misselijk en geen eetlust, week geleden bevallen

Discussion in 'Na de bevalling' started by Violetriot, Feb 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Zoals te titel al aangeeft, ben ik steeds zo misselijk. Ik eet wel, maar tegen mn zin in. Ben een week geleden bevallen en voel me verder super. Slaap genoeg, zit lekker in mn vel maar heb gewoon geen behoefte aan eten.
    Ik eet nog net voldoende maar moet er hard voor werken..
    Eet nu:
    muesi 's ochtends met yoghurt
    2 stuks fruit
    met veel moeite 2 boterhammen
    en een half bordje warm

Ik kan er weinig over vinden op internet. Mn verloskundige zei dat als het over nog een week niet over is ik de ha ff moet bellen. herkent iemand dit gevoel en is het over gegaan vanzelf?

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,010
    0
    0
    utrecht
    Ik herken het wel. Eetlust is nu wel weer redelijk terug.
    Maar zou de hele dag zonder eten kunnen naar mijn idee heb nog geen hongergevoel. Ik moet er echt aan denken om te eten.
    misselijk ben ik gelukkig niet dit ben ik bijna de hele zwangerschap doorgeweest dus ben blij dat ik daar vanaf ben.

Maar als je je er niet fijn bij voel zou ik gewoon de huisarts even bellen.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik herken het van na mijn eerste bevalling inderdaad. Niet het misselijk zijn, maar wel to-taal geen zin om te eten. Al die visioenen die ik had van alles wat ik weer zou mogen eten: er kwam helemaal niks van :). Heeft een week of 2 geduurd denk ik en toen ging het langzaamaan beter. Het was trouwens ook wel hartje zomer en erg warm en ik dronk wel voldoende, dat is toch meestal belangrijker hoor!

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het bij alle 3 gehad... gaat steeds beter. Na 10 wk was het helemala weg en nu na 3 mnd eet ik als een bootwerker

5. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Eetlust komt vanzelf weer terug hoor, eerste weken heb ik me echt moeten forceren tot eten, het liefst at ik zo weinig mogelijk.

Nu heb ik mn eetlust weer redelijk terug

6. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Beetje deprimerend verhaal, maar zelf ben ik nog steeds misselijk en geen eetlust na 16 mnd. Maar ik zal wel een uitzondering zijn.

Geef je BV?

Ik zou het nog even de tijd geven, vind 1 week nog erg kort hoor. Je lichaam heeft zoveel meegemaakt en ook psychisch is er veel gebeurd.

Zou nog rustig 1-2 weken afwachten en als het dan niet minder wordt. Ook je gewicht zelf in de gaten houden.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    tnx dames fijn dat jullie het herkennen! Ik kijk het gewoon nog even aan, ik eet redelijk voldoende maar moet er inderdaad echt aan denken, zou zo een dag zonder kunnen voor mn gevoel. Ik geef idd bv, de verloskundige zei al dat het bij bv wat vaker voorkomt..

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,291
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb het ook gehad, was 10 kilo in mijn zwangerschap aangekomen en 2 weken na de bevalling was ik al 15 kilo afgevallen. Er gebeurt zoveel in je leven. Als dat bij mij gebeurt dan heb ik geen trek meer in eten, dan voelt het net alsof je een steen op je maag hebt liggen.

En mijn vriend maar lekkere dingen kopen en koken (biefstuk, filet americain, rauwe zalm, donkerbier van 2,5%) terwijl ik daar mijn schouders voor ophaalde.

Ik denk dat ik na een maand zin kreeg in warme chocolademelk met slagroom. Dat dronk ik toen elke dag en daarna kwam de trek langzaam weer terug.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Zo herkenbaar! Mijn lieve vent haalt allemaal lekkers in huis maar ik heb nergens zin in. Ach het zal vanzelf wel terug komen!

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hier nog iemand. Vandaag een bordje cornflakes en pakje evergreen gehad. Avondeten 2x in 2,5 week. Zal deels te maken hebben met de pijnstillers die ik slik, en misschien een pd :(
    Hopelijk snel verbetering, hoewel die 25kg er zo natuurlijk wel snel af vliegt :p

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dit had ik ook, een gebrek aan eetlust. Het was bij mij ook gelinkt aan het feit dat ik nauwelijks sliep, ik had de energie niet om te eten. De kilo's vlógen ervanaf. Na zo'n 2 weken kwam mijn eetlust (en de kilo's ;)) weer terug.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Na 6w nog geen eetlust. Herkenbaar voor iemand?
    Als die kg er nou af zouden vliegen, maar nee hoor :p

13. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik ben inmiddels bijna 3 maanden geleden bevallen en heb nog steeds geen echte eetlust. Dus ja herken het wel, maar maak me er geen zorgen over. Komt vast en zeker wel weer een keer goed. ;)

14. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Ik ben nu 3,5 maand veder en heb nog steeds moeite met eten ze zeggen dat het weer terug komt dus afwachten maar

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ok, thanx, dan ga ik me nog geen zorgen maken...

16. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Heb ik bij mijn dochter 6 weken en bij mijn zoon 4 weken last van gehad. Helemaal geen zin om te eten en als de baby begon te huilen, ging het al helemaal niet meer. Eetlust kwam vanzelf terug, dus geen zorgen maken!

17. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    hoe kan je dat nu zeggen met al 20 kilo er af:$
    wilde dat ik dat kon zeggen!:D

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

15kg na de bevalling, zwaar kind, veel vruchtwater, enorme placenta en ongeveer 5 liter vocht wat ik extra vast hield. was net een michelin mannetje :p
    Dan vind ik die overige pondjes (kon de eerste 2 weken niet eens uit bed komen, daar zijn die pondjes van) vrij weinig, want sta al 4 weken stil qua gewicht ;)

Share This Page