Misselijk en eten staat tegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamavanThiemo, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik ben 5 weken zwanger en elke dag misselijk hele dag door. Spugen moet ik niet maar ik kan ook niet eten. Alles staat me tegen. Probeer me er wel toe te zetten maar lukt niet echt. Iemand tips?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Eten waar je wel zin in hebt. Ik had veel zin in waterijsjes en chips, heb ik de eerste weken op geleefd. Boullion ging vaak ook wel aardig. En als t niet overgaat naar de huisarts voor pillen tegen de misselijkheid.

3. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    gewoon dingen naar binnen werken waarvan je denk dat het gezond is (en je natuurlijk een beetje lekker vind :)) zolang je niet spuugd is het alleen vervelend om te eten (ik heb ook nog steeds niet echt trek in dingen) als je gaat spugen dan kun je inderdaad naar de dokter om iets te vragen tegen de misselijkheid.

4. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Niet forceren. Zoek waar je behoefte aan hebt en probeer daarvan te genieten. Heel herkenbaar en gaat vanzelf over. Denk wel aan het binnenkrijgen van voldoende vitamines!

5. IH88

IH88 Lid

22 nov 2015
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb/had ik ook. Hele dag misselijk, waardoor ik weinig eten binnen kreeg. Mijn maag voelde constant leeg, waardoor ik nog misselijker werd. Heb afgelopen week pilletjes van huisarts gekregen en kan eindelijk weer eten :)

6. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Vraag inderdaad pilletjes aan de huisarts, ik heb toen emesafene of zoiets gehad, werkte heel goed bij mij. Succes!

7. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hielpen de pilletjes ook niet, heb ook de zetpillen gehad omdat ik de orale pillen er gewoon uit gooide. Het enige wat ik kon doen was plat liggen en mezelf te dwingen regelmatig kleine beetje te eten en drinken en dan te hopen dat het binnen bleef. Liggen was voor mij de enige manier om het binnen te krijgen/houden. Hopelijk helpt de medicatie jou wel.

Deel Deze Pagina