Misselijk en eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Theebeeb, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Sinds een week of twee ben ik weer veel misselijk. Vooral na het eten. Terwijl ik niet veel eet want zit snel vol. Als ik 1 pistoletje eet tussen de middag zit ik vol tot aan het avondeten, voel me dan ook zo opgeblazen en mn maag maakt continu vreemde geluiden.
    Nou zal dit vast liggen aan het feit dat de maag wat in de verdrukking komt maar het is wel vervelend. Moet niet aan avondeten denken en eet hierdoor ook te weiniggroente. Fruit eet ik wel veel.
    Meerdere meiden hier last van?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Heb je misschien ook last van maagzuur / opgeblazen gevoel in je maag?

Ik heb al problemen met mijn maag vanaf week16 van mijn zwangerschap. Ik neem iedere dag een tabletje omeprazol 20mg. Voorgeschreven door de ha. Werkt voor mij prima. Als ik ze niet neem ben ik ontzettend misselijk en heb ik veel maagzuur.

Meestal rond jou termijn krijg je last van dat soort klachten. Probeer eens met pepermunt of kamille thee (gewone pepermuntjes) willen ook wel dat opgeblazen gevoel weghalen.
    Je kan ook rennies gebruiken, maar dat is meer voor maagzuur.
    Omeprazol werkt voor maagklachten het beste.

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dit heb ik ook gehad. Je maag komt "in verdrukking" door het groeien van de baby.

Zolang je voldoende drinkt, en een beetje eet is dit geen probleem voor jou of de baby. Hooguit wat ongemakkelijk.
    Je zou kunnen proberen om je pistoletje in tweeën te delen en de ene helft later te eten. Mij viel warm eten sowieso zwaar, eigenlijk de hele zwangerschap. Lekker laten staan. Je eet tenminste fruit!

4. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Phoe, ik dacht dat het iets was van het begin van de zwangerschap...Door misselijkheid heb ik hetzelfde probleem. Avondeten gaat me na 2 hapjes erg tegenstaan. Dus ik probeer overdag zoveel mogelijk groenten en fruit te eten. Broodjes eet ik in een paar stukken en tegen de avond maak ik een smoothie van verschillende soorten fruit, dat krijg ik wel weg. En van het avondeten eet ik meestal alleen wat groenten en de rest van de avond zit ik megavol.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb het ook sinds een kleine week nu.
    Ik lust liever geen warm eten meer en echt trek heb ik ookniet. En inderdaad de misselijkheid is er weer afentoe. Volgens mijn vk komt dit omdat je maag rond dit termijn in de verdrukking komt en je hormonen veranderen. Laat mijn buik ook nog is voorlopen en hoger zitten. Een groot maagzuur feest dus savonds. :p

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dankjewel voor de reacties dames!

Ik ben in gewicht hierdoor niet zoveel aangekomen nog. Een kleine 3 kg en ik vraag me af of dat niet te weinig is.
    Heb de vk op het forum deze vraag ook gesteld. Maar zij geeft aan dat de baby mijn reserves neemt.
    Baby groeit goed en loopt keurig in de curves

Deel Deze Pagina