ik.
Bij ons ook in ronde 1 raak. Ook 2 dagen na de eispong klachten en misselijk. Ik dacht echt, dit kán niet. Heb ook pas met 5,5 week getest haha. Toch raak! Hoop t voor je!
Bij J. was het na bijna een jaar raak en bij deze ook in ronde 1 dus het kan heel goed hoor maar het kan ook nog ontpillen zijn.. Ik zal voor je duimen
Hoi meiden, daar ben ik weer. Dinsdagavond voelde ik me nog steeds prima en gisteren ook, tot in de namiddag. Toen zat ik in de auto en door de warmte werd ik erg misselijk. Bij thuiskomst was ik 'leeg', zo moe. De rest van de dag heb ik niets meer gedaan. Vannacht niet heel lekker geslapen en sinds vanmorgen flink misselijk en mijn buik is opgezet. Mijn handen zijn ijskoud en mijn wangen warm; de rillingen en kippevel lopen over mijn lichaam. Zou dus nog steeds griep kunnen zijn. Ook moet ik steeds plassen, terwijl ik normaal maar 1x ga op mijn werk, en ik voel me een beetje verdrietig. Ik werd er rond de middag zo gek van, dat ik onder het mom van 'een boodschapje doen' even naar huis ben gegaan. Ik heb met een kruik op mijn bank op de bank gezeten en een extra shirt aangedaan. Nu gaat het 'ok'. Een kruik kan toch geen kwaad? Een beetje afleiding is goed. Ik heb veel te doen op mijn werk, maar ik kan me maar slecht concentreren. Ik eet trouwens ook minder, een hele maaltijd krijg ik niet weg. Ik weet echt niet meer wat ik heb, het kan nog steeds beide kanten op!